Gjest Gjest_Else_* Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 Endelig får vi midtøstenpolitikk i landet: Nordmenn som lever på trygd og sosialhjelp gjør ikke annet enn å kreve fra samfunnet, uten å gi noe tilbake. Det mener Ap-politiker og innvandrertalsmann Aslam Ahsan. http://www.p4.no/story.asp?id=180338
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 Er helt enig med ham ! Antar jo at han mener alle nordmenn, også de med utenlandsk bakgrunn
Gjest Hippopotamus Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Og når ble alle uføretrygda "funksjonsfriske nok til å jobbe og tjene egne penger"?
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Han snakker om de som er funksjonsfriske. Og de fleste er da enige om at de som er det skal jobbe?
Gjest Hippopotamus Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Han snakker om de som er funksjonsfriske. Og de fleste er da enige om at de som er det skal jobbe? ← Han snakker om trygda og sosialklienter. Så nevnes tallet på henholdsvis uføretrygda og sosialklienter. Folk på arbeidsledighetstrygd nevnes ikke. Da tolka jeg det som om de trygda han snakker om er de på uføretrygd, jeg, ikke de på arbeidsledighetstrygd...
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 Ja, men da motsier han jo seg selv. Han sa at funksjonsfriske må kunne jobbe. Samtidig som han nevner uføretrygdede (som da ikke er funskjonsfriske nok til å jobbe) som snyltere.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 Er det ikke mulig å starte slike debatter her inne uten at noen skal ta det personlig Skulle jo nesten tro dere følte dere truffet når dere reagerer på den måten hver gang noen snakker om noe som likner krav til disse gruppene
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Kanskje fordi vi føler oss stigmatisert som snyltere?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #9 Skrevet 29. desember 2005 Ja, men da motsier han jo seg selv. Han sa at funksjonsfriske må kunne jobbe. Samtidig som han nevner uføretrygdede (som da ikke er funskjonsfriske nok til å jobbe) som snyltere. ← Mange uføretrygdede er jo det av psykiske årsaker. Jeg kan ikke helt se problemet at disse også kan bidra noen timer til samfunnsgagnelig arbeid. Snakker iukke her om en 9-4 jobb, men noen timer i mnd må da de fleste klare.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #10 Skrevet 29. desember 2005 Men jeg har ikke dårlig samvittighet for en krone jeg har fått fra trygdeetaten. Så får folk mene hva de vil om det.
Gjest Hippopotamus Skrevet 29. desember 2005 #11 Skrevet 29. desember 2005 Er det ikke mulig å starte slike debatter her inne uten at noen skal ta det personlig Skulle jo nesten tro dere følte dere truffet når dere reagerer på den måten hver gang noen snakker om noe som likner krav til disse gruppene ← Og hvorfor er det ikke mulig å innse at noen uføretrygda faktisk er syke, og at ikke alle på uføretrygd er late svindlere?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #12 Skrevet 29. desember 2005 Kanskje fordi vi føler oss stigmatisert som snyltere? ← Så lenge din samvittighet er ren er det da ingen grunn til det. Jeg er alenemor og det går mange myter/fordommer om oss også. Jeg gidder ikke ta meg nær av det DET IKKE ER SÅNNE ALENEMØDRE SOM MEG DE KRITISERER.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #13 Skrevet 29. desember 2005 Så lenge din samvittighet er ren er det da ingen grunn til det. Jeg er alenemor og det går mange myter/fordommer om oss også. Jeg gidder ikke ta meg nær av det DET IKKE ER SÅNNE ALENEMØDRE SOM MEG DE KRITISERER. ← Min samvittighet er ren. Og gidder ikke å forsvare min sykdomstilstand i denne tråden heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #14 Skrevet 29. desember 2005 Og hvorfor er det ikke mulig å innse at noen uføretrygda faktisk er syke, og at ikke alle på uføretrygd er late svindlere? ← Det var da ikke det han sa heller da. Han sa funksjonsfriske. Er du uenig at det går mye ubrukt arbeidskraft rundt i dette landet, samtidig som det står masse uløste arbeidsoppgaver i kø? Tror du virkelig alle disse på trygd/stønad ikke er i stand til å bidra med noe?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #15 Skrevet 29. desember 2005 Min samvittighet er ren. Og gidder ikke å forsvare min sykdomstilstand i denne tråden heller. ← da er vi jo helt enige
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #16 Skrevet 29. desember 2005 da er vi jo helt enige ← Jepp.
Gjest Hippopotamus Skrevet 29. desember 2005 #17 Skrevet 29. desember 2005 Det var da ikke det han sa heller da. Han sa funksjonsfriske. Er du uenig at det går mye ubrukt arbeidskraft rundt i dette landet, samtidig som det står masse uløste arbeidsoppgaver i kø? Tror du virkelig alle disse på trygd/stønad ikke er i stand til å bidra med noe? ← Har jeg sagt at jeg er uenig i dette? Men jeg synes man skal være forsiktig med å stille for mye krav til uføretrygda som gruppe, da utgangspunktet for å få uføretrygd faktisk er at man er for syk til å jobbe. Det er det tydeligvis fryktelig vanskelig for enkelte å forstå.
Gjest gjest 0 Skrevet 29. desember 2005 #18 Skrevet 29. desember 2005 Mange uføretrygdede er jo det av psykiske årsaker. Jeg kan ikke helt se problemet at disse også kan bidra noen timer til samfunnsgagnelig arbeid. Snakker iukke her om en 9-4 jobb, men noen timer i mnd må da de fleste klare. ← Vel, nå er det sånn at mange med psykiske problemer er så syke at de ikke en gang klarer å gå ut døren eller være sammen med familie og venner. Hvordan skal de da klare å jobbe noen timer i mnd?? Det hadde nok fungert fint om de kunne jobbe når de hadde gode dager, men slikt arbeid er det desverre få arbeidsplasser som tilbyr.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #19 Skrevet 29. desember 2005 Har jeg sagt at jeg er uenig i dette? Men jeg synes man skal være forsiktig med å stille for mye krav til uføretrygda som gruppe, da utgangspunktet for å få uføretrygd faktisk er at man er for syk til å jobbe. Det er det tydeligvis fryktelig vanskelig for enkelte å forstå. ← Det er jeg enig med deg i. Sånne utsagn er med på å forsterke negativ holdninger til uføretrygdede.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #20 Skrevet 29. desember 2005 Det er jeg enig med deg i. Sånne utsagn er med på å forsterke negativ holdninger til uføretrygdede. ← Men hva er alternativet da? Skal man ikke kunne sette søkelys på et så stort samfunnsproblem som denne ubrukte arbeidskapasiteten da vitterlig er fordi man ikek skal tråkke noen på tærne? Å la være å ta opp sånne ting tror jeg faktisk lengden er mer skadelidende for holdningene til de uføretrygdete her i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå