Gå til innhold

Får man svar på MR uansett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere andre fått svar fra fastlegen uansett om MR-bildene var normale eller ikke? 
Får man svar på Helse-Norge, eller pleier de å ringe?

Anonymkode: cd5fb...bbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok MR i fjor sommer og ventet på at legen skulle ta kontakt da jeg var bombesikker på at noe var galt. Ringte selv legekontoret etter nesten 2 måneder og fikk da beskjed om at man selv måtte bestille legetime etter MR for å få svar da MR var så dyrt. Og jeg hadde rett, det var noe galt. Så bestill time hos legen din uansett!

Anonymkode: 3d1ed...3cf

Skrevet

Fastlegen min jobber etter "intet nytt er godt nytt"-prinsippet - er alt fint, hører jeg ingenting. Må noe følges opp, får jeg som regel melding på HelseNorge.

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Fastlegen min jobber etter "intet nytt er godt nytt"-prinsippet - er alt fint, hører jeg ingenting. Må noe følges opp, får jeg som regel melding på HelseNorge.

Det gjør min fastlege også. 

Skrevet

Jeg har måttet bestille legetime for å gå gjennom svaret

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har dere andre fått svar fra fastlegen uansett om MR-bildene var normale eller ikke? 
Får man svar på Helse-Norge, eller pleier de å ringe?

Det varierer fra lege til lege. 

Generelt så har den som bestiller undersøkelsen ansvar for å følge opp svaret på forsvarlig vis. Om de velger å leve etter prinsippet intet nytt er godt nytt, sende sms uansett, helsenorge, ringe, osv er opp til den enkelte bestiller.

Jeg får ofte sms eller beskjed på helsenorge om diverse svar.

Anonymkode: 5b58b...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så det er vanlig å ikke høre noe?

Hun som tok bildene sa bare at jeg skulle få svar etter ca. 10 dager, så jeg antok bare at «svaret ville komme til meg». - Men jeg får kanskje høre etter selv, da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er legen som får svaret. Det varierer fra lege til lege om de gir beskjed om det ikke er funnet noe. Min sender melding på helsenorge.

Anonymkode: b771b...9c8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får alltid svar, MR eller celleprøve så får jeg en melding så snart fastlegen har svaret. :) Er det dårlig nytt så ringer hun. 

Uansett, om du ikke hører noe fra noen så tenker jeg det er lurt å ta kontakt selv. 

Anonymkode: 9af1b...d62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...