Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har tilgitt utroskap; hvordan gikk det? Gjorde de det igjen? Er det tillit i forholdet nå?

Anonymkode: e64ff...bff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som har tilgitt utroskap; hvordan gikk det? Gjorde de det igjen? Er det tillit i forholdet nå?

Hun sa hun tilga utroskapen.

Jeg visste at det ville hun aldri klare, og gikk likevel.

Er nå lykkelig med hun jeg var utro med.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han gjorde det igjen, men det er mange år siden nå. Han har vokst opp, erfart og er på et annet sted i livet nå. 

Det er absolutt tillit i forholdet. 

Anonymkode: 3cdd4...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tilgitt, og vi har det fint i dag. Tillit er det også. 

Anonymkode: 40110...0af

AnonymBruker
Skrevet

Har vært den utro parten (aldri fysisk men på nett) for mange år siden. Har aldri blitt det samme igjen, selvom hun har «tilgitt». Aldri den samme nærheten, gleden og heller ikke tilliten.

Vi hadde sikkert hatt det bedre om vi gikk hver vår vei.

Konklusjon: Ikke vær utro. Uansett på hvilken måte.

M48

Anonymkode: 2f4e0...cab

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei han skjerpa seg ikke! Angrer bittert i dag for at jeg ikke gjorde det slutt før han dumpa meg 

Anonymkode: d11df...197

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tilga utroskap, men det tok sin tid å bearbeide det og bygge opp tillit.

Han har ikke gjort det igjen og det er er 11 år siden.

Anonymkode: b174d...44f

Skrevet

Ryddet for brukerangrep,avsporing,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Så med andre ord hadde du allerede bestemt deg for at forholdet var over før du var utro?

• Liker 3
Skrevet
Vera skrev (2 minutter siden):

Så med andre ord hadde du allerede bestemt deg for at forholdet var over før du var utro?

Jeg hadde i det minste mange tanker rundt at det var mange grunnleggende mangler ved forholdet jeg var i før anledningen til utroskap plutselig materialiserte seg.

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan gikk det?

Var mange runder med å tilgi. Gikk bra. Vi er skilt, og jeg er lykkelig gift. Syns det virker som hun har det bra, men hun hadde som jeg skjønner det ønsket at vi fortsatt hadde vært gift.

Tilgi syns jeg at det skal være gode grunner for å ikke gjøre.

Akseptere er ikke det samme som å tilgi.

Det å få samme tillit igjen er ikke det samme som å tilgi. Men er nok en forutsetning for at det skal gå bra uten samlivsbrudd.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde i det minste mange tanker rundt at det var mange grunnleggende mangler ved forholdet jeg var i før anledningen til utroskap plutselig materialiserte seg.

Hva er grunnen til at du ikke avsluttet før utroskap - om forholdet hadde mange grunnleggende mangler? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare glem det. Nei tilliten kom aldri tilbake. Og ja han gjorde det igjen. Tre år til bortkasta skal jeg si deg og det var tre år med lidelse fra første utroskapet 

Anonymkode: 8ac7f...5ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Vera skrev (11 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke avsluttet før utroskap - om forholdet hadde mange grunnleggende mangler? 

Den emosjonelle utroskapen kom ganske raskt for dagen og akselererte en brudd-prosess som inntil da kun hadde vært i mitt hode.

Et brudd involverer ofte langt flere enn kun de to personene i paret. Jeg bestemte meg for å bruke god tid og det tror jeg fremdeles var en god strategi.

Tankene og følelsene mine levde sitt liv bortenfor kontrollerbar rasjonalitet, så utroskapen vedvarte.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det forskjell mellom fysisk utroskap og emosjonelt syntes dere? Oppdaget nettopp at min partner har chattet med flere i flere år (folk fra jobb, eks osv) Vi har barn. Jeg er knust, vet ikke hva jeg skal gjøre. Ts

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det forskjell mellom fysisk utroskap og emosjonelt syntes dere? Oppdaget nettopp at min partner har chattet med flere i flere år (folk fra jobb, eks osv) Vi har barn. Jeg er knust, vet ikke hva jeg skal gjøre. Ts

Det er åpenbart en forskjell. Hva som er verst er nok ganske individ- og hendelsesavhengig.

Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Hvorfor gikk du ikke før du var utro? Ville du skade henne før du reiste?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Thanos skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gikk du ikke før du var utro? Ville du skade henne før du reiste?

Dette har jeg svart på over. Du får lese én gang til.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (38 minutter siden):

Den emosjonelle utroskapen kom ganske raskt for dagen og akselererte en brudd-prosess som inntil da kun hadde vært i mitt hode.

Et brudd involverer ofte langt flere enn kun de to personene i paret. Jeg bestemte meg for å bruke god tid og det tror jeg fremdeles var en god strategi.

Tankene og følelsene mine levde sitt liv bortenfor kontrollerbar rasjonalitet, så utroskapen vedvarte.

Likevel er det ALLTID mer redelig å avslutte først. Trengte du god tid? Da kunne du ha tatt denne gode tiden for deg selv, FØR du involverte deg med den andre.

Anonymkode: f296f...694

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Likevel er det ALLTID mer redelig å avslutte først. Trengte du god tid? Da kunne du ha tatt denne gode tiden for deg selv, FØR du involverte deg med den andre.

Anonymkode: f296f...694

Skal man ALLTID avslutte forholdet man er i før man får romantiske følelser for en annen?

Dersom man følger dette prinsippet bokstavelig, er jeg redd livslange forhold som et begrep går trange tider i møte.

Hva tenker du selv?

Jeg kjenner jo ikke deg, men la oss tenke følgende scenario:

Du er i et sunt og godt forhold med to felles barn. En dag får du en ny kollega som du umiddelbart føler et sterkt fellesskap med. 
På hvilket punkt mellom dette og en full seksuell affære med romantiske følelser mener du det er rett og avslutte det forholdet du er i?

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig på hva du mener. Dette er ikke et lurespørsmål eller en semantisk lek.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...