AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Del Skrevet 15. mars 2023 Katten vår er voksen og kastrert. På vinters tid klarer han max 5 minutter ute før han står og mjauer for å komme inn. I dag er det vårlig med sol, men nei- helt motvilje mot å være uteblitt. Flere som har sånne katter? Anonymkode: 888bc...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Del Skrevet 15. mars 2023 Høres veldig vanlig ut. Anonymkode: 22c7b...fc8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Del Skrevet 15. mars 2023 Ja. Men min er ute i fin sol osv. Men liker seg best inne på vinteren og er ute ca 5 min om gangen Anonymkode: 34722...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 15. mars 2023 #4 Del Skrevet 15. mars 2023 Er det en katterase som tåler norsk vinter da? Hvis ikke, så fryser den vel, og vil inn.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Del Skrevet 15. mars 2023 Han fryser da vel. Ikke alle katter er bygd for den norske vinteren. Min katt har også kun korte turer ute nå. Hun har katteluke da, så går inn og ut som hun vil. Trenger ikke å åpne for henne. Anonymkode: 0bc0c...867 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Del Skrevet 15. mars 2023 Katter er ørkendyr, så de liker ikke vinter Anonymkode: 452a3...e5c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Del Skrevet 15. mars 2023 Helt normalt, TS. Anonymkode: 921b6...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Del Skrevet 15. mars 2023 TS her. Ja forstår at han hater å være ute- men synes det er noe usunt å bare ligge inne uten å være i noe form for aktivitet. Har hatt katter hele mitt liv, men aldri være borte i en mer bedagelig katt 😅🤦♀️ Jeg er vel «slem» som tvinger han ut ien halvtime…. Anonymkode: 888bc...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Ja forstår at han hater å være ute- men synes det er noe usunt å bare ligge inne uten å være i noe form for aktivitet. Har hatt katter hele mitt liv, men aldri være borte i en mer bedagelig katt 😅🤦♀️ Jeg er vel «slem» som tvinger han ut ien halvtime…. Anonymkode: 888bc...5ce Da er det jo ditt ansvar å få den i aktivitet, inne 🤷🏼♀️ vår hater vinteren, men får masse energi siden hun ikke bruker den ute. Da er det bare for oss å leke. Anonymkode: a95c3...21a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemms Skrevet 15. mars 2023 #10 Del Skrevet 15. mars 2023 Vår vil ikke være ute om vinteren. Hun liker det varmt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Ja forstår at han hater å være ute- men synes det er noe usunt å bare ligge inne uten å være i noe form for aktivitet. Har hatt katter hele mitt liv, men aldri være borte i en mer bedagelig katt 😅🤦♀️ Jeg er vel «slem» som tvinger han ut ien halvtime…. Anonymkode: 888bc...5ce Jeg skal ikke si at du er slem, men det eneste du oppnår med å tvinge han til det er at han står ute og fryser og mistrives i en halvtime. Katter flest regulerer sin egen aktivitet/matinntak og er flinke til å si fra når de vil aktiviseres og leke. Vil de ikke ut (fordi det er ubehagelig for dem) så må vi aktivisere dem inne. Så du må gjerne droppe å tvinge han ut, katter må ikke være ute hver dag for å leve et godt liv. Anonymkode: 70f7b...6d3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 15. mars 2023 #12 Del Skrevet 15. mars 2023 Det finnes jo masse å aktivere katten sin innendørs med 🙂 Kanskje mer nysgjerrighet inne, vil vekke flere instinkter utendørs. Kanskje forsøke litt i bånd. Men antar at det er kulden som er avgjørende, så det vil forhåpentligvis snu snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 15. mars 2023 #13 Del Skrevet 15. mars 2023 (endret) Jeg lar katten styre selv, til en viss grad i hvert fall siden jeg ikke har mulighet til å katteluke her, når han vil ut. Vil han ut 5 minutter så får han det og om han vil være ute i timesvis så får han det. Vil han ikke ut i det hele tatt så får han være inne. Slik jeg ser det så er det ingen grunn til å tvinge en katt til å være ute. Min hadde nok neppe fått noe glede ut av det. Han hadde nok bare sittet sur utenfor døra og ventet. Det er helt naturlig at katter ikke ønsker å være like mye ute om vinteren, tidlig vår og om høst. Når temperaturen synker så vil de fleste katter være ute kortere, men det er selvfølgelig individuelle forskjeller. Min katt er mer aktiv inne med leking, og litt løping rundt. Han sover også mer og vil kose mer og vil ha mer oppmerksomhet fra meg. Om sommeren rører han knapt lekene og kommer bare inn for å sove, få mat og kose litt. Endret 15. mars 2023 av Elaine Marley 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #14 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Katten vår er voksen og kastrert. På vinters tid klarer han max 5 minutter ute før han står og mjauer for å komme inn. I dag er det vårlig med sol, men nei- helt motvilje mot å være uteblitt. Flere som har sånne katter? Anonymkode: 888bc...5ce Hvor kaldt er der hos deg? Katter tåler ikke mye kulde. En kastrert katt er i tillegg ofte mer bedagelig. Anonymkode: fe6bf...55e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Del Skrevet 16. mars 2023 TS her. Vi har to barn i aktiv alder, med lekser, venner og fritidsaktiviteter så å lage et aktivitetsopplegg for katta kommer ikke øverst på lista i en travel hverdag- beklager…..🤦♀️ Anonymkode: 888bc...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 16. mars 2023 #16 Del Skrevet 16. mars 2023 Denne vinteren har katten min nesten ikke vært ute. Siste ukene bare noen korte turer for å ligge i sola. Den ene dagen satte hu seg i døråpningen i sola. Hu kan og går ut i allslags vær egentlig. Men kan vel være alderen. Blir ti år snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Del Skrevet 16. mars 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Vi har to barn i aktiv alder, med lekser, venner og fritidsaktiviteter så å lage et aktivitetsopplegg for katta kommer ikke øverst på lista i en travel hverdag- beklager…..🤦♀️ Anonymkode: 888bc...5ce Det finnes automatiske leker man kan kjøpe. Ta den ut av skapet, trykk på en knapp, slå av og sett tilbake i skapet etter en halv time. Det får du til. Anonymkode: 0e127...228 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GreenHarmony Skrevet 16. mars 2023 #18 Del Skrevet 16. mars 2023 Har en hel haug og de ligger spredt rundt i hele huset og stortsett sover hele vinteren. Helt normalt, ikke er dem noen overvektige dråg heller. Mine har katteluke og bestemmer selv når de vil ut. Merker mindre aktivitet på kattedoen om dagen, så våren er like rundt hjørnet 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 16. mars 2023 #19 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): TS her. Vi har to barn i aktiv alder, med lekser, venner og fritidsaktiviteter så å lage et aktivitetsopplegg for katta kommer ikke øverst på lista i en travel hverdag- beklager…..🤦♀️ Anonymkode: 888bc...5ce Man kan sette av litt tid til å leke med katten. Det tar ikke lang tid og er noe barn også kan gjøre. Man kan bruke en fiskestangleke eller en laserpenn og leke litt i løpet av dagen. Ellers er det masse andre leker katter kan leke alene med. Løsningen er ikke å tvinge en katt som ikke vil være ute til å være ute. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #20 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 22.48): TS her. Vi har to barn i aktiv alder, med lekser, venner og fritidsaktiviteter så å lage et aktivitetsopplegg for katta kommer ikke øverst på lista i en travel hverdag- beklager…..🤦♀️ Anonymkode: 888bc...5ce Ja klart dere har det for travelt. Anonymkode: a95c3...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå