AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Satt inn eit betydeleg beløp på sparekonto 1 år fastrente, og de renter utbetalt først om 1 år. Noen banker gir måndleg utbetaling av renter på høgrente som blir tillagt kontoen-.. rentesrenter på innskot, men til rentebetingelser en fastrente. Alternativ 1- Velge å ikkje å forhøye skattetrekket ettesom ein da får igjennomsnittleg lavere utbetaling av lønna til betaling av regninger / faste utgifter. Alternativ 2. Ein kan velge å unnlate å forhøye skattetrekket for dermed unngå å få restskatt Alternativ 3. Forhøye skattetrekket + ha bufferkonto i tillegg til supplering i fall lønna ikkje skulle strekke til. Anonymkode: c60df...6f5
stan Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har bestandig prøvd å få litt restskatt. Planlegger med å betale litt for lite igjennom året. Setter av så jeg har penger til å betale restskatten. Tenker det som et gratis lån. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 stan skrev (4 timer siden): Jeg har bestandig prøvd å få litt restskatt. Planlegger med å betale litt for lite igjennom året. Setter av så jeg har penger til å betale restskatten. Tenker det som et gratis lån. Skatt av renteinntekter må ein betale som av all annen inntekt. Velger ein å øke skattetrekket så er det stat-og kommune som nyter godt av de pengene. Det å bevist øke skattetrekket fordi ein er redd for å få restskatt er slett ikkje fordelaktig Anonymkode: c60df...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå