Gjest JentAA Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 ..jeg er ei jente på 15. På nyttårsaften skal vi være flere sammen, hjemme hos meg. det blir ikke noe drikking, siden min famile skal være hjemme, men hva kan man egentlig gjøre da, hvsi man ikke skal drikke? .. kanskje vi kan se på en film, men det blir liksom så tamt.. nyttårsaften skal være gøy, hva gjør man for å more seg flere sammen? .. Håper DU har noen ideèr å slenge inn, bade for min skyld og andre som kanskje lurer på det samme..
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 Før jeg begynte å drikke (fy så galt det hørtes ut, jaja), så jeg alltid på b-filmene de sendte på nyttårsaften med noe god mat, for å gå ut å se på fyrverkeriet når klokka var endelig 12 Typisk ishockeylilleputtfilmer som gikk da, eller ernest goes to camp
Brunhilde Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Er det virkelig så galt fatt at 15-åringer må drikke for å more seg?!? Skremmende! Du kan vel lage noe god mat - det er en viktig del av nyttårsaften, syns jeg. Hva med å spille spill etterpå? Alias, Trivial Pursuit eller noe i den duren kan være underholdende for de fleste. Hvis det er kjedelig så sett på musikk, dans, spill dataspill... Hva skal man gjøre uten å drikke....milde makter, er sannelig glad min 15-åring ikke er der!
Gjest Madeline Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Arranger leker. Nå vet ikke jeg hva 15 åringer nå om dagen synes er morsomt men kan prøve meg med et par tips: Kleshengerløp (løp med en kleshenger mellom bena. Det er faktisk morsomt å se på). Blyant i flaska: Fest en blyant i enden av en hyssing. knytt hyssingen rundt livet slik at blyanten henger bak deg. Prøv så å få blyanten ned i en flaske som står på gulvet uten å bruke hendene. Har du tilgang til tåteflasker, så kan de fylles med brus el., den som har drikker opp innholdet først har vunnet. Det er ille hvis dere ikke kan more dere uten alkohol.
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Ærlig talt, det står da ingen steder at ikke trådstarter kan more seg uten alkohol, men det blir jo en helt annen type "fest", og det har jeg stor forståelse for. Jeg ville satset på spill eller leker, alt ettersom hvem som kommer.
Brunhilde Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 Ærlig talt, det står da ingen steder at ikke trådstarter kan more seg uten alkohol, men det blir jo en helt annen type "fest", og det har jeg stor forståelse for. Jeg ville satset på spill eller leker, alt ettersom hvem som kommer. ← Trådstarter er 15 år! Da bør det naturlige være å more seg uten alkohol! Forståelsen din burde du pakke bort i dette tilfellet, men det min mening.
Gjest Pecado Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 Spis god mat og spill brettspill!
Gjest gjest 0 Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Skaff karaoke, singstar eller buzz!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #9 Skrevet 29. desember 2005 Skaff karaoke, singstar eller buzz! ← ENIG!
Gjest christineemily Skrevet 30. desember 2005 #10 Skrevet 30. desember 2005 (endret) Singstar er helt konge i alle alders-klasser det !!! Og mime-varianten av spillet Fantasi !!! Endret 30. desember 2005 av christineemily
Transe Skrevet 30. desember 2005 #11 Skrevet 30. desember 2005 Skremmende at 15 åringer er fortvilt på hva en skal gjør når en ikke kan drikke alkohol. Det er ett tankekors.
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg vært lei dere som kommer innom tråden bare for å fortelle at det er skremmende. Men, men... enda et forslag: Spikk poker :D Lett å lære og kjempegøy! Varer i fler timer!
Caramba Skrevet 30. desember 2005 #13 Skrevet 30. desember 2005 Jepp, jeg tror et spill eller en lek er tingen her. Dere har fått mange gode tips her, så det er bare å sette i gang å leke... En hjemmelaget variant av Beat for Beat er også morsom.
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #14 Skrevet 30. desember 2005 Ordne en fin middag, pynt dere og feire nyttårsaften på en litt ekstra staselig måte. Og så kan dere jo spille spill, karaoke o.l - sånt er jo alltid gøy når flere er samlet.
Cuba Skrevet 30. desember 2005 #15 Skrevet 30. desember 2005 Ja, skaff noe karaoke greier! Det er morsomt! Og prøv å få til et opplegg, da blir det ofte mer vellykket! Ellers blir det bare til at en står der å synger, men resten sitter å snakker sammen eller noe.. Kanskje en liten konkurranse eller noe! Så er det jo morsomt med noe gjette-spill eller mime-spill eller noe som dere må gjøre noe liksom.. Ludo kan kanskje bli litt tregt.. Lag noe god mat, Taco er jo alltid en vinner! Eller dere kan jo bestille pizza om dere ikke gidder å lage noe.. Saml sammen mye snacks og godterier, brus osv. Om dere ikke har nok å fylle tida med kan dere jo også se en morsom film da! Meet the Fockers eller noe! Skulle nesten ønske jeg fikk med gjengen på noe uten alkohol jeg.. er som en annen sa at det blir en helt annen type fest, men det vil vel ikke automatisk si dårligere..? Håper dere alle får en kjempe fin nyttårshelg! Kos dere masse med familie og/eller venner!!
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #16 Skrevet 30. desember 2005 Skremmende at 15 åringer er fortvilt på hva en skal gjør når en ikke kan drikke alkohol. Det er ett tankekors. ← Min 15-åring skulle få ha huset for seg selv en kveld. Ingen ville komme fordi det var røyke- og drikkeforbud inne. Forøvrig gode forslag med mime/fantasi, karaoke, singstar, brettspill
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #17 Skrevet 30. desember 2005 Kan du ikke gjøre det som passer deg? Du må ikke ha det veldig over-gøy bare fordi det er nyttårsaften. - Fest med venner -Inviter noen til mat og drikke hos deg og lei en film eller bare spill musikk og ha det moderat gøy med brus og et glass god rødvin (lær dere å verdsette vin og være moderate) - Vær alene og se de filmer du vil - kos deg med den mat og godt du ønsker uten å "gjøre noe" - Besøk noen du kjenner - Se på alt fyrverkeriet / eventuelt send opp noe selv - Ta en tur på cafè eller resturant med aktuelle folk - Bruk aftenen til å reflektere litt over hvordan du synes ditt liv til nå har vært og hva du ønsker for deg selv framover. Legg noen planer.
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #18 Skrevet 30. desember 2005 og et glass god rødvin (lær dere å verdsette vin og være moderate) ← Vi snakker om femtenåringer. Ser ut som det forsvant litt i dette innlegget.
Væren Skrevet 30. desember 2005 #19 Skrevet 30. desember 2005 Karaoke, singstar eller buzz - som andre foreslår! Se en god film, ha noe godt å spise! Og så kan dere jo ha pakkeleken: Alle tar med en pakke til et visst beløp, pakk den inn og legg alle pakkene på bordet. Bruk stoppeklokke, og sett den f.eks. på 30 min. Så triller dere en terning etter tur rundt bordet. Den som får en 6'er får ta en pakke. Når alle pakkene er tatt, kan den som får en 6'er velge en av de andre sine pakker. Når klokken ringer, får de som har pakke ® lov til å pakke opp. Det kan være mye rart inni pakkene! Variant: En pakke blir pakket inn i mange lag med ulik plast og papir. Den som får en 6'er får begynne med å pakke opp. Terningen går rundt bordet. Når neste mann får en 6'er får denne overta pakken. Den som har pakken når klokka ringer, får gaven! Jeg synes det er flott og bra - og helt riktig - at 15 åringer har alkoholfrie fester! Håper dere får en kjempehyggelig og livlig nyttårsfeiring!
Gjest Bellatrix Skrevet 30. desember 2005 #20 Skrevet 30. desember 2005 Gjør det dere pleier å gjøre. Skravle, danse, fortelle dårlige vitser... Eller lag god mat og spill spill, se film.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå