Gå til innhold

Dere som har fått nytt barn med ny mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? Jeg har en syvåring jeg fikk da jeg var ganske ung. Det var en traumatisk opplevelse, for mannen jeg fikk barnet med forlot meg da hen var 1 år for en annen dame. Jeg har derfor vært ganske alene med barnet. Nå har jeg møtt en fantastisk mann som ikke har barn fra før. Han mener jeg vil få en helt annen opplevelse denne gangen, men jeg er så redd jeg nok en gang skal bli sittende igjen alene. Kjenner jeg egentlig kunne tenke meg to barn da. Derfor vil jeg gjerne høre erfaringene deres 😊

Anonymkode: fd806...604

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nytt barn etter å ha blitt forlatt på samme måte som deg(11 års forhold, baret var 1 år). Møtte mannen min (vi giftet oss) noen mnd etter bruddet og han har tatt i mot mitt første barn som sitt eget. Vi fikk barn 2 år etter vi møttes. Far til første har likevel stilt opp for det første barnet, til tross for valgene han tok. Husk at de er to helt ulike menn, risikoen for å bli alene er selvsagt alltid der, men man kan ikke gå rundt å tenke på det uten å bli sprø.

Anonymkode: 442aa...b38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært gjennom dette, men som den over beskriver. Den nye mannen tar imot barnet som sitt eget, og der synes jeg du får fasiten. Hvordan er han med 7 åringen? Behandler han deg som du fortjener selv om 7 åringen er i huset? 

En som ville forlatt deg som gravid/med spedbarn hadde nok for lenge siden dratt når du har et barn fra før. Dog hadde varsellampene lyst om han hadde unnviket alt ansvar for ungen du har fra før, selv om han selvsagt ikke skal stå til ansvar for et barn som ikke er hans så hadde jeg forventet at han hadde tatt en viss farsrolle etter noen år sammen om barnet skulle bodd med oss.

Anonymkode: 4b509...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig det er lurt å spørre om dere kan gifte dere før barn. Hvis han tar lett på det å stikke har han neppe lyst å gifte seg. Ekteskap er absolutt ingen garanti mot å bli forlatt, men du luker ut de mest useriøse personene med å spørre.  Eventuelt er han ikke en useriøse type av personlighet, dere har bar litt forskjellig syn på forholdet, dette vil du også kunne se på reaksjonen når du forelsår ekteskap.

Anonymkode: 6e077...ca5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Siden du har en mann som har valgt deg når du har et barn fra før er det et godt tegn. Når det er sagt bør alle som får barn ha i bakhodet at forholdet kan ta slutt og at de kan ende med å bli alene med barna. Ingen bør få flere barn enn de takler helt alene. 

Anonymkode: 5912d...dfb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har fått barn med ny mann. Jeg hadde ikke barn fra før av. Han hadde. Den ene ungen har slått seg helt vrang. Den andre syns det er kjempestas. Kanskje lurt å involvere 7-åringen i planene? 

Anonymkode: 4e1ce...ef4

AnonymBruker
Skrevet

Man lærer gjerne etter å ha vært sammen med en idiot. Her var det jeg som forlot eksen, men han sviktet totalt som partner og far, i den grad at det ble uforsvarlig, fordi jeg selv var helt ute pga søvnmangel og han ikke avlastet. Måtte til slutt flytte inn hos moren min for å få avlastning og forlot han. Fant senere en mann som er hans rake motsetning. Han hadde også ett barn fra før, og vi har nå ett sammen. Alle barna går godt overens og barsel- og småbarnstiden har vært en helt annen med mann nr.2. Han har avlastet, tatt hensyn til at graviditet og fødsel tar på og har sett på barnet like mye som hans ansvar som mitt i det tidsrommet hvor han har vært hjemme fra jobb. Ofte tok han mer ansvar, så jeg kunne sove på ettermiddagen og tidlig kveld. 

Anonymkode: 40389...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg ts. Jeg har en femåring, og ble slutt med barnefar når barnet var litt over ett år. Han hadde sterke narsissistiske trekk og jeg var helt utslitt av hele forholdet pluss være nybakt mamma. 

jeg vegrer meg for å gå inn i nytt forhold fordi jeg ikke ønsker å bli såret igjen. Orker ikke ha flere fedre å forholde meg til heller. Beklager negativt innlegg, men ønsker ALDRI havne i denne sårbare situasjonen igjen. Ble ett barn på meg, og det er mer enn nok. 

Anonymkode: 69615...176

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

"nå har jeg møtt en ny mann" 

Veldig hyggelig! Men vent med å få barn! Altfor tidlig å tenke på, og altfor tidlig å stole på det han sier at det vil bli anderledes med han, dere kjenner hverandre ikke godt nok til å vite hvordan han og du vil se det eller ha det om fire år 

Anonymkode: d90db...3e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Være sammen i minst to år. 

Gifte dere først. 

Felles økonomi. 

Dunlan aldri være trygg, men dette vil hjelpe. 

Anonymkode: c1b8a...0d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...