Ladyen Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 Jeg kjenner til damer/søstre/venninner, som etterhvert som tiden går, blir sammen med hverandres ex-kjærester. En etter en. En slags organisert "gjenbruk". Jeg føler lett vemmelse. Er det en vanlig praksis over det ganske land ?
Cata Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 Tror det, bare at jeg har sett det med motsatt fortegn. Så en gang et tilfelle der en dame skilte seg fra sin mann og kort tid etter ble hun sammen med en kollega av sin eksmann. Da det forholdet gikk i stykker flyttet hun sammen med en som bodde i samme gata som "kollegaen". Uoversiktlig.
Lillesøster Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Er det en vanlig praksis over det ganske land ? ← Tror ikke dette er vanlig praksis, men jeg har sett at det lett kan skje på små steder hvor det er kamp om mannfolka.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Har fått med meg det der jeg også. Selv kunne jeg aldri falt for en eks av ei venninne. Heller kunne jeg ikke falt for en kompis av eksen heller. Så ekser av venninner og venner av ekser holder jeg meg langt unna. Det er en uskreven regel vi venninnene har ihvertfall. Tror ikke disse gutta tar det så nøye, får angst når kompiser av eksen prøver seg på meg *grøss* Ser jo fordelen også da, tenk de som blir et par sist av flokken. De har mange de kan spørre seg til råds hos siden alle har vært sammen med personen
Gjest Gjest_Lillemy_* Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Synes iallefall at det er kvalmt. Hvis min ekssamboer og far til mine barn skulle ende opp med en av mine venninner, eller hvis de skulle vært på "overnattingsbesøk" hos han i mitt ("gamle") hjem, ville jeg synes det var skikkelig ekkelt!!! Men det er jo sånne ting man ofte frykter også...
Belit Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 Kjærlighetens veier er uransakelige. Det er det samme for meg hvem andre blir sammen med, så lenge de ikke prøver seg på min mann.
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 I utgangspunktet høres det litt sært ut, men om det er den store kjærligheten hadde jeg aldri latt meg stoppe av at det var eksen til en venninne. Vel å merke hvis det var i orden for venninnen.
Trampe Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Synes det er litt merkelig. Har ei venninne som har hatt sex med ekser av alle oss andre i vennegjengen, så man kan vel si det er vanlig. Blant noen, vel å merke. Men, som Violetta sier, er det den store kjærligheten skal vel ikke en eks stå i veien! Om det da er greit for venninna.
Gjest Gjest_Lillebille_* Skrevet 30. desember 2005 #9 Skrevet 30. desember 2005 Synes det er litt merkelig. Har ei venninne som har hatt sex med ekser av alle oss andre i vennegjengen, så man kan vel si det er vanlig. Blant noen, vel å merke. Men, som Violetta sier, er det den store kjærligheten skal vel ikke en eks stå i veien! Om det da er greit for venninna. ← Jo, men venninna kan vel ikke si noe annet enn at det er greit (selv om det i mange tilfeller ikke er det). Litt verdighet ønsker man vel å ha, og dessuten så hadde de vel ikke kutta ut kjærligheten heller, om hun sa det ikke var greit. Det beste er vel å styre unna venninners ekser (og da mener jeg spesielt de som har hatt et langt, seriøst forhold, kanskje med barn)
Wonderwoman Skrevet 30. desember 2005 #10 Skrevet 30. desember 2005 jeg har vært sammen med x-en til ei venninne av min venninne.... Men jeg kjente jo ikke henne så...
Gjest Betty Boop Skrevet 30. desember 2005 #11 Skrevet 30. desember 2005 Nei eksens venner eller venninners ekser blir rett og slett for sært. Ville ikke ha orket at vennekretsen min fungerte som en swingersklubb. Men har hørt om det ja. Slik jeg ser det så ser man liksom ikke på venninners eks på "den måten" om det er aldri så mye en eks. Jeg ville aldri ha glemt at han egentlig var hennes.
Gjest christineemily Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 Kjærlighetens veier er uransakelige. Det er det samme for meg hvem andre blir sammen med, så lenge de ikke prøver seg på min mann. ← Enig i det. Men jeg tror menn har lettere for det enn damer, - min erfaring ihvertfall. Jeg hadde syns det hadde blitt veldig rart å skulle blitt sammen med en av eksene til en av mine venninner...
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2005 #13 Skrevet 30. desember 2005 Vel, om det f.eks er på et lite tettsted hvor bra menn er mangelvare, så...
Caramba Skrevet 30. desember 2005 #14 Skrevet 30. desember 2005 Min erfaring er at dette er vanligere på småsteder en i en by. På et lite sted er man nesten pent nødt til å resirkulere. Særlig siden det kan være langt mellom de gode mannfolka. Her i Oslo derimot bør man fint klare å treffe menn som ikke har vært bortpå venninder før, men det skjer sikkert her også iblandt. Mange som ferdes i samme vennegjeng og mye kan skje..
Ladyen Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #15 Skrevet 30. desember 2005 (endret) Jeg hadde syns det hadde blitt veldig rart å skulle blitt sammen med en av eksene til en av mine venninner... ← Hva med å bytte med deres søstre da ? Gang etter gang, etter... Der går grensa så kraftig for meg, at jeg tenker på incest... Så ufattelig ekkelt å tenke på. Endret 30. desember 2005 av Elmaand
Gjest Varg-Menja Skrevet 30. desember 2005 #16 Skrevet 30. desember 2005 Tror ikke dette er vanlig praksis, men jeg har sett at det lett kan skje på små steder hvor det er kamp om mannfolka. ← Eller også i en del lukkede miljøer i større byer. Jeg mener det kommer an på, og synes ikke man skal droppe den store kjærligheten pga noe slikt. Kommer også litt an på hvor nære venner man er, og hvor lenge det er siden bruddet.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #17 Skrevet 31. desember 2005 URK!! Jeg ser på "gjenbruk" som å se alle impiserte utbrettet på midtsiden. For meg er det langt over grensen, ville ikke gjort dette selv; noen prinsipper må man ha, selv om det innebærer at man må tenke med noe annet enn eggstokkene. Hurra for privatlivet!! Fia
Gjest LoisLane Skrevet 31. desember 2005 #18 Skrevet 31. desember 2005 Sikkert koselig for barna som er involvert i dette. Grow up!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #19 Skrevet 31. desember 2005 Vel, om det f.eks er på et lite tettsted hvor bra menn er mangelvare, så... ← Jeg tror jorden er et lite tettsted!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #20 Skrevet 31. desember 2005 Det skjer jo, og har skjedd i min venninnegjeng også, men vi har en "regel" vi, som sier at ekser osv holder vi oss unna. At det ikke har fungert like godt i praksis er en annen sak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå