Gå til innhold

Sprukken tånegl

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sparka storetåa skikkelig for noen dager siden, og tydeligvis ble det en brist i neglen. 

Og nå har den begynt å dele seg, fra øverst i ene hjørnet og til neglebåndet nederst på andre sida. Og det gjør jo vondt når negla glipper hele tida. 

Er det noen som har noen tips for å få minst mulig vondt i prosessen frem halve negla løsner fra huden under, negla knekker og faller av?

er det beste å bare teipe det og vente, eller er det bedre å få fortgang i prosessen med å pirke på?

Tips mottas med takk!

Anonymkode: 03f8d...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde brukt en type sportsteip eller evt bandasje til å teipe dette sammen. Neglen "slipper" når den er "klar" for det er jeg rimelig sikker på. Kan godt være det er litt vondt til tider, du kan jo se om noe ispose eller isspray, eller evt mildt smertelindrende reseptfritt kan hjelpe deg på det området. Lykke til😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei 😢. Det høres ut som om du må rive den av eller gå til legen, men de blir litt dyrt. Det går fort å rive den av, siden den allerede holder på å falle av, kommer ikke det til å gjøre så vondt, særlig om du drar raskt. Litt som når du var barn og skulle rive ut melketanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en lignende situasjon med lilletåa. Den var sprukken på langs, fra tupp til neglebånd. Da tok jeg neglelakk, la på en bit papirteip, og flere lag neglelakk oppå. Etterhvert som neglen vokste fjernet jeg dette med neglelakkfjerner, klipte neglen kort og gjentok prosessen. Det virket.

Anonymkode: 92cb9...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gått til neglesalong og fått lagt på akryl eller gelé. Det funker på fingernegler! 

Anonymkode: 2173a...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...