Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Utroskap, er en av de største problemene i samliv. Nesten alle er motstandere av utroskap, men tras det så kommer kanskje så mange som halvparten av oss å være utro i et eller flere forhold i løpet av livet. Hvem er man utro med, det vanligste er med noen som startet som venn eller kollega. Ikke uventet, da det er sånn de fleste forhold starter. Tenkte dette skal være en tråd der man kan dele erfaringer fra veien til utroskap som involverer en venn eller kollega av den som var utro. Uansett rolle i relasjonen så er man velkommen å dele sine erfaringer, men kanskje fremfor alt refleksjoner. Noe spørsmål som jeg lurer på er: - Startet det med et ønske om utroskap med eller ikke? (Sett fra ulike perspektiver) - Hvis det ikke startet med et ønske om utroskap, når hadde mann kunnet "snu". Hvilke tegn på risiko var det som ble oversett? - Mistenkte partneren til den utro noe, og på hvilket tidspunkt? Innen det var fysisk utroskap, eller først etterpå? Utroskap er vanskelig, er mye skam, både å være utro og være utsatt for utroskap. Fint at det finnes forum som KG, der folk kan dele erfaringer anonymt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Jeg ble grovt mishandlet av samboeren min over en tiårsperiode. Han brukte dop, slo opp tre ganger i uken, mobbet meg, knuste tingene mine og ga meg stygg juling. Jeg lå med andre akkurat som det passet meg, uten beskyttelse og hjemme i senga vår. Ofte. Hvorfor skulle jeg bry meg om samboeren min? Han hadde aldri noen mistanke for han hadde ikke akkurat noen høye tanker om meg. Det første tegnet på at jeg ville være utro kom vel da han knakk et par virvler i nakken min da jeg ikke ville bli gravid med han. Jeg føler ingen skam for det redda meg. Jeg kan også si at ordtaket som blir gjentatt i det uendelige her inne, en gang utro, alltid utro, stemmer ikke. Jeg er gift med en god mann. Jeg vil ALDRI være utro mot han. Slik er min utrohistorie. Anonymkode: 6dad4...64a 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har vært emosjonelt utro mot min samboer i to år med en kollega. Han ser meg. Han lytter, han er alltid til stede. Han ler med meg, han deler av sine innerste tanker. Han holder seg på akseptabel avstand og venter til jeg er ute av forholdet jeg er i nå. Det tar tid, men vi nærmer oss. Anonymkode: 5e429...7bf 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Jeg var utro mot min ekskone etter at hun ut av det blå begynte å behandle meg som dritt og nektet å kommunisere. Hun sier selv i ettertid at det var en slags plan fra hennes side å behandle meg dårlig helt til jeg slo opp eller gjorde noe dumt som var verdt å slå opp over. Fordi hun ville ut, men ville at bruddet skulle være min skyld. Anonymkode: 5aa82...702 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har ikke vært utro som i at vi hadde sex, men vi hadde masse intimitet, sexting og generelt mye flørting og deling av private ting. Dette var med en kollega, som også ble en nær venn. Jeg vil ikke gå inn på detaljer i fare for at noen kollegaer er her inne og kjenner igjen historien, men kort sagt kan jeg si at mannen ikke behandlet meg bra, (men litt usynlig, siden det ikke var hverken vold eller drittslenging) så jeg hadde mistet følelsene og slet veldig med meg selv og eget selvbilde. Denne kollegaen fikk meg til å innse at det er selvbildet mitt som er problemet, ikke meg. Jeg ble selvfølgelig kjempeforelsket i han, og han egentlig det samme, men ha valgte allikevel å bli i forholdet sitt pga barn. Jeg har i ettertid gått fra mannen min og driver for tiden og dater. Anonymkode: b33f4...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Uff jeg kjenner jeg blir dårlig av å lese om dere som har gått bak ryggen på partneren uten noe spesiell grunn. Forstår dere som har blitt mishandlet og det er grunnen til utroskap, men ikke dere som bare skal piffe opp hverdagen og få i pose og sekk. Jeg har blitt bedratt to ganger av menn som bare var kåte, og ville ha sex både hjemme og ute+masse oppmerksomhet fra andre damer🤮 Anonymkode: b380f...00e 3
Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uff jeg kjenner jeg blir dårlig av å lese om dere som har gått bak ryggen på partneren uten noe spesiell grunn. Forstår dere som har blitt mishandlet og det er grunnen til utroskap, men ikke dere som bare skal piffe opp hverdagen og få i pose og sekk. Jeg har blitt bedratt to ganger av menn som bare var kåte, og ville ha sex både hjemme og ute+masse oppmerksomhet fra andre damer🤮 Anonymkode: b380f...00e Vil tro at disse to mennene vil svare på en slik tråd som dette, uten å forklare hvorfor dem endet opp å være utro. Det jeg gjerne hadde ønsket å høre om er hvordan folk endet opp å bli utro med enn venn eller kollega. Som jeg skrev i HI, så er de fleste som blir utro... selve motstandere til utroskap. Tror kanskje disse to mennene dine tilhører gruppen som faktisk aldri går inn i et forhold med ambisjonen om å være trofast (alternativt gjøre det slutt hvis man ikke er fornøyd med forholdet).
Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke vært utro som i at vi hadde sex, men vi hadde masse intimitet, sexting og generelt mye flørting og deling av private ting. Dette var med en kollega, som også ble en nær venn. Jeg vil ikke gå inn på detaljer i fare for at noen kollegaer er her inne og kjenner igjen historien, men kort sagt kan jeg si at mannen ikke behandlet meg bra, (men litt usynlig, siden det ikke var hverken vold eller drittslenging) så jeg hadde mistet følelsene og slet veldig med meg selv og eget selvbilde. Denne kollegaen fikk meg til å innse at det er selvbildet mitt som er problemet, ikke meg. Jeg ble selvfølgelig kjempeforelsket i han, og han egentlig det samme, men ha valgte allikevel å bli i forholdet sitt pga barn. Jeg har i ettertid gått fra mannen min og driver for tiden og dater. Anonymkode: b33f4...1a0 Hvordan kom dere to kolleger til det punkt at dere ble så private og nære hverandre. Vil tro at du ikke plutselig enn dag la ut om ditt indre liv og forhold til han ut fra det blå?
Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var utro mot min ekskone etter at hun ut av det blå begynte å behandle meg som dritt og nektet å kommunisere. Hun sier selv i ettertid at det var en slags plan fra hennes side å behandle meg dårlig helt til jeg slo opp eller gjorde noe dumt som var verdt å slå opp over. Fordi hun ville ut, men ville at bruddet skulle være min skyld. Anonymkode: 5aa82...702 Så du ble utro med enn venn eller kollega, hvordan endet et vennskap eller kollega relasjon å endre seg til noe mer? Skjønner at det du opplevde hjemme, gjorde deg mer åpen for en slik utvikling, men ikke hvordan. Sånn sett fra tittel til tråden. Skjønner noe av hvorfor det ble en interessant vei for deg, men ikke hvordan veien til utroskap med den du ble utro med var.
Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #10 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært emosjonelt utro mot min samboer i to år med en kollega. Han ser meg. Han lytter, han er alltid til stede. Han ler med meg, han deler av sine innerste tanker. Han holder seg på akseptabel avstand og venter til jeg er ute av forholdet jeg er i nå. Det tar tid, men vi nærmer oss. Anonymkode: 5e429...7bf Hvordan kom dere ditt at han er den som lytter og alltid er til stede.. og deler sine innerste tanker med deg?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 Fremmed fugl skrev (7 minutter siden): Hvordan kom dere to kolleger til det punkt at dere ble så private og nære hverandre. Vil tro at du ikke plutselig enn dag la ut om ditt indre liv og forhold til han ut fra det blå? Det gikk jo gradvis. Vi hadde ekstremt mye til felles, både interesser, væremåte osv, så derfor ble vi veldig åpne og trygge på/med hverandre. Det føltes vel som om vi var hverandres tvillingsjel. Jeg føler det egentlig fortsatt sånn, men prøver å gå videre og forhåpentligvis bli forelsket igjen, for å glemme han. Han er også klar over at vi egentlig passer bedre sammen enn han gjør med kona, men de har to barn og hadde det egentlig helt fint før han og jeg ble nære. For såvidt et veldig sympatisk trekk ved han at han satte barna først. Anonymkode: b33f4...1a0
Andro Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har en liten melding til de som er utro med en kollega, og lager trøbbel i arbeidsmiljøet fordi de ordløst pålegger andre å holde på hemmelighetene deres. Det er en veldig klam situasjon å være i, og jeg har havna der flere ganger. Heretter kommer det ikke til å være min oppgave å være diskret på andres vegne. Jeg kommer til å si fra om at jeg skjønner hva som skjer, og at jeg ikke kommer til å holde inne med det om noen spør. For lenge siden fikk min daværende sjef barn med en ansatt i en annen avdeling. Alle på jobben visste, men ingen andre. Ikke før denne lederen døde, og barnet arvet ham. Tipper at barnets søsken og stefar fikk bakoversveis. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Skrevet 15. mars 2023 Fremmed fugl skrev (31 minutter siden): Hvordan kom dere ditt at han er den som lytter og alltid er til stede.. og deler sine innerste tanker med deg? Vi satt alene på jobb, bare han og jeg. Sene kvelder, lite å gjøre, rolig. Da pratet vi og delte av livene våre. Etterhvert begynte vi å bytte til oss vakter slik at vi jobbet sammen, og følgelig delte vi mer og ble mer «intime» i psykologisk forstand. Vi fant noen å dele det innerste med begge to. Vi var også på jobbturer sammen, og da hang vi sammen på fritiden. Vi hadde lange bilturer hvor vi opplevde ting sammen, vi snakket, spiste og hadde det gøy. Vi gjorde aldri noe fysisk, selv om luften dirret når vi var nær hverandre og blikkene vi ga hverandre indikerte en enorm spenning. Han var singel, men respekterte at jeg var i et forhold. Anonymkode: 5e429...7bf 1
Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #14 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi satt alene på jobb, bare han og jeg. Sene kvelder, lite å gjøre, rolig. Da pratet vi og delte av livene våre. Etterhvert begynte vi å bytte til oss vakter slik at vi jobbet sammen, og følgelig delte vi mer og ble mer «intime» i psykologisk forstand. Vi fant noen å dele det innerste med begge to. Vi var også på jobbturer sammen, og da hang vi sammen på fritiden. Vi hadde lange bilturer hvor vi opplevde ting sammen, vi snakket, spiste og hadde det gøy. Vi gjorde aldri noe fysisk, selv om luften dirret når vi var nær hverandre og blikkene vi ga hverandre indikerte en enorm spenning. Han var singel, men respekterte at jeg var i et forhold. Anonymkode: 5e429...7bf Takk for at du deler. Så var egentlig litt tilfeldig, det at dere hadde disse rolige stundene på jobb, som skapte mulighet å snakke sammen. Så "ballet" det på seg. Når skjønte du at han var mer enn en god kollega for deg?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #15 Skrevet 15. mars 2023 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Takk for at du deler. Så var egentlig litt tilfeldig, det at dere hadde disse rolige stundene på jobb, som skapte mulighet å snakke sammen. Så "ballet" det på seg. Når skjønte du at han var mer enn en god kollega for deg? Når jeg hadde et sykt barn en dag, og overtalte mannen min til å ta sykt-barn dag. Dette var tidligere noe jeg insisterte på å ha for å få «fri» fra jobben, men plutselig lempet jeg alle over på han. Så dro jeg lykkelig på jobben, skravlet med kollegaen min i timesvis og koste meg. Det bruste i alle deler av kroppen, jeg klarte ikke å spise og raste ned i vekt. Da dorstod jeg at jeg var i deep shit. Dette er nå halvannet år siden, og forholdet til mannen er elendig. Det var ikke bra fra før, men vi klarte oss. Nå tror jeg det ryker. Anonymkode: 5e429...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #16 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har vært emosjonelt utro med min manns tidligere sjef i over et år. Bilder, sexting og generelt mye følelser. Vi begge føler oss oversett og lite verdt i forholdene våre. Han er ti år eldre enn meg. Anonymkode: 425bd...71a 1
Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #17 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har vært emosjonelt utro med min manns tidligere sjef i over et år. Bilder, sexting og generelt mye følelser. Vi begge føler oss oversett og lite verdt i forholdene våre. Han er ti år eldre enn meg. Anonymkode: 425bd...71a Hvordan startet denne relasjonen, og hvordan gikk det fra bekjentskap til bilder og sexting?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #18 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har vært emosjonelt utro med min manns tidligere sjef i over et år. Bilder, sexting og generelt mye følelser. Vi begge føler oss oversett og lite verdt i forholdene våre. Han er ti år eldre enn meg. Anonymkode: 425bd...71a Når man føler seg oversett snakker man med partner om det og prøver å finne en løsning, istedenfor å legge seg etter andre og tro at gresset er grønnere på den andre siden. Alle partnere blir kjedelige etter en stund, og man må jobbe for forholdet. Anonymkode: b380f...00e 1
Fremmed fugl Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #19 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Når man føler seg oversett snakker man med partner om det og prøver å finne en løsning, istedenfor å legge seg etter andre og tro at gresset er grønnere på den andre siden. Alle partnere blir kjedelige etter en stund, og man må jobbe for forholdet. Anonymkode: b380f...00e Jeg startet tråden da jeg lurer på veien fra det du skriver, det vil si at man ikke ser på utroskap som en løsning, til at man faktisk blir utro. Da nærmere 90 % sier at dem er motstandere av utroskap, så vil de fleste gå inn i et forhold med tre alternativer for å håndtere ting som man ikke er fornøyd med i forholdet. - Akseptere at det er sånn - Prøve å forbedre det man ikke er fornøyd med i forholdet - Et ryddig samlivsbrudd Men så ender en del opp med et alternativ som dem i forkant ikke hadde sett for seg... Utroskap For noen vil det nok også være at det egentligen ikke var noen store problemer med forholdet innen at utroskap "plutselig" kom inn i bildet.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #20 Skrevet 15. mars 2023 Hadde ikke noe ønske om å være utro, ingen tanker om det. Men i ettertid kan jeg se at manglende utvikling i det forholdet jeg var i, nok var en medvirkende årsak. Jeg ville ha barn, han hadde sagt i ti år at han sikkert ville det litt senere. Men jeg kunne ikke vente til jeg ble 40 eller 50 år heller. Ser nå at det ikke var helt tilfeldig at å treffe på en voksen person med vyer om barn og familie og med mange andre spennende diskusjoner om aktuelle temaer var ganske mer stimulerende enn en 32-åring som vil leve som han var 18. Burde ikke gått hele veien, og jeg burde kunne forlatt forholdet med litt mer ære i behold. Men det startet mer som et vennskap med han jeg var utro med, sett med etterpåklokskap kunne jeg sikkert tatt noen signaler tidligere at det gikk over grensen når vi i stedet for felles fritidsaktivitet begynte å henge hos han. Benektet at jeg var utro, men når jeg flyttet inn hos han 2 måneder etter bruddet så sa det seg selv at det var noe mer mellom oss når jeg var i et forhold. Angrer ikke siden det ble meg og han jeg var utro med. Anonymkode: 750c2...396 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå