AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Hei, jeg har en vanskelig situasjon med kjæresten min om dagen. Og helt ærlig vet jeg ikke hvem som er urimelig. Det har seg slik at hun har familie med barn, mens jeg bor et annet sted og jobber ca. 1,5 time unna henne. Jeg kjører til henne 4-5 dager i uken og prøver å ggjøre at vi kan være så mye som mulig sammen, men på dager der jeg av ulike grunner enten blir sen eller ikke orker å være med familien hennes etter jobb så blir det sure miner og hun prøver å gi meg dårlig samvittighet. Jeg vet ikke om jeg bare ikke gjør nok for å please henne eller om hun stiller urealistiske krav, jeg vet bare at jeg har en begrenset kapasitet til å alltid skulle gjøre alt for å gjøre henne glad når jeg har en jobb såpass langt unna. Jeg føler jeg må lov til å bestemme hva jeg orker, det er rett og slett ikke mulig alltid å ha overskudd og hvordan skal jeg da være en god kjæreste når vi er sammen hvis jeg alltid skal strekke meg og føle at jeg gjør noe galt når jeg ikke gjør henne fornøyd? Anonymkode: c1bcb...f0c 3 5
Scoops Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Med så lang reisevei så syns jeg det er veldig bra at du kjører til henne 4-5 ganger i uken. Så utifrå det du skriver her så syns jeg det virker som hun har litt urealistiske krav. 27 1 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Helt urimelig. Om du orker å kjøre t/r 1-4 ganger i måneden burde hun være mer enn fornøyd. Anonymkode: e9b50...db5 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Hvor lang tid er det fra deg til henne? Anonymkode: 16796...94c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid er det fra deg til henne? Anonymkode: 16796...94c Er det jobben sin som er 1,5 time unna eller bostedet ditt? Anonymkode: 16796...94c
PM75 Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 Hun stiller urealistiske krav. Hva bidrar hun med overfor deg? 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 Om hun er kravstor eller ikke spiller ingen rolle. Hun tar ikke hensyn til deg, hører ikke på deg og bryr seg ikke nok til å respektere dine behov. Tenker hun bare på seg selv? Anonymkode: 1b01a...e88 5
Sannhetsøkende Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 Syns hun bør bli med moden. Dette er fjortis tendenser. Hun er uten tvil urimelig ja. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Hva mener du med familie? Bor hun hos foreldrene og søsknene sine? Eller er hun alenemor med barn? Nei hun kan ikke kreve at du skal være med henne selv om du er sliten eller har andre planer. Dvs, hun KAN kreve så mye hun vil, men du trenger ikke å lye, og du har ikke gjort noe galt, så du trenger heller ikke å ha dårlig samvittighet. Det er helt normalt å ikke være med kjæresten hver dag når man ikke er samboere. Og jo lengre unna hverandre man bor, jo sjeldnere ses man som regel. Anonymkode: 4561f...fc0 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Selv uten den sinnsvakt lange pendlerveien, så er det både helt normalt og sunt at kjærester også gjør ting hver for seg. Å møtes 3-4 ganger i uka er helt innafor. En skal jo ha tid til seg selv, venner, hobbyer, familie osv. Er det 1,5 time hver vei til jobben din? Da ville det vært naturlig at det hovedsaklig ble helger deres treffes, og kanskje en ukedag i ny og ne bare. Å kjøre 3 timer hver dag er slitsomt. Over tid tar det på. Det burde hun også skjønne. For ikke å snakke om at hun burde skjønne, at hun ikke kan forvente at du skal hoppe rett inn i rollen som familiefar. Men den er sikkert litt vanskeligere for henne, hun lengter nok etter voksenkontakten, og er mer låst til hjemmet enn deg når hun har barn. Likevel ikke ditt problem. Minn henne på at du må få vokse inn i forholdet og rollen som familiefar. At dere ikke hopper over kjærestestadiet. Anonymkode: 96e4f...0b8 5
Andro Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 Hun burde være fornøyd om du klarte helgene. Å kjøre så langt etter jobb er jo umenneskelig flere dager i uka. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Hun kan ønske seg alt hun vil, du må kjenne på hva som er greit for deg. Når du er sliten så er du sliten og jeg tenker at hun skal ønske at du har det bra og det betyr at hun bør ha forståelse for at du ikke kan gi alt hun ønsker til enhver tid. Anonymkode: e945e...cfb 5
Engel Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 Hun er urimelig. Eller du kan si at hun forventer noe annet av et forhold enn du klarer å gi henne. Hun ønsker tydelig noen som kan være tilstede for henne og familien på fulltid. Det er nok litt urealistisk i den settingen hun er, i alle fall tidlig i et forhold. Har dere snakket om fremtiden? Vil det være aktuelt å flytte sammen? Jeg tenker at her må du bare ta en prat med henne. Vær ærlig med hva du selv føler. At du har behov for å kunne slappe av når du har hatt en lang dag. At du ikke alltid kan være der for henne så mye som hun ser ut til å ønske. Så må hun vurdere om hun kan akseptere det. Det er viktig å være tydelig på grensene sine. Ikke gjør ting du ikke vil nå tidlig i forholdet, for da bygger du bare forventninger hod henne at det alltid skal være sånn. Hun må tåle at du har dine behov også. Ellers er ikke et forhold liv laga. Det er viktig med slike forventningsavklaringer, så den andre parten vet hva de kan forholde seg til. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå