AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 og for et styr for å få reklamert.... må selv gå via yale, null hjelp via butikken vi kjøpte fra.... om vi må gå i flere dager uten å få låst er vist ikke så farlig....og yale nås kun via et kontaktskjema..nå har vi endelig fått et nr fra de vi kan gi butikken så får vi se hva de sier da.... blir nøkkel lås her igjen.... Anonymkode: fbc51...4cc
StrangeDoll Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Mest sannsynlig er den platen på dørkarmen for langt unna låsen. Prøv å sette et kronestykke mellom dørkarmen og den platen. 2
Snublefot62 Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Har hatt Yale i mange år. Først V2N og nå L2. Aldri hatt et eneste problem. Husk at i tråd med forbrukerkjøpsloven så kan du velge hvilket salgsledd du vil forholde deg til. For eks kan du velge at butikken skal håndtere hele reklamasjonen for deg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 StrangeDoll skrev (6 minutter siden): Mest sannsynlig er den platen på dørkarmen for langt unna låsen. Prøv å sette et kronestykke mellom dørkarmen og den platen. Nei, dette er sjekket.... Anonymkode: fbc51...4cc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Har hatt Yale i mange år. Først V2N og nå L2. Aldri hatt et eneste problem. Husk at i tråd med forbrukerkjøpsloven så kan du velge hvilket salgsledd du vil forholde deg til. For eks kan du velge at butikken skal håndtere hele reklamasjonen for deg. det kunne jeg ikke her gitt...de fikk visst ikke lov å gjøre noe uten at vi hadde vært i kontakt med yale selv og fått det godkjent derifra.... Så har da hatt en ustabil lås nå i snart 14 dager.... Anonymkode: fbc51...4cc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Vi opplevde at fjøra inni knakk.. fikk ny gjør etter mye om og men. Selve displayet korroderte også men det fikk vi ikke noe reklamasjon på. Den så jo jævlig ut etter toppen to mnd, og den er ikke plassert i direkte regn. Anonymkode: ecfe2...3d0
Snublefot62 Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): det kunne jeg ikke her gitt...de fikk visst ikke lov å gjøre noe uten at vi hadde vært i kontakt med yale selv og fått det godkjent derifra.... Så har da hatt en ustabil lås nå i snart 14 dager.... Anonymkode: fbc51...4cc Men det kan faktisk ikke butikken velge. https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§35 Sitat § 35.Krav mot tidligere salgsledd mv. Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet. Verdt å merke at gjennomgående i forbrukerkjøpsloven er SELGER. Ikke produsent eller leverandør. Men selger. Og det er det et poeng i. I tillegg er det verdt å merke seg dette: https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§30 Sitat § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. (...) Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Igjen. Selger. Men alt dette forutsetter jo at det faktisk er en mangel (feil med produktet). Så lenge det er avklart og rimelig sikkert så er det bare å stille krav og være tydelig på at tålmodigheten din er slutt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): det kunne jeg ikke her gitt...de fikk visst ikke lov å gjøre noe uten at vi hadde vært i kontakt med yale selv og fått det godkjent derifra.... Så har da hatt en ustabil lås nå i snart 14 dager.... Anonymkode: fbc51...4cc Dette er løgn og fanteri av selger. Anonymkode: a89c8...35b 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette er løgn og fanteri av selger. Anonymkode: a89c8...35b godt mulig men vi kom ingen vei. Har i dag fått reklamert og levert produktet, men det er da ETTER at yale har gitt oss et saksnummer å gi til butikken Anonymkode: fbc51...4cc
Hannah80 Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 Ja, har ikke vært annet enn trøbbel. Så nå har jeg kastet hele kodelåsen og byttet den ut med en god gammeldags nøkkellås.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 Null problem her. Har hatt to Yale låser (flyttet) i snart 8år, aldri opplevd problem. Anonymkode: 14d11...c04
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 Har hatt Yale Doorman V2N i fem år, og elektronisk dørlås er definitivt noe av det jeg ønsker å montere når jeg snart flytter til nytt hus 😄 Har ikke undersøkt så mye enda, men av det lille jeg har sett virker Yale fortsatt som den beste låsen på markedet! Jeg regner med at dere har forsøkt å bytte batteri? Anonymkode: 8d96b...627
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har hatt Yale Doorman V2N i fem år, og elektronisk dørlås er definitivt noe av det jeg ønsker å montere når jeg snart flytter til nytt hus 😄 Har ikke undersøkt så mye enda, men av det lille jeg har sett virker Yale fortsatt som den beste låsen på markedet! Jeg regner med at dere har forsøkt å bytte batteri? Anonymkode: 8d96b...627 Ja, alt er forsøkt, batteri, sjekket avstand, resatt osv. Selvfølgelig kunne vi prøvd ny vare, men det som skremte meg er at butikken sier de har hatt mye reklamasjoner i det siste, lest i andre forum om de som opplever lignende og forsikringsselskapet som sa jeg var langt fra den eneste som ringte de angående lignende problem med yale... Når de heller ikke har noen som kan reise rundt å fikse akutte feil omgående så blir det for usikkert. Har stått ulåst mange ganger både dag og natt.... Mulig en gang i framtida igjen, for gud så deilig når det funker, men skal sitte litt på vent å se utviklingen.... Anonymkode: fbc51...4cc
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Hannah80 skrev (8 timer siden): Ja, har ikke vært annet enn trøbbel. Så nå har jeg kastet hele kodelåsen og byttet den ut med en god gammeldags nøkkellås. ja ble monter nøkkellås her i går også. Hvilken modell hadde dere og hvor lenge hadde dere den? Anonymkode: fbc51...4cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå