Gå til innhold

Hvorfor teste flere ganger etter å ha fått positiv graviditetstest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett at flere tester flere ganger og i mange dager etter å ha fått en tydelig positiv graviditetstest. Hvorfor? Med barn nr 1 fikk jeg positiv test da jeg ikke fikk mens, men testet ikke mer enn den ene gangen. Jeg spør derfor av ren nysgjerrighet, og om det er noe jeg bør gjøre når jeg blir gravid igjen ☺️.

Anonymkode: fc856...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å se stigning av hcg.

Anonymkode: cafcb...353

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å forsikre seg ...se at streken blir sterkere ..at det ikke er kjemisk..og gleden

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør det for å se streken bli sterkere som kan tyde på at hcg øker. Hvis det så plutselig blir svakere så kan det tyde på ma. Og det er mange som mister gang på gang, som bekymrer seg for det. 

Anonymkode: 22e74...fea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å se endring. Jeg hadde svak test forrige tirsdag, ny svak test onsdag og nesten usynlig strek fredag. Testet onsdag og fredag pga den svake testen på tirsdag som gjorde at jeg mistenkte kjemisk. Noe det var. Nå er mensen her og test var negativ på lørdag :(

Anonymkode: 6f281...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det nå for å se at den stiger. Fryktelig redd for å miste så tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har sett at flere tester flere ganger og i mange dager etter å ha fått en tydelig positiv graviditetstest. Hvorfor? Med barn nr 1 fikk jeg positiv test da jeg ikke fikk mens, men testet ikke mer enn den ene gangen. Jeg spør derfor av ren nysgjerrighet, og om det er noe jeg bør gjøre når jeg blir gravid igjen ☺️.

Anonymkode: fc856...371

Jeg tror jeg testet nærmere 10 ganger ved siste graviditet fordi mannen hadde tatt en operasjon for sterilisering rett før. Jeg hadde ikke vært med andre enn han, og vi hadde hatt sex kun 1 gang som kunne resultert i graviditet etter operasjonen hans.

Med de andre barna så har jeg kun tatt 1 test hjemme, samt 1 gang på legekontoret.

Anonymkode: 2a33a...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror jeg testet nærmere 10 ganger ved siste graviditet fordi mannen hadde tatt en operasjon for sterilisering rett før. Jeg hadde ikke vært med andre enn han, og vi hadde hatt sex kun 1 gang som kunne resultert i graviditet etter operasjonen hans.

Med de andre barna så har jeg kun tatt 1 test hjemme, samt 1 gang på legekontoret.

Jeg var altså uten tvil gravid, jeg bare forstod ikke at det skulle være mulig... 😅🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å teste både hos fastlegen og hjemme for å være helt sikker.  Siste gang jeg var gravid hadde jeg nesten ingen symptomer, var så redd. Testet flere ganger, og positiv alle gangene. Det viste seg at jeg hadde svangerskap utenfor livmor.  Hadde jeg bare passet på stigning av hcg, kunne jeg ha unngått operasjon og fjerning høyre eggleder.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har mistet før og er redd for at det skal skje igjen. Heldige er dere som bare tester en gang fordi dere er trygge på at det går bra❤️

Anonymkode: e3f56...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å teste flere ganger for å bekrefte resultatet og for å være sikker på at testen ikke viser en falsk positiv. Du bør gjøre det som føles best for deg og din egen trygghet når du blir gravid igjen 🤰💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 13.38):

Jeg var altså uten tvil gravid, jeg bare forstod ikke at det skulle være mulig... 😅🤪

Det tar 3 mnd å produsere sædceller. Han skyter ikke blankt før den tiden er gått ut. 

Anonymkode: 2a06f...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...