AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Del Skrevet 15. mars 2023 En som har kjørt borti bilen. Takst har kommet. Om jeg tar kontantoppgjør vil det reduseres noe i det jeg får utbetalt? Og er det forskjell på når det er en annen som har kjørt borti og ikke jeg selv som har påført skaden? Anonymkode: b293c...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 15. mars 2023 #2 Del Skrevet 15. mars 2023 Du har krav på fullt kontantoppgjør inkl. moms etter takst. Men jeg har hørt om forsikringsselskaper som gjør seg vanskelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Del Skrevet 15. mars 2023 Takk for svar. Hva menes med at arbeidskostnadene erstattes med 50%? Vet du? Anonymkode: b293c...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMF Skrevet 15. mars 2023 #4 Del Skrevet 15. mars 2023 Det betyr at du får halvparten av det beløpet verkstedet har priser jobben til i arbeidstimer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 15. mars 2023 #5 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar. Hva menes med at arbeidskostnadene erstattes med 50%? Vet du? Anonymkode: b293c...4f7 Har ikke hørt om det. Prøver selskapet å begrense utbetalingen ? Jeg har ellers liten erfaring med kontantoppgjør men har benyttet meg av det to ganger når motparten har skylden. Sist var i fjor høst , en bitteliten skade på skjerm og skrape på støtfanger. Takst var 24000 kroner. Skrudde selv av støtfanger og fikk den lakkert, skaden på skjermen ble klemt ut , alt utført hvitt av proffer til under halve prisen av takst. Utbetalingen fra et for meg ukjent selskap uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Del Skrevet 15. mars 2023 BMF skrev (9 minutter siden): Det betyr at du får halvparten av det beløpet verkstedet har priser jobben til i arbeidstimer. Hva med taksten? Anonymkode: b293c...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Del Skrevet 15. mars 2023 Merlin skrev (5 minutter siden): Har ikke hørt om det. Prøver selskapet å begrense utbetalingen ? Jeg har ellers liten erfaring med kontantoppgjør men har benyttet meg av det to ganger når motparten har skylden. Sist var i fjor høst , en bitteliten skade på skjerm og skrape på støtfanger. Takst var 24000 kroner. Skrudde selv av støtfanger og fikk den lakkert, skaden på skjermen ble klemt ut , alt utført hvitt av proffer til under halve prisen av takst. Utbetalingen fra et for meg ukjent selskap uten problemer. Fikk du hele beløpet? Anonymkode: b293c...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMF Skrevet 15. mars 2023 #8 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva med taksten? Anonymkode: b293c...4f7 Taks = deler + jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Del Skrevet 15. mars 2023 BMF skrev (1 minutt siden): Taks = deler + jobb. Så en får for delene pluss 50% av jobb? Anonymkode: b293c...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 15. mars 2023 #10 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fikk du hele beløpet? Anonymkode: b293c...4f7 Fikk hele beløpet. Jeg fikk beskjed om å forholde meg til mitt eget selskap IF. De betalte ut hele beløpet og krevde beløpet tilbake fra motpartens selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMF Skrevet 15. mars 2023 #11 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så en får for delene pluss 50% av jobb? Anonymkode: b293c...4f7 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 17. mars 2023 #12 Del Skrevet 17. mars 2023 Regler : Hvis du er påkjørt får du hele takst, evt. heftelser blir innbetalt først, feks. Lån. Hvis du er skadevolder, trekkes 50% av arbeidspenger, mva og egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Del Skrevet 20. mars 2023 Fikk alt ja 🙂 Anonymkode: b293c...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå