Gå til innhold

Hvis du fikk et tilbud på huset fra en rik person som virket desperat etter huset ditt, hadde krevd ekstra mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du f eks bodde i ganske alminnelig hus i Oslo som var verdt ca 12 millioner. En riking( stinn av gryn) kontaktet og virket veldig opptatt av huset. Du fikk senere vite gjennom jungeltelegrafen at rikingen hadde vokst opp i huset og hadde en sterk emosjonell tilknytning til huset. 

Rikingen kommer med bud på 14 millioner, sier du nei og krever mer? 20 millioner? Prøver du utnytte rikingens emsjonelle tilknytning til huset?

Anonymkode: 18f18...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jo være dumt å ikke forhandle om prisen på huset, og få mest mulig for det - om det var til salgs.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg forsøkt å forhandle frem best mulig pris. Om jeg hadde valgt å selge i det hele tatt.  

Anonymkode: f10c6...3c0

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ville aldri solgt det.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet

Man må jo se hva det koster å flytte til noe tilsvarende. Om noen ringer på døren og vil ha huset mitt, så må jeg tjene på det for at jeg skal gidde det. Men 20 mill høres litt mye ut, man trenger ikke å dra den så langt heller.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva koster tilsvarende? Er du villig til å flytte? Ville nok krevd litt ekstra for stresset med å finne ny bolig, flytting etc om huset ikke var til salgs i utgangspunktet. Husk at du ve hva du har, men ikke hva du får. Det gjelder standard, skjulte kostnader, naboer, tilgjengelighet etc. 

Anonymkode: 34af6...a21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om huset var verdt 12 og rikingen byr 14, ville jeg nok takket ja til tilbudet og krysset fingrene for at vedkommende ikke ombestemmer seg 😅

Anonymkode: 5d519...86b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bedt ham om å kjøpe nabohuset som er større, høyere og fanger mer sol og sagt at vi kan bytte likt slik at jeg alltid kan se ned på ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vært skeptisk. Kunne være at rikingen vet noe du ikke vet om utbyggingsplanene for området, og kun kjøper det for å tjene penger på tomtesalg eller utbygging.

Anonymkode: e5e65...595

Skrevet

Jeg har lagt ned mye tid og jobb med huset mitt for å få det slik jeg ønsker. Så han hadde måttet betale det det ville koste å få gjort tilsvarende av fagfolk et annet sted. Jeg tar ikke den jobben selv en gang til. Så hadde jeg ønsket godt betalt for jobben med å flytte. Siden jeg i utgangspunktet har tilrettelagt for å bli boende her jeg er. Jeg hadde måttet kunne flytte til noe som var noen hakk opp. Jeg selger jo ikke bare for å glede en annen, jeg må ha stor glede av det selv også. 

Så for bare to mill mer enn verdien, ville jeg ikke giddet. Kanskje for 4-5 mill ekstra. 

• Liker 6
Skrevet

Tja, jeg er ikke helt i samme situasjon, men jeg ville jo forventet å få godt over markedspris + godt betalt for "ulempen ved å flytte" i et sånt tilfelle, det er mye jobb (og endel utgifter) ved det å bytte hus. Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å kreve nesten 70% over markedspris slik som i eksempelet ditt, men...

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok takket nei til 14 mill, men kanskje ja til 16 mill eller mer. For det er jo et slit å flytte, og finne seg et nytt sted å bo. 

Anonymkode: 10803...ee9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at så kalte «rikinger» ofte er veldig økonomisk bevisste, de er sjeldent villig til å gi uhorvelig mye over takst. Hadde nok prøvd meg litt, men ikke 20 mill hvis det var verd 12. 

Så fir øvrig en dokumentar om han medgründeren til Bill Gates som kjøpte et hus og så gikk rundt til alle naboene og spurte «hva skal du ha for å flytte»? Alle flyttet til slutt, alle har en pris, men du må være uhorvelig rik for å gi så faen. 

Anonymkode: 9b64f...1dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg ville det ikke hatt noen betydning om det var en rik eller fattig person som prøvde å kjøpe det i alle fall - huset koster det det koster/er verdt det det er verdt for meg uansett hvem den potensielle kjøperen er. 

Har nylig kjøpt en bolig for 5,5 millioner som skal pusses opp - for min del var det beliggenhet, utsikt, solforhold, størrelse og POTENSIALE som betydde noe - og slike boliger er sjelden på markedet her, så da ville jeg nok krevd det dobbelte om jeg plutselig skulle selge og flytte 😅 

Anonymkode: deb7a...77e

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært avhengig av min egen tilknytning til huset.. For å si det slik, huset mitt hadde jeg gladelig solgt for 5-10 over takst, hytta kunne du bydd meg 50 mill for og jeg ville fremdeles sagt nei, og dette er ei hytte jeg gav under 2 for. 

Anonymkode: d0b81...90a

AnonymBruker
Skrevet
On 3/15/2023 at 11:31 AM, AnonymBruker said:

Hvis du f eks bodde i ganske alminnelig hus i Oslo som var verdt ca 12 millioner. En riking( stinn av gryn) kontaktet og virket veldig opptatt av huset. Du fikk senere vite gjennom jungeltelegrafen at rikingen hadde vokst opp i huset og hadde en sterk emosjonell tilknytning til huset. 

Rikingen kommer med bud på 14 millioner, sier du nei og krever mer? 20 millioner? Prøver du utnytte rikingens emsjonelle tilknytning til huset?

Anonymkode: 18f18...205

Har du oppheng på "rike" personer?

Anonymkode: ba7c0...33f

Skrevet

Huset mitt er slik jeg vil ha det, og det har kostet mye tid og krefter å få det slik, over lang tid. Så jeg skulle hatt svært godt betalt for å ta meg bryderiet med prosessen det er med salg, kjøp av ny bolig, og flytting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...