Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av femcel-tankegang når det eneste man vil er å få seg kjæreste så fort som mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan jeg skal bryte ut av dette mønsteret og tankesettet. Vil så gjerne lykkes med å få meg kjæreste. Er normalt pen, dame i 30-åra, trener og har litt trent og slank kropp. Bør ikke være utseendet det står på. Men jeg jobber 3-delt turnus på sykehus og har delt samvær om barn. 3-delt turnus kan være en dealbreaker. Vil så gjerne ha forandring for jeg synes det er ekstremt lenge å leve som singel dame i 2,5 år. Tenker at jeg ikke får tid til interesser med 3-delt turnus jobb. Kun trening. Jeg et veldig klar for å bryte dette mønsteret og bli sammen med en mann. 

Anonymkode: 892fb...9af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare finne en ordentlig bra mann, kjemisk fri for incelideologi og dertil hørende elendige meninger. Da går det over av seg sjøl, så sant fyren er søt nok og du er hetero.

Anonymkode: 84cdd...a2b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er femcel-tankegangen her?

Turnus kan være utfordring, men ikke umulig. Men om du ikke har tid til annet enn å trene, hvordan skal du få tid til å være med en kjæreste? Eller date i første omgang? Har du fri på ettermiddag/kveld når du ikke har barna slik at du kan date en som jobber normalt 8-16? Eller er du avhengig av en som kan ta fri på dagtid feks for at dere skal få til å møtes? Hvor gamle er barna, kan de være alene hjemme? Det er lurt å tenke gjennom både hva du søker (samboer fortest mulig? Kun kjæreste når du har barnefri? Vil du ha flere barn? Ok med bonnusbarn?) og hva du har mulighet til.

Anonymkode: e9d4d...26b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

3-delt turnus kan jo være krevende, men det er da andre med rar turnus som finner kjæreste. 

Anonymkode: a28b7...04c

Gjest Vitalogy
Skrevet

"Femcel", "incel" og andre misforståtte begreper har ingen relevans eller praktisk nytte her. 

2,5 år singel er ikke "ekstremt lenge". Det er din egen opplevelse. Selv om din opplevelse i seg selv er reell og må forstås sådan, er det på ingen måte ekstremt eller unormalt.

Konteksten skisserer du jo selv?

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig er det jo ingenting som tilsier at du er femcel om du er pen, har fått barn med en mann og er så uvant med singellivet at 2 år som singel virker lenge for deg.

Anonymkode: a28b7...04c

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å jobbe tredelt turnus. For helsa sin del, ikke for en mann.

Anonymkode: 17f2a...462

• Liker 1
Skrevet

Du er travel, har lite fritid, er enslig og ønsker å dele livet med noen.

Det høres ut som bør endre selve livssituasjonen og ikke tankegangen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleiere/helsearbeidere er jo er jo normalt populære blant menn. Ingen dealbreaker. Veldig mange menn har vokst opp med mor, søster, bestemor innen helse og turnus er malen.

Aldri bruk Femcel uttrykket i hvert fall. Originalt betyr det jo kvinner som ikke "får" sex.

Men etter hvert er det jo utvidet kraftig og forskjellige grupper har tatt eierskap. Så for mange signalerer "femcel" en venstreradikal sinna feminist som hater sitt eget utseendet og hater menn.

Samme som incel, egentlig betyr en mann som er ufrivillig sexløs. Men er man incel blir det oppfattet som en bitter mann , i kjelleren til mamma som hater kvinner og troller på nett. 

Kanskje ikke det man vil signalisere hvis man ønsker å knytte seg til noen.

Anonymkode: 78788...c1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...