Gå til innhold

Hva tenker du

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lady_*
Skrevet

en dame som er sammen med en neger? Eller en norsk mann som er sammen med en negresse? Og hvor gammel er du?

Jeg er selv gift med en neger/afrikaner. Vi har et godt liv og jeg synes jeg er veldig heldig som har møtt ham.

Når vi går på gaten, ser jeg ofte at folk stirrer. Eldre menn stirrer ofte med fordømmelse i blikket, mens unge mennesker som oftest ikke bryr seg. Middelaldrende damer er litt forskjellig. Noen smiler, mens andre stikker øynene i oss.

Ikke det at dette betyr så mye for meg, jeg er veldig stolt av min mann som er veldig pen og flott og se på. Jeg er selv også regnet som pen. Vi har begge utdannelse og jobb.

Jeg vet at noen tenker at det er bare smellfeite stygge damer som er sammen med negre eller at damen blir rundlurt og utnyttet, men det er ikke tilfelle her.

Så spørsmålet mitt til dere er: Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

alder 22

bryr meg ikke

hvis både du og han ser bra ut.... så kan jo også det være en grunn til at folk stirrer

Endret av Funshine
Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt. Burde jeg det, altså?

Skrevet

Jeg ser og tenker:

Der går det to mennesker. De ser ut som de er glade i hverandre. Fint!

Hva pokker skal folk bry seg med farge for? Det er ingen som reagerer på at en rødhåret mann er sammen med ei blondine!

Gjest Gjest_Lady_*
Skrevet

Nei, jeg er enig med dere. Men dette er noe jeg opplever daglig. Folk stirrer og utifra hvem som stirrer så kan man lese i øynene om det er positivt eller negativt. Jeg tenker som så at jeg har valgt min mann utifra personlighet ikke om han er sort eller grønn.

Skrevet

Jeg tenker vel ikke så mye på det.

Men om det er fordømmende holdninger du vil til livs ville jeg tenkt litt over holdningene du viser til overvektige og de som du omtaler som "stygge".

Gjest Gjest_Lady_*
Skrevet
Jeg tenker vel ikke så mye på det.

Men om det er fordømmende holdninger du vil til livs ville jeg tenkt litt over holdningene du viser til overvektige og de som du omtaler som "stygge".

Det er jo ikke jeg som kaller noen det! Dette er utsagn som har blitt sagt til meg. Blant annet i sammenheng med at folk har spurt meg om hvorfor jeg er gift med en neger fordi de mener det er bare stygge feite damer som pleier å være det.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

Ikke noe spess...

Endret av Devil's Spawn
Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt annet en det jeg pleier å gjør hvis jeg legger merke til / vier par oppmerksomhet på gaten.

Men man legger jo mer merke til et slikt par der en er "black" fordi de jo skiller seg mer ut i et ellers hvitt terreng. I Kenya, eller i Johannesbourg ville vel jeg som hvit ha blitt mer "lagt merke til" fordi jeg skiller meg ut som en av få hvite i et ellers sort terreng.

Er ikke det naturlig da..?

Det kan jo hende at noen tenker "åh, så flott og spennende" mens andre tenker at de selv aldri kunne ha tenkt seg å være par med en av annen hudfarge.

Mange tenker nok veldig lite og har mer enn nok med seg og sitt.

Skrevet

Jeg må jo innrømme at hvis jeg ser en hvit dame sammen med en mørkhudet mann i "kjole" ( :sjenert: husker ikke hva sånn "burka" til menn heter...) så tenker jeg kanskje litt over at denne damen muligens er blitt "lurt" til å gifte seg. Så grunn er jeg - men det kommer av at jeg tror kulturforskjellene blir veldig store på den måten.

Men ser jeg en norsk kvinne sammen med en mann i "norske" klær, så tenker jeg ikke noe over det. (mannen kan jo like gjerne ha vært adoptert, for den saks skyld)

Hmmm.... første gang jeg har måttet tenke over dette... Det jeg merker med meg selv, er at jeg er blitt mye mer "rasistisk" de siste årene. Jeg dømmer i utgangspunktet ingen kun pga hudfarge, men må faktisk innrømme at det er lettere for meg nå enn tidligere å være skeptisk til mørkhudete. Og da er jeg mest skeptisk til muslimsk utseende.

Skrevet

Jeg tviler på at jeg hadde lagt merke til det en gang. (Er 27 år)

Skrevet

Jeg er 18 og jeg hadde nok ikke lagt merke til det, enda mindre tenkt over det.

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Jeg tenker: "Å! Jeg må oppføre meg som vanlig, jeg må ikke kikke for det er uhøflig! Oj, kikket jeg nå? Tenk om de syntes jeg stirret? Hvor skal jeg sette blikket? Blir de fornærmet om jeg ikke ser på dem? Eller om jeg ser på dem?" :ler: Det er egentlig litt plagsomt, fordi jeg prøver å være høflig, også vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Endret av GrønnSky
Skrevet

skjønner hva du mener lady.

tror ikke helt på folk når de sier at de ikke tenker over det.

vi er ikke så integrert akkurat.

jeg mener ikke at man analyserer hvert menneske på gata,

men hvis man først gjør det så kan jo fantasien gå.

når det gjelder et pent blandingspar(kom ikke på noe annet ord!),ville

jeg sikkert tenkt at:de var pene,og sikkert lykkelige.

hvis det var en feit norsk dame med en afrikaner f.eks.ville jeg tenkt:

jaja,hun får vel ikke noe annet.og han får forplante seg,og samtidig leve

livet med kompiser.

hvis det er en thaidame med en eldre mann,ja da tenker jeg:kjøpt og betalt.

fordommer?ja.de lever blant alle.

hadde jeg blitt kjent med noen av de,ville jeg kanskje sett at jeg hadde

tatt helt feil.eller ikke... :)

Skrevet

Bestisen min er sammen med en hvit fyr hun, så jeg tenker ikke så mye på farger tror jeg.

Gjest Catwoman
Skrevet

Er ikke så helt uvanlig det da, har sett det ofte. Ser ikke noe spesiel ved det. Kan godt være jeg hadde kastet et blikk på han, fordi jeg synes mange negere er veldig flotte å se på. :sjarmor:

Skrevet

tror ikke helt på folk når de sier at de ikke tenker over det.

vi er ikke så integrert akkurat.

Det spørs vel litt hva folk er vant til? Jeg er så vant til "blandingsforhold" at jeg tror jeg faktisk ikke ville ha lagt merke til det.

Skrevet

Jeg er 43 og forholder meg til par med ulik etnisk bakgrunn på lik linje med par med lik bakgrunn.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt. Har selv hatt en afrikansk kjæreste, og kan ikke huske at vi fikk noen negative reaksjoner fra folk.

Men jeg må innrømme at dersom jeg ser ei thai-dame sammen med en eldre, hvit mann, tenker jeg ofte at dette må være en mann som ikke klarer å få seg dame på normal måte, og derfor har henta seg ei fra f.eks Thailand.. Så ja, jeg har nok noen fordommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...