AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Skal ha nye møbler og tittet litt på Bolia sine sider og der koster jo fort en sofa 80.000,- Så har de jo 40% annen hver mnd etc. noe som igjen tyder på kunstig prising. Verditapet er jo høyere her en på en diamantring . Ser sofaer til 60.000,- ligger strøkne ute på finn til 3.000,- og det er MANGE billige Bolia sofaer på finn. Hva tenker dere, triver Bolia med kunstig prising av sine møbler? Anonymkode: 4a754...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Det som ligger ute på Finn er jo ofte flere års gamle møbler som er godt brukte, og for å bli kvitt dem må de gå veldig ned i pris. Kan være greit å ta en skikkelig sjekk på om det virkelig er møbler fra Bolia, også... Ellers så er ikke Bolia stedet å handle om man har dårlig råd, men de har av og til tilbud, om man følger med. Skal ikke vurdere om de har kunstig høye priser, har nettopp kjøpt en stol fra en annen interiørbutikk som koster rundt 35.000 (norsk produsent), så kvalitetsmøbler kan være ganske dyrt. Anonymkode: 431de...364
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Man betaler mye for navnet og moten også da. Hadde selv spisestoler fra Bolia før, de tapte seg noe enormt i verdi da vi skulle selge, men de var i det minste veldig enkle å selge. Fine møbler da! Nå har vi vært litt mer på budsjett, stolene er fra Nova Solo (anbefales varmt, virkelig, god kvalitet OG komfort) og sofa fra Sofacompany og kunne ikke vært mer fornøyd. Hadde nok ikke handlet på Bolia til fullpris igjen. Anonymkode: 35829...f7d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Ja, det tenker jeg. Når det nesten alltid er tilbud er ikke prisen reell. Samme med sengetøy på Kid eller brettspill på Ark. Stort sett alltid tilbud, og da tror folk at de har gjort en god deal. Anonymkode: 38799...0cf 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Bolia er for de som er dum i hodet. Ingen betaler kr 80.000,- for en sofa?! Anonymkode: c59b1...e94 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Bolia er overpriset så det holder ja. Aldri, aldri kjøp fullpris derfra. Like dyrt som designklassikere, men en mye dårligere investering på sikt. Eies av Jysk… Ville mye heller gått for ekte design, som også vil holde verdien mye bedre. Vi så på et barskap som var satt ned 70%. Kosta fortsatt 6000kr da, og selv til den prisen syntes ikke vi det var verdt det, da skapet var av dårlig finer. Hvordan de kan forsvare å ta over 20 000kr i ordinær pris for det, forstår jeg virkelig ikke.. Anonymkode: 3e199...074 3 1
Druid Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva tenker dere, triver Bolia med kunstig prising av sine møbler? *sukk* Nei, de driver med markedsprising: De setter priser markedet deres er villig til å betale. (Det er litt frustrerende at folk ikke skjønner prinsippene for samfunnet de lever i, og det begynner skade den offentlige diskursen)
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har litt møbler fra bolia, men alt er kjøpt på 40% eller på finn. Har hatt det i 10-12 år nå, og er fortsatt kjempefornøyd. Syns kvaliteten er god. Har noen hyller, ett teppe i ull (fortsatt nydelig) og et sofabord som ser svært godt ut selv etter to barn har vokst opp rundt det og tidvis brukt det som "huggestabbe" og bilbane. Ville absolutt ikke kjøpt til full pris, men om det er noe fint derfra jeg vurderer, ser jeg på finn eller venter på 40% (spør i butikken, så har de ofte sjekka kalenderen og fortalt meg hvor lenge jeg må vente). Anonymkode: 3d77b...04c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har litt møbler fra bolia, men alt er kjøpt på 40% eller på finn. Har hatt det i 10-12 år nå, og er fortsatt kjempefornøyd. Syns kvaliteten er god. Har noen hyller, ett teppe i ull (fortsatt nydelig) og et sofabord som ser svært godt ut selv etter to barn har vokst opp rundt det og tidvis brukt det som "huggestabbe" og bilbane. Ville absolutt ikke kjøpt til full pris, men om det er noe fint derfra jeg vurderer, ser jeg på finn eller venter på 40% (spør i butikken, så har de ofte sjekka kalenderen og fortalt meg hvor lenge jeg må vente). Anonymkode: 3d77b...04c Har samme erfaring angående kvalitet. Jeg kjøpte en brukt Bolia-sofa for 3000 kr på Finn for åtte år siden. Er veldig positivt overrasket over kvaliteten. Ullstoffet