Gå til innhold

Når man tenker "hva hvis jeg hadde valgt noe annet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Jeg tenker ofte hva hvis jeg hadde tatt mer utdanning  hatt bedre økonomi. Ønsker å kjøpe igjen huset til besteforeldrene mine, men har ikke råd.

Tenker hele tiden, hva hvis jeg valgte en annen utdanning, en annen partner. Kanskje jeg hadde kunne kjøpt det. Men så tenker jeg at det er jo ikke sikkert en evt partner ville kjøpt det huset i det hele tatt. 

Hvordan slutte tenke sånn, og leve her og nå i livet man faktisk har?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler om at du ikke er fornøyd med det du har. 

Det finnes mye du kan gjøre. Var vel du som gruet deg til å bli 35? 

Da jeg fremdeles følte at jeg ikke kunne påvirke livet mitt følte jeg det sånn. Følte alt var tapte muligheter. Nå tenker jeg aldri sånn. Jeg går etter det jeg vil ha. Ikke alt jeg får, men livet smiler. 

Anonymkode: b5fea...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å angre på ting man ikke har gjort. Jeg tenker aldri "hva hvis...", fordi jeg griper alle muligheter som byr seg underveis. Dermed endrer livet retning hele tiden, og jeg kan evaluere hvilken vei jeg føler for å fortsette på. Det sagt, så har jeg verken mann eller barn, så jeg er fri til å gjøre nøyaktig det jeg vil hele tiden. Men i ditt tilfelle så tenker jeg at du i hvert fall kan ta mer utdanning, hvis det er det du har lyst til.

Anonymkode: 221c6...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...