Chomsky89 Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 (endret) Er på et uventet langt utenlands opphold, som er forsikret opptil 75.dag. Men den kan ikke forlenges hos gjeldene aktør. Har ikke funnet noen som tilbyr reiseforsikring på gjeldene reise. Finnes det noen? Eller kan man feks skaffe seg en kortvarig ulykkesforsikring som ser ut til å dekke de tingene som europeisk helsetrygdkort ikke dekker? Takker så mye for alle svar. Endret 15. mars 2023 av Chomsky89
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Europeisk helsetrygdkort holder i massevis. Anonymkode: 24b42...336
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Oi, kjedelig situasjon! Jeg har søkt litt rundt selv etter jeg så posten din, noe du sikkert har gjort og, men det var jaggu ikke lett å finne noe som passer til den situasjonen der. Alt jeg finner krever tegning før avreise, men du kan da umulig være den første i en slik situasjon. Kan det være mulig å finne en lokal forsikring der du er? Anonymkode: 6f578...2e3
CQM80 Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Er problemet at du ikke får forlenget fordi du allerede er på reise? Jeg fikk det da jeg ikke visste på forhånd hvor lenge jeg skulle være borte. De prøvde seg med at det ikke gikk, men de ga seg da jeg fortalte at jeg hadde ringt og spurt før avreise, og fått fortalt at dette var helt ok. En annen ting er at forlengelse av reiseforsikring hos de norske selskapene er ekstremt dyrt. Jeg måtte betale ca. 400 kr per uke hos Gjensidige for noen år siden. I senere tid har jeg derfor brukt ACS når jeg har hatt behov for forlengelse. Mye billigere, men vær obs på at du vil få noen dagers karantene før forsikringen trer i kraft, siden du allerede er på reise. Jeg mener det var åtte dager. Du må selvfølgelig lese gjennom vilkårene, slik at du vet hva som dekkes. Har du betalt reisen med kredittkort? Da kan det være at du har dekning på 90 dager. Jeg er ikke enig i at det er nok med helsetrygdkort, som noen her skriver. Det er mye som kan skje som ikke er dekket, som kan bli veldig kostbart. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Europeisk helsetrygdkort holder i massevis. Anonymkode: 24b42...336 Absolutt ikke. Kortet gir rett på helserelatert behandling, forsikringen betaler behandlingen. Anonymkode: 240f0...a46 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Er det umulig å reise hjem, tegne ny forsikring og så reise tilbake igjen? Anonymkode: b116d...1bd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Europeisk helsetrygdkort holder i massevis. Anonymkode: 24b42...336 Nei det gjør det ikke Anonymkode: f26b2...cb9 1
Kjetil E Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Europeisk helsetrygdkort holder i massevis. Anonymkode: 24b42...336 Kun hvis man er innenfor EU/EØS området. Og er vel og begrenset til å kun gjelde offentlig behandling. Og gir heller ikke rett på hjemtransport. Og hjelper heller ikke ovenfor andre ting enn helse. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Kan Gouda forsikring brukes. Det pleide å være mulighet for lang dekning der, men har ikke sjekka på mange år Anonymkode: d5f06...04d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå