Gjest gjestefrk. Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 Middagen blir Kyllingsalat a la mor, drikke blir alkoholfritt både til mat og senere. Men hva jeg skal lage til dessert er jeg helt tom på....og siden vi skal ha gjester så har jeg ikke veldig lyst på å servere "bare" iskake eller sjokoladepudding ellernoe heller.... Og ikke er jeg verdens beste dessert-kokk heller, så tips bør ikke være fryktelig kompliserte. Noen som har noen ideer?
Brunhilde Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 (endret) Jeg er veldig glad i sjokolademousse - det er lett å lage og om du anretter porsjonsvis ser det riktig så festlig ut. Endret 29. desember 2005 av Brunhilde
Gjest Anerikke Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Står en deilig oppskrift på melkekartongene, creme bruleè... Anbefales!
Totalya Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Det finnes jo mange typer mix du kan lage dessert av. Selv har jeg kjøpt inn to av Dr. Oetker sine: MOUSSE au CHOCOLAT og PANNA COTTA. De inneholder begge 2x4 porsjoner, tar 10 min og lage + 2 timer i kjøleskapet. Det eneste som skal tilsettes er melk og kremfløte.
Belit Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 En lekker fruktsalat! Lett å lage og elsket av alle - og ikke tungt og kvalmesøtt etter en god middag.
Gjest Lea Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 Slenger meg på anbefalingen om frusktalat. Lag en litt festlig i ananas-skall eller melon-skall og ha i litt sjokolade og nøtter (hvis ingen er allergiske da). Server med vaniljesaus, is og/eller krem.
Arkana Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Vi skal ha crème brûlée på nyttårsaften. Enkelt å lage, lager den dagen før, og så bare karamellisere sukkeret rett før servering. Og så er det veldig godt, og ikke så tungt og mettende etter en stor nyttårsmiddag.
SissiB Skrevet 29. desember 2005 #9 Skrevet 29. desember 2005 Creme bruleè eller hjemmelaget sjokolade mousse.
NullHull Skrevet 30. desember 2005 #10 Skrevet 30. desember 2005 Hovedretten deres er jo ganske "light", så hvorfor ikke en smuldrepai til dessert? Kjempegodt og enkelt å lage. Fyll kan varieres etter ønske, epler, frossen eller frisk frukt, rabarbra osv. Server lunken med vaniljeis eller vaniljesaus, nam, nam!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 30. desember 2005 #11 Skrevet 30. desember 2005 Dronning Maud pudding!! Nam nam nam!! Til fem personer: 1 plate Dronning Kokesjokolade Raspes på det nest fineste på rivjernet 10 plater gelantin Bløtlegges i kaldt vann Kok opp 1 dl vann, legg oppi gelantinplatene og rør godt. La stå til avkjøling mens resten lages. 5 dl kremfløte 1 ss vaniljesukker Vispes stivt 5 egg 5ss sukker Vispes til eggedosis Den flytende gelantinmasse helles forsiktig oppi eggedosisen mens vispen går for fullt. Dette for at det ikke skal bli gelantinklumper. Når alt er hatt oppi, blandes eggedosisen med kremen. Vend inn for å få mest mulig luft i desserten. Når alt er blandet, has bitte litt i en stor glasskål. Strø sjokolade over, så det dekker hele overflaten. Hell litt til masse oppi forsiktig. Strø sjokoladestrøssel over. Fortsett til det ikke er mer masse igjen, og avslutt med sjokoladestrøssel. La stå i kjøleskapet til avkjøling et par timer. Alltid en suksess hvor enn det blir servert.
Grooo Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 Her blir det fruktsalat i år! ← Søstern har slått seg vrang så det blir vist riskrem her... Men jeg skal i alle fall sette fram et stort fruktfat sendere på kvelden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå