Gå til innhold

Rund dag, føler dere at det er viktig å ha mange venner å invitere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter med en følelse av at når man blir 30, 40, 50 ect så er det status og viktig å ha venner til en stor fest eller markering. Føler dere det sånn?

Jeg har ikke det, jeg har noen få, og vi skal feire på en annen alternativ måte. Jeg vurderer å legge ut bilder fra det, og skrive noe om at jeg ikke skal ha stor feiring. Grunnen til at jeg vurderer å skrive det, er i tilfelle noen ser det og kan sette pris på at jeg er åpen om at jeg ikke skal ha stor fest. 

Men er det bare flaut og teit å lage et sånt type innlegg? 

Anonymkode: 0d1b4...b6c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe om det. Skal bare invitere familien min (tanker, onkler, søsken osv.) ut og spise på restaurant. Jeg har verken mange venner, eller tradisjon for å feire bursdager med dem. 

Synes det er særere å skrive om det, enn å ikke gjøre det. 

Anonymkode: d62dd...d75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar bare middag med kjæresten jeg, skjønner ikke greia med å lage så mye styr ut av det 

Anonymkode: 4834e...144

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner hadde bare en liten feiring med de nærmeste. Jeg hadde ikke skrevet innlegg om det, men jeg kunne sett for meg at det er noe mine litt eldre tanter kunne funnet på å gjøre🙈

Anonymkode: 62bc6...234

• Liker 3
Skrevet

Grøss nei - orker ikke store dager. Her har vi pleid å reise bort ved runde dager. Vi er forskjellige. Vi har mange venner som elsker oppmerksomheten, men jeg for min del liker lowkey og alle vet at jeg ikke liker feiringer (hence derfor drar vi som regel bort ved rundt tall). Ingen som har blitt fornærma for det.

Hadde ikke skrevet noe om det jeg da.....man snakker vel med venner som regel og du får vel ytret det på den måten at du ikke ønsker stor fest uten å måtte skrive et innlegg som er offentlig på SoMe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Best med noen få🥰👌🏼 jeg hadde det da jeg ble 40.. kun de nærmeste 

Anonymkode: 51c9e...f1f

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg feirer aldri bursdagen min, syns det bare er styr. Foretrekker heller en rolig dag alene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du legge ut noe om det? Det er da ikke SÅ vanlig å ha en diger fest ved runde tall, ikke før man kommer godt opp i årene virker det som (70+). 30 er ikke en stor dag akkurat. Jeg hadde et par venninner på besøk, å så kom noen familiemedlemmer innom. Takk og lov for at det ikke ble mer styr. 

Anonymkode: 1cf8a...950

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at dersom du legger ut noe om at "det må ikke være så stor feiring" og lignende, vil det bli tolket på en litt "stakkarslig" måte uansett? Bedre å bare fokusere på det positive og fine, uten å sammenligne. 

Min samboer ble 30 i fjor og feiret med biffmiddag hjemme sammen med familien. Veldig fornøyd med det. Vi er ikke så sosiale av oss og har generelt lite nettverk. 

Anonymkode: 24c69...d54

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De fleste jeg kjenner hadde bare en liten feiring med de nærmeste. Jeg hadde ikke skrevet innlegg om det, men jeg kunne sett for meg at det er noe mine litt eldre tanter kunne funnet på å gjøre🙈

Anonymkode: 62bc6...234

Ok haha takk! 😂

Takk for resten av svarene også, godt å se at ikke alle har fest. 🌸

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært opptatt av egen bursdag, og hadde ikke feiret den om ikke familie hadde mast om det.

Det er ikke press, når det er ting du ikke bryr deg om.  Flere av vennene mine føler det samme. De feirer ikke mange bursdager.

Anonymkode: 6dfb5...0d3

AnonymBruker
Skrevet

Nei spiser bare middag med mannen.

Anonymkode: 3d644...cae

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kun foreldre og søsken. Har kun en venninne jeg evt kunne invitert utenom. 

Anonymkode: 1c9a6...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer sikkert an på hva man selv legger i det.

Jeg liker å ha noen å feire med, men det trenger ikke å være som på film med stor fest og 'surprise!' når man kommer inn.

Men det var vanvittig kjipt å feire 40 års dag i fjor og jeg hadde ingen å feire med. Familien min var langt unna og opptatt med sitt og jeg hadde ingen på daværende tidspunkt. Jeg valgte å reise bort alene for å feire dagen.

Du kan jo legge ut bilder, men du trenger ikke å skrive direkte at du ikke skal ha stor fest. Bare noe om at det var en koselig feiring eller et eller annet sånt 😊

Anonymkode: 31609...817

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 50 neste år. Skal feire med mann og barn. Liker Ikke oppmerksomhet 😉

Anonymkode: 08083...ce1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det kommer sikkert an på hva man selv legger i det.

Jeg liker å ha noen å feire med, men det trenger ikke å være som på film med stor fest og 'surprise!' når man kommer inn.

Men det var vanvittig kjipt å feire 40 års dag i fjor og jeg hadde ingen å feire med. Familien min var langt unna og opptatt med sitt og jeg hadde ingen på daværende tidspunkt. Jeg valgte å reise bort alene for å feire dagen.

Du kan jo legge ut bilder, men du trenger ikke å skrive direkte at du ikke skal ha stor fest. Bare noe om at det var en koselig feiring eller et eller annet sånt 😊

Anonymkode: 31609...817

Ja god idé! 💙

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg blir 50 neste år. Skal feire med mann og barn. Liker Ikke oppmerksomhet 😉

Anonymkode: 08083...ce1

Jeg gleder meg også til å feire med mann og barn, i tillegg til den lille vennefeiringen. Jeg tror jeg hadde likt oppmerksomheten om jeg hadde mange venner. Det har jeg ikke, og må bare akseptere det. Denne tråden hjalp i så måte.

Laget tråden for her jeg bor føles det som at alle feirer så stort. Jeg er takknemlig for det jeg har. 💜

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg liker egentlig ikke store selskaper, så jeg gjør det på min måte. Stille og hyggelig.
Da jeg fylte femti hadde jeg to gjester til middag og kake.

• Liker 1
Skrevet

For pappa er det viktig med stort lag

men jeg ønsker meg bare en bedre middag med mine nærmeste på en fin returant

AnonymBruker
Skrevet

Reiste bort da jeg ble 40. Når jeg blir 50 blir det sikkert bare med mann, barn og foreldre. Har ikke mange venner, men har aldri hatt behov for å feire meg selv.

Anonymkode: fb4ec...41e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sitter med en følelse av at når man blir 30, 40, 50 ect så er det status og viktig å ha venner til en stor fest eller markering. Føler dere det sånn?

Jeg har ikke det, jeg har noen få, og vi skal feire på en annen alternativ måte. Jeg vurderer å legge ut bilder fra det, og skrive noe om at jeg ikke skal ha stor feiring. Grunnen til at jeg vurderer å skrive det, er i tilfelle noen ser det og kan sette pris på at jeg er åpen om at jeg ikke skal ha stor fest. 

Men er det bare flaut og teit å lage et sånt type innlegg? 

Jeg har ikke så mange nære venner men er ikke så glad i å feire mine egne bursdager, så har vanligvis kun en datenight med mannen på restaurant og kanskje et lite familieselskap. Men min mann har en veldig stor vennekrets, og der er det status å invitere til store fester ved runde dager. han har rund dag i sommer, og har invitert ca.30 personer til fest i et selskapslokale med 3-retters middag. Nesten alle de inviterte er vennepar. Jeg kjente på følelsen av å være "venneløs" da vi giftet oss. Jeg hadde kun 3 venner tilstede mens han hadde nærmere 20. Men sånn er det bare.

Anonymkode: 506e4...f4f

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...