Gå til innhold

Bør ein øke skattetrekket eller velge betale restskatt av renter /sparkonto ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt  inn eit betydeleg beløp på sparekonto  1 år fastrente, og   de renter  utbetalt først  om 1 år. Noen banker gir  måndleg utbetaling av renter på høgrente som blir tillagt kontoen-.. rentesrenter  på innskot, men til  rentebetingelser en fastrente.

Alternativ 1- Velge å  ikkje å forhøye  skattetrekket ettesom ein da får   igjennomsnittleg lavere utbetaling av  lønna til betaling av regninger / faste utgifter.

Alternativ 2. Ein kan velge å unnlate å forhøye skattetrekket for dermed unngå å få restskatt

Alternativ 3. Forhøye skattetrekket + ha bufferkonto  i tillegg  til  supplering i fall lønna ikkje skulle strekke til. 

Anonymkode: c60df...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestandig prøvd å få litt restskatt. Planlegger med å betale litt for lite igjennom året. Setter av så jeg har penger til å betale restskatten. 

Tenker det som et gratis lån.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (4 timer siden):

Jeg har bestandig prøvd å få litt restskatt. Planlegger med å betale litt for lite igjennom året. Setter av så jeg har penger til å betale restskatten. 

Tenker det som et gratis lån.

Skatt av renteinntekter må ein betale som av all annen inntekt.  

Velger ein å øke skattetrekket så er det stat-og kommune som nyter godt av de pengene. Det å bevist øke skattetrekket fordi ein er redd for å få restskatt er  slett ikkje fordelaktig

Anonymkode: c60df...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...