Gå til innhold

Hvordan få reisebekreftelse fra flyselskap


911

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en bekreftelse på at jeg har gjennomført en flyreise for å få reisen refundert. Jeg har dessverre ikke tatt vare på ombordstigningskortet eller bagasjetagen. Dette gjelder Norwegian og jeg har vært i kontakt med selskapet uten å få nødvendig hjelp.
Er det noen som har vært i samme situasjon og vet hvordan dette kan løses?
Fant i menyen "Bekreftelse til reiseforsikring" og "Bekreftelse på at reisen er benyttet", men får ingen videre info. Mulig dette går til et eventuelt forsikringsselskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tone83 skrev (52 minutter siden):

Tror du skal kunne hente det ut på nettsiden ved hjelp av referansenr.. 

 

nederst her?

https://www.norwegian.no/mine-reiser/#/login

Tusen takk for tips. Dette er sjekket ut, men det står ingen steder at reisen faktisk er foretatt. Bare reiseopplysninger (flightnr., tidspunkt, flytype osv). Kan også hente "mobilbillett" her, men det står det "ikke sjekket inn" selv om reisen er foretatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg måtte vente i 6 mnd på en bekreftelse fra Norwegian på at en reise ikke var foretatt, så lykke til... 🥴

Kontakt kundeservice på chat, be om å få snakke med et menneske, og spør de der. Bruk chat-log som dokumentasjon. Var sånn jeg kom i mål sist. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (8 timer siden):

Jeg måtte vente i 6 mnd på en bekreftelse fra Norwegian på at en reise ikke var foretatt, så lykke til... 🥴

Kontakt kundeservice på chat, be om å få snakke med et menneske, og spør de der. Bruk chat-log som dokumentasjon. Var sånn jeg kom i mål sist. 

 

Tusen takk 🙏 Jeg har snakket med et engelsktalende menneske uten at det hjalp noe særlig. Fikk svar på epost etter to dager, men det virket ikke som de forsto spørsmålet (skrevet på norsk). Tok ikke vare på boardingkortet da jeg ikke visste at reisen skulle bli refundert så min feil at dette ble slik 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
Just now, 911 said:

Tusen takk 🙏 Jeg har snakket med et engelsktalende menneske uten at det hjalp noe særlig. Fikk svar på epost etter to dager, men det virket ikke som de forsto spørsmålet (skrevet på norsk). Tok ikke vare på boardingkortet da jeg ikke visste at reisen skulle bli refundert så min feil at dette ble slik 🙄

De fleste reiser vel uansett uten boardingkort. 

Jeg hadde flere forsøk på chat før jeg fikk skikkelig svar. Mail med Norwegian er hvertfall håpløst. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har vel fått en epost med kvittering?

Sjekket nettopp eposten min, og har både fra Widerøe og Norwegian. Link til Pdf som fremdeles kan lastes ned flere år etterpå.

Anonymkode: 47fc0...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 minutt siden):

De fleste reiser vel uansett uten boardingkort. 

Jeg hadde flere forsøk på chat før jeg fikk skikkelig svar. Mail med Norwegian er hvertfall håpløst. 😅

Joda, men da har man et boardingkort på mobilen som kan brukes som reisebevis. Fikk jo også epost etter at jeg sjekket inn, men den er selvsagt slettet. Jeg har ikke helt gitt opp enda så får se om jeg finner en løsning. Litt surt å tape 4-5000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du nå ta kontakt med Norwegian og be om e-ticket kvittering. Der skal kupongstatus stå som «flown» nå og det holder som dokumentasjon. 

Anonymkode: 0bae3...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har vel fått en epost med kvittering?

Sjekket nettopp eposten min, og har både fra Widerøe og Norwegian. Link til Pdf som fremdeles kan lastes ned flere år etterpå.

Anonymkode: 47fc0...68c

Men den sier ingenting om hvorvidt man faktisk reiste eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 minutter siden, 911 said:

Joda, men da har man et boardingkort på mobilen som kan brukes som reisebevis. Fikk jo også epost etter at jeg sjekket inn, men den er selvsagt slettet. Jeg har ikke helt gitt opp enda så får se om jeg finner en løsning. Litt surt å tape 4-5000 kr.

Hvordan fungerer det som bevis? Det beviser jo ikke at man gikk ombord på flyet. Nå kan man jo sjekke inn ett døgn før så et boardingkort beviser lite vil jeg tro? 

Ikke gi opp, kontakt de på chat som sagt og ikke gi deg før du har fått det du ber om. 

En ting vi også har plagdes med er at forsikringsselskapet har krevd bekreftelse fra flyselskapet på at vi ikke får refusjon. Burde jo være selvsagt når det er en del av vilkårene, men neida, egen uttalelse skulle de ha. Det er et pes med forsikring av og til... 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Håper jeg finner ut av dette etter hvert. At man har sjekket inn enten på mobil eller i automatkasse skal holde som bevis. Det gjelder som ombordstigningskort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...