Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en ny elbil av forhandler for ett år siden. Har vært en del problemer med hurtiglading, hvor bilen ikke tar til seg strøm på ulike ladestasjoner/leverandører og andre biler kan ta strøm fra samme stasjonene. Forhandler verkstedet er useriøse når de fikser bilen, og bare nullstiller alt for så å si at det ikke er noen feil. De har altså ikke funnet feilen, eventuelt ikke dokumentert den. 

De har avvist mitt ønske om å heve kjøpet. Jeg vurderer å gå til Forbrukerrådet for å få hjelp de, men er usikker på hva de kan gjøre i praksis. Blir det noen konsekvenser for forhandleren som bot/anmeldelse/annet dersom Forbrukerrådet er enige med meg? 

Jeg mener selvsagt at jeg har en sterk sak, men vet hvordan slikt kan være subjektivt og at beviskravet kan være anderledes en jeg oppfatter.

Anonymkode: 5e1f2...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest litt rundt på nett nå, men kan ikke finne noe om at Forbrukerrådet har lov/rett/myndighet til å gi noen bøter eller  driver og anmelder bedrifter for folk. De mekler i saker og prøver å få partene til å løse saken "i minnelighet", det er alt jeg finner. 

Du kan lese litt her bl.a.:

https://osloadvokatene.no/kontrakt/bat/heving-kjop/

og her:

Hva kan du som forbruker kreve hvis varen har en mangel?

Foreligger det en mangel, kan forbruker som hovedregel kreve omlevering eller retting. Velger du å kreve retting, og selgeren ikke klarer å rette feilen i løpet av to forsøk eller innen en uke, kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet.3. des. 2021
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...