AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har et spørsmål angående ordtaket «det ordner seg». Jeg har en eks kjæreste som jeg har hatt kanskje mye kontakt med etter bruddet, vi har ikke klart og legge hverandre fra oss. Men hver gang vi velger og avslutte det sier han «det ordner seg❤️» det har han skrevet helt siden vi slo opp, og i starten så skrev han at han trodde det ordnet seg mellom oss og at vi fant tilbake. Men nå vet jeg ikke hva han mener. Jeg sliter og komme meg videre og det vet han, men hver gang jeg går er han der. Men nå har jeg slettet han overalt og har ikke noe kontakt. Vil bare vite hva dere legger i deg ordner seg og evt hva han mener. Anonymkode: 1631a...184
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Han mener at det går over, at kjærlighetssorgen din går over til slutt. Jeg husker de andre trådene dine, nå må du gå videre og glemme han. Det blir ikke dere igjen desverre, og det er synd han opprettholder avhengigheten din til han og håpet ditt ved å fortsette å snakke med deg. Anonymkode: c92ae...856 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 «Det ordner seg» er sånt man sier til naboen når han har mistet jobben og uroer seg for at han er for gammel eller for lite utdannet til å få ny. Det er sånt man sier når bilen lager ulyder på vei til jobb, og man virkelig håper dette ikke er noe dyrt som går i stykker. Det er sånt man sier når noen har for mye å gjøre, ungene har fått allergi, minstemann må spise glutenfritt og mor er dement. Det ordner seg = dette er utenfor min kontroll, og jeg har ikke tenkt å ordne det, men jeg håper det går greit. Ikke mer enn greit - ikke supert eller utmerket eller flott. Greit. Helt av seg selv. Helst spontant over natta. «Ordner seg» er en høflig form for resignasjon. Anonymkode: 481c8...346 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han mener at det går over, at kjærlighetssorgen din går over til slutt. Jeg husker de andre trådene dine, nå må du gå videre og glemme han. Det blir ikke dere igjen desverre, og det er synd han opprettholder avhengigheten din til han og håpet ditt ved å fortsette å snakke med deg. Anonymkode: c92ae...856 Jeg har ikke skrevet noen ting tidligere her, så da må du ta feil av noen andre her? Anonymkode: 1631a...184
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke skrevet noen ting tidligere her, så da må du ta feil av noen andre her? Anonymkode: 1631a...184 Det har du vel, du fikk en tråd stengt så sent som for et par timer siden. Anonymkode: 36189...1cc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det har du vel, du fikk en tråd stengt så sent som for et par timer siden. Anonymkode: 36189...1cc Ja, akkurat samme tekst. Ble stengt pga overskriften var mangelfull👍🏽 Anonymkode: 1631a...184
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 Livet går videre mener han Anonymkode: 71c39...b37
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 Det kan også hende han bruker frasen for å holde liv i gløden. Han vet at det holder deg varm.. Og så tenker han «i tilfelle gresset ikke er grønnere på den andre siden», så ordner det seg alltid med eksen.. Syns det er et bedritent ordtak. Rett og slett! Anonymkode: a6844...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå