AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Det er ganske underholdende å lese hva folk har bestemt seg for å anmelde politiet for. Jeg kan skjønne at politiet blir anmeldt hvis de har utøvd overgrep, vold eller annet alvorlig, men det virker som om mange bruker Spesialenheten som et klageorgan hvis de er misfornøyd med politiet. Politiet henlegger en sak, og personen anmelder hele politidistriktet for å ha henlagt en sak. Dette er det masse eksempler på. Det er som regel ikke straffbart at politiet henlegger saken. Spesialenheten er ikke et klageorgan for de som er misfornøyd med at politiet henlegger saker. Spesialenheten etterforsker lovbrudd, ikke misfornøyde "kunder" fordi politiet er sur eller har henlagt en anmeldelse for tyveri. Snakk om misbruk av ressurser. Noen som har noen innspill? Anonymkode: e8529...363
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noen? Anonymkode: e8529...363 Nei. Anonymkode: 9823b...21c 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Noen? Anonymkode: e8529...363 Nope Anonymkode: e68a8...61e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Problemet er ikke antall saker som kommer til spesialenheten. Problemet er at omtrent ingen saker fører til noe. Sånn er det når offentlig ansatte alltid slikker hverandre opp etter ryggen og beskytter hverandre... Anonymkode: fc3d2...fd8 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Forundrer meg ikke. Det finnes så mange, merkelige mennesker som også skal anmelde alt mulig rart til politiet. Fikk ikke tannlege-/legetime på akkurat den dagen man ville? Det skal selvsagt anmeldes til politiet. Anonymkode: 77b4f...977
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er ikke antall saker som kommer til spesialenheten. Problemet er at omtrent ingen saker fører til noe. Sånn er det når offentlig ansatte alltid slikker hverandre opp etter ryggen og beskytter hverandre... Anonymkode: fc3d2...fd8 Som hva da? Har du eksempler? Og er du egentlig klar over hvem som jobber i Spesialenheten? Anonymkode: c29af...8fe
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Forundrer meg ikke. Det finnes så mange, merkelige mennesker som også skal anmelde alt mulig rart til politiet. Fikk ikke tannlege-/legetime på akkurat den dagen man ville? Det skal selvsagt anmeldes til politiet. Anonymkode: 77b4f...977 Skjønner at det er sykt bittert hvis politiet henlegger en sak. Men noen går jo til det skritt å klage på henleggelsen (fair), anmelde påtalejuristen/statsadvokaten til spesialenheten. Når spesialenheten avslår saken, klager de til Riksadvokatsembetet. Og når de også henlegger saken, så anmelder de Riksadvokatsembetet. Altså, hadde det vært snakk om grove voldtekter eller drap hadde jeg forstått det, men mye sier meg at det heller er folk som ikke har grunnlag for anmeldelse som anmelder i så mange ledd. Anonymkode: e8529...363 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kilde? Anonymkode: 42cfd...abb https://www.spesialenheten.no/avgjorelser/page/374/ Anonymkode: e8529...363
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forundrer meg ikke. Det finnes så mange, merkelige mennesker som også skal anmelde alt mulig rart til politiet. Fikk ikke tannlege-/legetime på akkurat den dagen man ville? Det skal selvsagt anmeldes til politiet. Anonymkode: 77b4f...977 Dette. Folk kjenner ikke til lovverket og anmelder derfor en haug som ikke er straffbart. Noen er også paranoide og anmelder politiet for spionasje som følge av et eller annet som ikke er straffbart. Andre inngir anmeldelser i hopetall, klager på at alle sakene blir henlagt og anmelder alle i politidistriktet for at sakene har blitt anmeldt. Noen mennesker er jo helt rabiat. Anonymkode: e8529...363 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Skjønner at det er sykt bittert hvis politiet henlegger en sak. Men noen går jo til det skritt å klage på henleggelsen (fair), anmelde påtalejuristen/statsadvokaten til spesialenheten. Når spesialenheten avslår saken, klager de til Riksadvokatsembetet. Og når de også henlegger saken, så anmelder de Riksadvokatsembetet. Altså, hadde det vært snakk om grove voldtekter eller drap hadde jeg forstått det, men mye sier meg at det heller er folk som ikke har grunnlag for anmeldelse som anmelder i så mange ledd. Anonymkode: e8529...363 Når jeg nå har lest litt der, får jeg mistanke om at en god del av sakene er anmeldt av personer som sliter med psykiatri og/eller rus. Anonymkode: 77b4f...977
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Skrevet 15. mars 2023 Hvor finner du den oversikten over hva "folk anmelder politiet for"? Anonymkode: 7a237...b7a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #14 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor finner du den oversikten over hva "folk anmelder politiet for"? Anonymkode: 7a237...b7a Du finner oversikten på spesialenheten.no. Nærmere 650 sider med anonyme anmeldelser og spesialenhetens vurderinger. God fornøyelse! Anonymkode: e8529...363
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #15 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor finner du den oversikten over hva "folk anmelder politiet for"? Anonymkode: 7a237...b7a Glem det. Så linken. Nei har ikke noe å tilføye tråden eller interesse av å diskutere dette med en person som åpenbart ikke forstår at selv små maktovertramp kan være maktmisbruk, og at det er viktig at folk ber om granskning der de opplever feil fra politiet. Det er en rett vi har, og som også psykiatri pasienter har. Du har dårlig holdning til stigmatisert så jeg vil ikke diskutere med deg. Anonymkode: 7a237...b7a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #16 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du finner oversikten på spesialenheten.no. Nærmere 650 sider med anonyme anmeldelser og spesialenhetens vurderinger. God fornøyelse! Anonymkode: e8529...363 God fornøyelse? I motsetning til deg så syns jeg ikke andres elendighet er underholdning. Anonymkode: 7a237...b7a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #17 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Glem det. Så linken. Nei har ikke noe å tilføye tråden eller interesse av å diskutere dette med en person som åpenbart ikke forstår at selv små maktovertramp kan være maktmisbruk, og at det er viktig at folk ber om granskning der de opplever feil fra politiet. Det er en rett vi har, og som også psykiatri pasienter har. Du har dårlig holdning til stigmatisert så jeg vil ikke diskutere med deg. Anonymkode: 7a237...b7a AnonymBruker skrev (3 minutter siden): God fornøyelse? I motsetning til deg så syns jeg ikke andres elendighet er underholdning. Anonymkode: 7a237...b7a Det finnes også mennesker som kun ønsker å kverulere og krangle, uten at noen urett er begått i noe ledd. Anonymkode: 77b4f...977
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #18 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner at det er sykt bittert hvis politiet henlegger en sak. Men noen går jo til det skritt å klage på henleggelsen (fair), anmelde påtalejuristen/statsadvokaten til spesialenheten. Når spesialenheten avslår saken, klager de til Riksadvokatsembetet. Og når de også henlegger saken, så anmelder de Riksadvokatsembetet. Altså, hadde det vært snakk om grove voldtekter eller drap hadde jeg forstått det, men mye sier meg at det heller er folk som ikke har grunnlag for anmeldelse som anmelder i så mange ledd. Anonymkode: e8529...363 Du blir voldtatt på fest. Du anmelder, men det viser seg at gjerningsmannen er sønnen til svigerinnen til en høyt opp i det lokale politiet. Han er en god gutt, så her er det nok du som angrer deg. Så det trekkes i noen tråder og saken henlegges. Du anmelder til spesialenheten, men den aktuelle politimannen er god kompis med dem, så det trekkes videre i noen tråder, og også dette henlegges. Many such cases... Anonymkode: 6d08b...9d0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du blir voldtatt på fest. Du anmelder, men det viser seg at gjerningsmannen er sønnen til svigerinnen til en høyt opp i det lokale politiet. Han er en god gutt, så her er det nok du som angrer deg. Så det trekkes i noen tråder og saken henlegges. Du anmelder til spesialenheten, men den aktuelle politimannen er god kompis med dem, så det trekkes videre i noen tråder, og også dette henlegges. Many such cases... Anonymkode: 6d08b...9d0 I innlegget du siterer, skriver ts at det ikke er disse sakene h*n mener. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså, hadde det vært snakk om grove voldtekter eller drap hadde jeg forstått det, men mye sier meg at det heller er folk som ikke har grunnlag for anmeldelse som anmelder i så mange ledd. Anonymkode: 77b4f...977
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 5.59): I innlegget du siterer, skriver ts at det ikke er disse sakene h*n mener. Anonymkode: 77b4f...977 Irrelevant. Many such cases. Anonymkode: 6d08b...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå