Sandra1999!!! Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Blir så frustrert! Har nå i over en mnd prøvd å finne meg et sted å bo. Har sendt melding på finn til hvertfall 20stk, men ingen har giddet å svare! Syns det er ganske frekt, men må jo bare fortsette å prøve. Er det noe spesielt man bør skrive i meldingene for å få oppmerksomheten til utleierene? Pleier å skrive dette om dere har tips til noe annet jeg kan legge til: Heisann! Er en ung dame med 100% jobb og god inntekt, som ønsker et sted å bo. Har ingen barn, ingen dyr, er snill, grei, rolig og ryddig av meg. Jeg er også en sikker betaler. Skal studere samtidig som jeg jobber etter sommeren, så dere kommer til å merke lite av meg. Når har dere visning? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Synes det var fint skrevet. Hadde heller avsluttet med 'er det mulig å komme på visning en dag' Anonymkode: bde6a...8e6 15
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Og istedenfor ønsker et sted å bo hadde jeg skrevet er på utkikk etter bolig og denne leiligheten ser veldig fin ut..har du leid før og har referanser hadde jeg lagt til det. Hadde og droppet å skrive du skal studere det trenger de ikke vite bare skriv du er i 100% jobb og sikker betaler Anonymkode: bde6a...8e6 18 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Jeg hadde endret siste setningen til «er det mulig å komme på visning en dag?» og slengt på et smilefjes😊 (virket kanskje litt aggressivt). Ellers så synes jeg det var greit, husk å signere med navnet ditt. Lykke til! Anonymkode: 46f08...a59 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Tror det bare er sånn det er. Jeg skrev også til 20-25 før jeg fikk komme på visning. Mange treige folk der ute, og du er nok egentlig heldig som ikke skal bo i deres leilighet! Anonymkode: f56a2...fe7 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Jeg hadde droppet "snill og grei". Det sier liksom ingenting om leieboeren, hvem som helst kan skrive det, og det trenger ikke stemme. Det hjelper også om du skriver at du har referanser eller kan skaffe referanser. Anonymkode: 56bef...a3e 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Som utleier vil jeg bare si at sist vi hadde leiligheten ute fikk vi 96 henvendelser😬 vi rakk ikke svare alle. Det er ikke personlig. Jeg syntes det du skrev var fint, det er bare et ville marked for tiden. Anonymkode: 1df82...37a 8 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Hadde avsluttet med "kommer gjerne på visning" eller noe sånt. Anonymkode: 52637...2c0 3
anon01 Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Har du selv lagt ut annonse om at du er på utkikk etter leilighet da? Lokalavisen etc? Det gjorde jeg når jeg var på leiemarkedet, samtidig som jeg kontaktet de annonsene jeg synes var interessante. Det gjorde at jeg ofte fikk raskt napp. Teksten du har skrevet er fin den, dropp snill og grei for det er "alle" "Jeg kan stille på visning på kort varsel" eller "Har dere visning i nærmeste fremtid?" eventuelt har du referanser fra tidligere leieforhold - så skriv gjerne det, har referanser 1 1
Motelvibes Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Sandra1999!!! skrev (22 timer siden): Blir så frustrert! Har nå i over en mnd prøvd å finne meg et sted å bo. Har sendt melding på finn til hvertfall 20stk, men ingen har giddet å svare! Syns det er ganske frekt, men må jo bare fortsette å prøve. Er det noe spesielt man bør skrive i meldingene for å få oppmerksomheten til utleierene? Pleier å skrive dette om dere har tips til noe annet jeg kan legge til: Heisann! Er en ung dame med 100% jobb og god inntekt, som ønsker et sted å bo. Har ingen barn, ingen dyr, er snill, grei, rolig og ryddig av meg. Jeg er også en sikker betaler. Skal studere samtidig som jeg jobber etter sommeren, så dere kommer til å merke lite av meg. Når har dere visning? Hei Voksen kvinne på 26 år i 100% jobb som pilot (eller aktuelt yrke) på utkikk etter bolig. Dyre- og røykfri. Ryddig, rolig og punktlig. Ønsker å komme på visning da jeg fant boligen aktuell. Kan nås mellom 17-21 på telefon nr 22 22 22 22. Mvh Milla Ikke skriv at du skal studere og at de vil se deg lite, du skal bo der. Lykke til. 2 5
Merlin Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Du skal heller ringe og spørre om å få se leiligheten. Gir du et godt inntrykk er det gull verd. Unge damer treffer ofte unge gutter og flytter fort. Noen får mye besøk som er helt naturlig men kan føre med seg litt bråk . Unge damer kan også ha litt ustabil økonomi. Jeg leier ut og har alltid vært heldig med leieboerne og har ingenting imot verken unge eller eldre damer.
Morten1 Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 Hadde du sendt meg den meldingen hadde du fått komme på visning omgående. Personlig er det akkurat slike meldinger jeg er ute etter når jeg leier ut.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 Noen bra råd hva gjelder omformulering i tråden her men ganske godt skrevet. Som utleier hadde jeg gitt deg visning. Anonymkode: 0bf56...8bf
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 Ut ifra teksten du har skrevet, så er det ikke den som gjør at du ikke får svar. Det er mest sannsynlig på grunn av veldig mange som tar kontakt. Om du prøver å leie et sted hvor det er heft om boligene, så må du skrive med en gang annonsen bli lagt ut! Dagen etter har de trolig fått inn veldig mange. De fleste har på varsel når det blir lagt ut nye boliger i området/pris man ønsker. Men jeg synes det er en uting at man ikke klarer å lage et standardsvar som skrives til alle som ikke blir valgt. Selv om det er 100 stk, så klarer man å lime inn og trykke på send til veldig mange på bare 10 min. Anonymkode: bce81...235
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå