AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Del Skrevet 15. mars 2023 Klassen skal arrangere kafé i morgen og nå trekker fem kakebakere seg så jeg må selv bake seks kaker i dag 🙄 Hva slags kaker ser ok ut på salgsbord men har billige ingredienser? Anonymkode: 5fff6...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Del Skrevet 15. mars 2023 Sjokoladekake i langpanne, finn en enkel oppskrift. Hvis du ikke gidder å bake, se om de har i frysedisken på Rema/ Kiwi. Den smaker godt. Bollekake med melisglasur, dropp ev egg i oppskriften så blir det allergivennlig for eggeallergikere også Anonymkode: 8d55d...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Del Skrevet 15. mars 2023 Brownies med kakao, Kanelkake, Bollefocaccia med kanel, Anonymkode: 93935...82a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 15. mars 2023 #4 Del Skrevet 15. mars 2023 Gulrotkake er alltid en slager. Denne blir diger og er enkel å lage, og smaker alltid himmelsk. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-i-langpanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. mars 2023 #5 Del Skrevet 15. mars 2023 Nå vet jeg ikke om du skal ha 6 forskjellige kaker, men det enkleste er jo om du kan bake ihvertfall to og to samme. Vaniljesauskake er lett å bake og god. Krydderkake er også godt, syns jeg. Og s"er jeg litt svak for denne, Oldefars skjegg, den er god og saftig. Ellers har det kommet gode forslag, syns jeg, men jeg ville styrt unna bollefocaccia, rett og slett fordi det er gjærbakst som tar lenger tid å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Del Skrevet 15. mars 2023 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake Denne oppskriften kan også brukes til å lange vaniljekake ved at du dropper kakaoen og tilsetter 1 skje til med vaniljeessens og topper den med smørkrem. Den lager jeg av eldorado margarin og melis. Disse kakene er som du ser uten melk og er da passende for de med allergi og veganere Anonymkode: 26ad6...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 15. mars 2023 #7 Del Skrevet 15. mars 2023 Hvorfor trekker 5 kakebakere seg rett før? Her hadde jeg nesten droppet annet enn en kake. Og så kunne alle sett og lært konsekvensen av å trekke seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Del Skrevet 15. mars 2023 Seks kaker? Jeg hadde droppet ut jeg og. Anonymkode: b61d4...d45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 15. mars 2023 #9 Del Skrevet 15. mars 2023 Folk er fete og trenger ikke kake på en torsdag. Bak én kake, også legger du bare en lapp på bordet om at 5 kakebakere har trukket seg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Del Skrevet 15. mars 2023 Takk for tips! Jeg er klassekontakt og alle foreldrene har helt gode grunner til å trekke seg 😕 Er til inntekt til klassetur, alternativet er å arrangere en ny kafé senere igjen, det gidder jeg enda mindre enn å bake 😅 Tok tipset om å bake to og to av samme, veldig lurt Anonymkode: 5fff6...ced 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Klassen skal arrangere kafé i morgen og nå trekker fem kakebakere seg så jeg må selv bake seks kaker i dag 🙄 Hva slags kaker ser ok ut på salgsbord men har billige ingredienser? Anonymkode: 5fff6...ced Hva er formålet? Kan dere ikke liggje godt bare betale inn summen kaken pluss arrangementet koster i tid, ingredienser og strøm? Jeg er helt sikker på at dere går i null. Skal noe være gratis så skal det være gratis. Kakebaking er ikke gratis. Det er både kostbart, usunt og tidkrevende. Anonymkode: 8d2e5...7ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #12 Del Skrevet 15. mars 2023 Hvorfor må du bake 5 ekstra kaker? Er det du som planlegger og har bestemt at det skal være cafe? I så fall ville jeg valgt å ta utgangspunkt i en kakerøre, og lage 6 kaker ut fra det. Om du feks lager 3 porsjoner av denne kaken https://mills.no/melange/oppskrift/vaniljekake-i-langpanne/, har du nok til 6 små langpanner. Da kan du feks. lage 2 vaniljekaker, 2 sjokoladekaker og 2 gulrotkaker. I sjokoladekakerøren kan du feks tilsette ca. 6ss kakaopulver og i gulrotkaken 500 g gulrot og 1 ts kanel. Ps! Ville brukt smør i kakefyllet, og ikke melange (som står i oppskriften). Du kan også bruke samme fyll på sjokoladekaken, og eventuelt tilsette 3 ss kakaopulver og noen spiseskjeer kaffe etter smak (og eventuelt mer melis). Til gulrotkaken ville jeg brukt ostekrem. Anonymkode: 5198b...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Del Skrevet 15. mars 2023 Det er et stort opplegg, klassene har tidligere år fått inn såpass mye at de har dekt nesten hele turen på det. Garantert ikke innafor med gratisprinsippet og alt sånt, men den diskusjonen har ikke jeg orket å ta 🙃 Er i teorien frivillig, og ingen andre enn oss klassekontakter som vet hvem som har bidratt. Nå har jeg i alle fall bakt, ble tre sjokoladekaker og tre vaniljesauskaker. Anonymkode: 5fff6...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. mars 2023 #14 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er et stort opplegg, klassene har tidligere år fått inn såpass mye at de har dekt nesten hele turen på det. Garantert ikke innafor med gratisprinsippet og alt sånt, men den diskusjonen har ikke jeg orket å ta 🙃 Er i teorien frivillig, og ingen andre enn oss klassekontakter som vet hvem som har bidratt. Nå har jeg i alle fall bakt, ble tre sjokoladekaker og tre vaniljesauskaker. Anonymkode: 5fff6...ced Lykke til med kaféen! Håper dere får inn godt med penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #15 Del Skrevet 15. mars 2023 Kan du ikke be om å få dekket beløpet du har brukt på å bake kake i det minste? Blir jo dyrt med mange kaker... Anonymkode: 2a054...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #16 Del Skrevet 15. mars 2023 Kjære vene og dere styrer. Vipps pengene inn til en klassekasse. Sånn, ferdig finito. Men nei, skap mer stress og gnål i hverdagen. For det har vi ikke nok av. Anonymkode: d473c...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå