AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Dersom du går fast til behandler, kan du ved behov gi beskjed om at du har det ekstra vondt og at du da får tilbud om en ekstra time? Anonymkode: 25c9e...35c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Nei. Del av behandlingen min er å trene på å stå i det som er vanskelig, samle opp og ta med til neste time så vi kan se på det. Det er både i forhold til behandlingen, men og det at behandler har sprengt kapasitet. Anonymkode: fd197...d6c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 42 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom du går fast til behandler, kan du ved behov gi beskjed om at du har det ekstra vondt og at du da får tilbud om en ekstra time? Anonymkode: 25c9e...35c Ja, det har jeg fått. Den ene behandlingen jeg går til er fast hver 14. dag, og det er særlig aktuelt der, men har også fått tilbudet fra behandlere jeg går ukentlig til. Det gjelder kommunale tilbud, og DPS. Anonymkode: 0eb10...5b9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Ja. Jeg og behandler har en avtale om at jeg kan ringe inn til DPS hvis ting er vanskelig - så ringer han meg opp når han får tid i løpet av dagen. Vet han har det travelt av og til, men opplever likevel at han tar seg tid. Om så, så jobber han litt lenger etter arbeidsdagen er over - da han har fleksitid og bare fører inn timer. I de mest heftigste periodene kan jeg ha 1 time og 2-3 telefonsamtaler i løpet av uka, alt for å unngå akuttinnleggelse og selvmordsforsøk. Og det beste er vel at det hjelper for å få symptomtrykket mitt ned. Jeg responderer bra på behandling. Anonymkode: ff728...f41
flusa Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dersom du går fast til behandler, kan du ved behov gi beskjed om at du har det ekstra vondt og at du da får tilbud om en ekstra time? Anonymkode: 25c9e...35c Ja,jeg kan når som helst ringe eller sende mld til min psykolog og få time.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dersom du går fast til behandler, kan du ved behov gi beskjed om at du har det ekstra vondt og at du da får tilbud om en ekstra time? Anonymkode: 25c9e...35c Ja,får akutt time om det trengs Anonymkode: b50c5...be8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Har sluttet i behandling nå, men på det meste hadde jeg time flere ganger i uka. Kunne sende sms, mail eller ringe hvis jeg hadde det veldig dårlig, så satt hun opp time. Dersom hun absolutt ikke hadde tid så pleide vi å prates på telefon, eller jeg fikk komme i lunsjen hennes. Det reddet meg fra mange selvmordsforsøk samtidig som det sparte samfunnet tusenvis av kroner og ressurser siden vi unngikk innleggelse. Er veldig takknemlig for hjelpa jeg fikk. Anonymkode: 92adc...df0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå