AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Barnet mitt på 2 mnd er en såkalt sovebaby. Han sover fremdeles med samme mønster som da han var nyfødt - altså han sover fremdeles ca 20 timer per dag. En vanlig dag er han våken kanskje en times tid en gang på morgenen, så en times tid midt på dag og en times tid på kveld, pluss kortere oppvåkninger mellom dette for mat og bleie. Under de korte oppvåkningene er han tydelig sur og trøtt og vil bare ha pupp og kanskje bæsje litt før han sovner igjen. Han var født til termin, er frisk og fullammes. Vi har prøvd å følge hans rytme siden han var født, men nå når han begynner å bli eldre synes vi det er litt rart at han ikke snart skal være mer våken. Eldste var mye mer våken og alert fra 4 ukers alder, mens her er lukene for lek og kontakt ganske sjeldne. Selv om jeg prøver å leke med han når han våkner for mat hender det han bare gråter og vil ha pupp og sove mer. På natta legges han ca kl 19 og sover da ca 12 timer, men våkner ca 2-4 ganger for mat i løpet av natta. Sovner raskt. Har vi bare vært heldige med et barn med stort sovebehov, eller er det grunn til bekymring? Anonymkode: d40fd...336
RockyRose Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Så lenge han et når han er vaken, går fint opp i vekt, verka nøgd, har mange tisse/bæsjebleier, så er vel alt ok 🤷♀️😊 Søvn variera veldig frå baby til baby! 2 1
Anonym6789 Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Har også en på 2 mnd. Begge våre har vært slik du beskriver. Sålenge han spiser og vokser, så er det nok ingen grunn til bekymring. Men du kan jo høre med helsesøster om du er usikker 😊 Nyt det før det er fullstendig mangel på søvn 😅 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnet mitt på 2 mnd er en såkalt sovebaby. Han sover fremdeles med samme mønster som da han var nyfødt - altså han sover fremdeles ca 20 timer per dag. En vanlig dag er han våken kanskje en times tid en gang på morgenen, så en times tid midt på dag og en times tid på kveld, pluss kortere oppvåkninger mellom dette for mat og bleie. Under de korte oppvåkningene er han tydelig sur og trøtt og vil bare ha pupp og kanskje bæsje litt før han sovner igjen. Han var født til termin, er frisk og fullammes. Vi har prøvd å følge hans rytme siden han var født, men nå når han begynner å bli eldre synes vi det er litt rart at han ikke snart skal være mer våken. Eldste var mye mer våken og alert fra 4 ukers alder, mens her er lukene for lek og kontakt ganske sjeldne. Selv om jeg prøver å leke med han når han våkner for mat hender det han bare gråter og vil ha pupp og sove mer. På natta legges han ca kl 19 og sover da ca 12 timer, men våkner ca 2-4 ganger for mat i løpet av natta. Sovner raskt. Har vi bare vært heldige med et barn med stort sovebehov, eller er det grunn til bekymring? Anonymkode: d40fd...336 Hvor mye tiss og hvor mange stappa fulle tissebleier har ungen? Hvor mye kraft er det i gråten? Har babyen tårer? Hvor ofte forer du? Anonymkode: b17e3...ad2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Dehydrering hos ammende babyer kan bli et seriøst problem. Anonymkode: b17e3...ad2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Snakk med helsestasjonen når du går på kontroll. Jeg hadde og en sovebaby, og var på samme måte som deg, bekymrer for at han sov for mye. Han våknet litt til når han var tre måneder. Anonymkode: c4cc5...182
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvor mye tiss og hvor mange stappa fulle tissebleier har ungen? Hvor mye kraft er det i gråten? Har babyen tårer? Hvor ofte forer du? Anonymkode: b17e3...ad2 Sikkert hvertfall 4-5 fulle tissebleier per dag, pluss på natt. Har mye kraft når han gråter, syns ikke han virker slapp. Har tårer. Spiser ca hver 2.-3. time Anonymkode: d40fd...336
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 Høres ut som en drøm! Nyt det! Anonymkode: 2a549...035
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 Mener å huske min baby var sånn også. Spise, sove, drite. 😂 Nå er hun 3 mnd og våken periodene er betydelig lengre nå. Savner at hun kan sove mer😅 Anonymkode: ce51d...c63
pingeling Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 Min baby er en sovebaby. Han har begynt å være mer våken nå som han er passert 3 mnder. Men sover ennå godt. Sover 12 timer på natten med 1-2 amminger. Sover en lang dupp på 2-3 timer på dagtid og ellers trenger å sove etter 1,5 time våketid. Bare misfornøyd om vi ikke passer på at han sover. Sover sikkert enda rundt 16-18 timer i døgnet. Var til 3 mnders kontroll og alt er supert. Sterk og stor gutt som treffer alle milepæler og ligger på øvere del av skalaen for vekt. søsteren var motsatt ville aldri sove 😅
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Min er slik på 6 mnd også. Han må ha duppene, men sover kortere. Alt helt fint Anonymkode: 33c99...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå