Gå til innhold

Kan man fryse marsipankake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei planen var å overraske dattera mi som har bursdag i dag. Men pga en hendelse i familien ble bursdagen utsatt til søndag. Hadde bestilt kake til i dag som jeg har vært å henta. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre med den kaka. Den vil jo ikke holde til søndagen i kjøleskapet? Kan jeg fryse den????

Kaken er bestilt gjennom meny, fra Bakehuset. 15 biters

Anonymkode: a35a6...c68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fryser hjemmelaget marsipankake, så tror nok det går bra. 

Anonymkode: b78d8...109

Skrevet

Ja, og tin den i esken.

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Ja, og tin den i esken.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fryser hjemmelaget marsipankake, så tror nok det går bra. 

Anonymkode: b78d8...109

Ok takk da legger jeg den i fryseren til søndag. Hvor mange timer tar det å tine den?

AnonymBruker
Skrevet

Marsipankake som har vært fryst bør tines på kjøl i et døgn for å unngå svetting på marsipanen, - i tett, lukket eske. * En marsipankake har en holdbarhet på ca 3 dager på kjøl og 1-6 mnd på frys avhengig av emballasje. Li-Ra har KONDENSFRITT kjøleskap for å sikre best mulig kvalitet.8. des. 2015

Anonymkode: 68a6a...b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Marsipankake som har vært fryst bør tines på kjøl i et døgn for å unngå svetting på marsipanen, - i tett, lukket eske. * En marsipankake har en holdbarhet på ca 3 dager på kjøl og 1-6 mnd på frys avhengig av emballasje. Li-Ra har KONDENSFRITT kjøleskap for å sikre best mulig kvalitet.8. des. 2015

Da tar jeg den ut og legger den på kjøkkenbenken på lørdags kveld. Den skal spises på søndag 19 tida

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da tar jeg den ut og legger den på kjøkkenbenken på lørdags kveld. Den skal spises på søndag 19 tida

Ts

Kjøkkenbenken din er vel ikke "på kjøl". Kjøleskap eller matkjeller er "på kjøl". 

Anonymkode: 1b8d7...574

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Hvis du lar den stå i romtemperatur risikerer du tre ting, med økende alvorlighetsgrad:

1 kaken blir tørr og svett

2 kremen blir sur

3 hele selskapet blir matforgiftet.

Sett den heller i kjøleskapet eller i en kald bod.

Anonymkode: e6309...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på bakeri; ja, den kan fint fryses. Tin den kjølig (altså ikke på kjøkkenbenken, men et svalrom eller kjøleskap). Den holder ca 3 dager så lenge den står kaldt. 

Anonymkode: 71f38...d58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjøkkenbenken din er vel ikke "på kjøl". Kjøleskap eller matkjeller er "på kjøl". 

Anonymkode: 1b8d7...574

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du lar den stå i romtemperatur risikerer du tre ting, med økende alvorlighetsgrad:

1 kaken blir tørr og svett

2 kremen blir sur

3 hele selskapet blir matforgiftet.

Sett den heller i kjøleskapet eller i en kald bod.

Anonymkode: e6309...3e0

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jobber på bakeri; ja, den kan fint fryses. Tin den kjølig (altså ikke på kjøkkenbenken, men et svalrom eller kjøleskap). Den holder ca 3 dager så lenge den står kaldt. 

Anonymkode: 71f38...d58

Ok legger den i kjøla for å tine 😊

Men hvor mange timer i forveien tar jeg den ut fra fryseren og legger i kjøleskapet??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok legger den i kjøla for å tine 😊

Men hvor mange timer i forveien tar jeg den ut fra fryseren og legger i kjøleskapet??

Men kjære vene da. 24 timer før. Du har jo fått svar. Les det folk skriver til deg. Og på KJØL, ikke kjøkkenbenk.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anonymkode: 09897...21e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...