har ikke bleknet, og ryggputene har ikke tapt seg noe særlig i formen. Nå ønsker jeg snart å bytte den ut, fordi fargen ikke passer lenger og jeg ønsker sofasofa. Dette var ikke hensyn jeg kunne ta da jeg kjøpte den første sofaen, fordi jeg hadde høyt boliglån og lav inntekt. Regner med at jeg får igjen ca. 1500,- for sofaen, ettersom den fremdeles er ganske pen. Har sett meg ut en annen modell fra Bolia. Men jeg kjøper den selvsagt ikke til fullpris! Tror at de selger veldig få sofaer til «fullpris». Salgsperiodene er markedsstrategien deres. AnonymBruker skrev (1 time siden): Bolia er overpriset så det holder ja. Aldri, aldri kjøp fullpris derfra. Like dyrt som designklassikere, men en mye dårligere investering på sikt. Eies av Jysk… Anonymkode: 3e199...074 At de har samme eiere som Jysk, trenger ikke å bety at kvaliteten er sammenlignbar. Det er to ulike møbelkonsepter i to ulike segmenter. Men jeg er enig med deg når det gjelder verditap. Det er nok lurere å kjøpe designklassikere enn Bolia-møbler. Anonymkode: fc0a9...d8a 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 Såklart er prisene til Bolia oppgitt med hensyn på at kjører jevnlig kampanjer. Man ser jo bare hvordan prisene deres har økt vannvittig siste 10-15 årene. Kjøpte Scandinavia 2,5 sofa fra Bolia i 2010 for 4500,- i Nantes stoff, på 50% kampanje. Du kan jo se hva tilsvarende sofa ligger på i dag 😆 Anonymkode: afa1f...d29 1
AprilLudgate Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 Druid skrev (1 time siden): *sukk* Nei, de driver med markedsprising: De setter priser markedet deres er villig til å betale. (Det er litt frustrerende at folk ikke skjønner prinsippene for samfunnet de lever i, og det begynner skade den offentlige diskursen) Joda. Men for meg som kun har handlet sofaer fra Bolia de siste typ 15 årene så skjedde det noe snålt uten plausibel grunn. At møbler øker i pris og særlig ved mangel av diverse deler skjønner jeg. Men Bolia lå aldri på 80-120.000 kr for en sofa før. For min del fremstod det som at de bare plutselig økte prisene noe voldsomt, og så ble salgsprisen (de selger for eksempel konsekvent Scandinaviaserien på salg jevnlig) endel høyere også. Når ingen av de andre møbelkjedene gjorde det samme med sine faste serier lurer iallefall jeg på hva som førte til denne voldsomme økningen? Det er for mitt vedkommende merkelig når en lenestol fra Bolia er dyrere enn en designklassiker - og en sofa plutselig koster nesten det samme som en Eilertsen. For meg virker det som de priser seg inn i et segment med vilje, noe som fremstår rart når man i utgangspunktet ikke var der. Skal HM plutselig bare bli Ganni fordi de har lyst 🤷♀️ 2
Tomas77 Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Bolia er for de som er dum i hodet. Ingen betaler kr 80.000,- for en sofa?! Anonymkode: c59b1...e94 Det kommer jo an på ens egne omstendigheter. Jeg har tre barn og det å kjøpe sofa til 80 000 ville vært galskap, men er man godt etablert og uten sofaslitere som barn og hund/ katt kan det jo være greit om man har økonomi til det. Det går fort med en ganske stor del av ens liv i sofaen.
Gjest Albbas Skrevet 15. mars 2023 #13 Skrevet 15. mars 2023 9 hours ago, Druid said: *sukk* Nei, de driver med markedsprising: De setter priser markedet deres er villig til å betale. (Det er litt frustrerende at folk ikke skjønner prinsippene for samfunnet de lever i, og det begynner skade den offentlige diskursen) Jeg tror ikke du forstod spørsmålet. Markedsprisen til Bolia er jo egentlig 40% under utsalgsprisen, fordi de kjører kampanjer så ofte. Markedet er ikke villig til å betale utsalgsprisen, men de tviholder på denne for å skape en tro om at 40% er et godt kjøp. Samme som enkelte kjøkkenleverandører, Aubo for eksempel, kjøp aldri kjøkken til fullpris der, da blir du lurt. 90 prosent av året er prisen 25 prosent lavere. Eller Fotoknudsen. Har de noensinne fullpris der egentlig? Har hvertfall aldri opplevd, de har ALLTID minst 40 prosent avslag. Skjønner ikke at det er lov.
Anonym11223344 Skrevet 15. mars 2023 #14 Skrevet 15. mars 2023 Enig i at det er lumpent mot de (få) som kjøper Bolia til full pris. Min sofa kosta 14 000 for fem år siden. Full pris nå om dagen er et ran. Men kvaliteten er meget god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå