AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Nå har jeg brukt dette serumet i en drøy måned: https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-granactive-retinoid--2-emu Hvilket produkt blir da det neste? Dette? https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-granactive-retinoid-5-in-s Serumene begynner jammen meg å koste, når man kombinerer dem med flere serum og fuktgivende ansiktskrem 😅 Anonymkode: 9a2f5...e1a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-retinoider-retinol-0.2-in-squalane,5030987?gclid=Cj0KCQjwtsCgBhDEARIsAE7RYh3j1Mok-Z9AFPF1n9n_0VFMhtFiVyDIpUX8CFuDCQ-GLuNeQrj912QaAvq9EALw_wcB Anonymkode: e89f0...cc0
Roci Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Serumene begynner jammen meg å koste, når man kombinerer dem med flere serum og fuktgivende ansiktskrem 😅 Anonymkode: 9a2f5...e1a Ja, det kan av og til lønne seg å bruke serum som kombinerer flere virkestoffer, i stedet for å kjøpe mange enkeltserum
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Roci skrev (6 timer siden): Ja, det kan av og til lønne seg å bruke serum som kombinerer flere virkestoffer, i stedet for å kjøpe mange enkeltserum Jeg bruker Hyaluronic Acid 2 % + B5, og deretter Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20 % in Vitamin F på morgenen, tror ikke denne kombinasjonen finnes i ett serum da den første er vannbasert og den andre er oljebasert? På kvelden bruker jeg Niacinamide 10 % Zinc 1 %, og deretter Granactive Retinoid 2 % Emulsion. Disse finnes vel heller ikke i ett serum? AnonymBruker skrev (7 timer siden): https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-retinoider-retinol-0.2-in-squalane,5030987?gclid=Cj0KCQjwtsCgBhDEARIsAE7RYh3j1Mok-Z9AFPF1n9n_0VFMhtFiVyDIpUX8CFuDCQ-GLuNeQrj912QaAvq9EALw_wcB Anonymkode: e89f0...cc0 0,2? Er ikke denne løsningen svakere enn den jeg bruker nå? Beklager min inkompetanse 😬 TS Anonymkode: 9a2f5...e1a
Roci Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg bruker Hyaluronic Acid 2 % + B5, og deretter Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20 % in Vitamin F på morgenen, tror ikke denne kombinasjonen finnes i ett serum da den første er vannbasert og den andre er oljebasert? Det handler om formuleringen av akkurat disse bestemte serumene, og den den formen for C-vitamin som du bruker, er oljeløselig, så sånn sett stemmer det. Men det finnes serum som kombinerer andre former for C-vitamin og HA i ett og samme serum. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Je jeg Niacinamide 10 % Zinc 1 %, og deretter Granactive Retinoid 2 % Emulsion. Disse finnes vel heller ikke i ett serum? Anonymode: 9a2f5...e1a Litt samme svaret som over - det finnes serum som kombinerer retinoider og niacinamide. Granactive Retinoid/HPR er bare èn av flere ulike former for retinoider. Men det stemmer at TO ikke har serum som kombinerer disse. Utover det tenkte jeg først og fremst på serum som f.eks. kombinerer fukt, antioksidanter og peptider 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Roci skrev (15 timer siden): Det handler om formuleringen av akkurat disse bestemte serumene, og den den formen for C-vitamin som du bruker, er oljeløselig, så sånn sett stemmer det. Men det finnes serum som kombinerer andre former for C-vitamin og HA i ett og samme serum. Litt samme svaret som over - det finnes serum som kombinerer retinoider og niacinamide. Granactive Retinoid/HPR er bare èn av flere ulike former for retinoider. Men det stemmer at TO ikke har serum som kombinerer disse. Utover det tenkte jeg først og fremst på serum som f.eks. kombinerer fukt, antioksidanter og peptider Fukt får jeg gjennom ansiktskremen fra The Ordinary som jeg bruker morgen og kveld pluss fuktserumet om morgenen. Men hva er peptider? Jeg bruker niacinamide og retinol-serumene på kvelden da jeg er er 41 år, har fått en del linjer og har en del hudormer på nesen (sånne dype, sorte prikker). Men er det et annet serum jeg heller kan benytte meg av? Må innrømme at jeg har sluttet med Kiehls ansiktskrem og gått over til TO kremen da de fire serumene jeg bruker koster såpass mye til sammen.. Er det kanskje feil prioritering? Sliter ikke med tørr hud da. Anonymkode: 9a2f5...e1a
Roci Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fukt får jeg gjennom ansiktskremen fra The Ordinary som jeg bruker morgen og kveld pluss fuktserumet om morgenen. Men hva er peptider? Jeg bruker niacinamide og retinol-serumene på kvelden da jeg er er 41 år, har fått en del linjer og har en del hudormer på nesen (sånne dype, sorte prikker). Men er det et annet serum jeg heller kan benytte meg av? Må innrømme at jeg har sluttet med Kiehls ansiktskrem og gått over til TO kremen da de fire serumene jeg bruker koster såpass mye til sammen.. Er det kanskje feil prioritering? Sliter ikke med tørr hud da. Anonymkode: 9a2f5...e1a Peptider er kjeder av aminosyrer som finnes i alle levende organismer og har viktige oppgaver i cellene, også i hudcellene, og det er her peptider i hudpleie kommer inn, ved å bygge strukturer som bidrar til økt produksjon av kollagen og elastin, som gir fylde og volum til huden. Peptider er i nyere kliniske studier (altså forskningsstudier utført på mennesker) bevist å ha effekt på huden. God og effektiv hudpleie handler om å finne den kombinasjonen av produkter med ingredienser som er best for akkurat din hud og hudtilstand, og det kan ofte kreve litt prøving og feiling. men det hjelper noe å vite hva de ulike virkestoffene gjør. Og så er det jo ofte et spørsmål om pris/budsjett. Det er ikke alle som kan eller vil bruke store summer på hudpleie, meg selv inkludert. TO er noen av de rimeligste produktene på markedet som har gode og effektive ingredienser, og selv om du må kjøpe flere serum, er prisen likevel så lav at det kan bli vanskelig å finne kombinasjonsprodukter til tilsvarende lav pris - tross påstanden min Mange produkter som kombinerer virkestoffer, er gjerne litt dyrere fordi det krever en mer "sofistikert" formulering, som ikke er nødvendig når man bare har èn aktiv ingrediens i produktet. Dette er en del av forklaringen på at TO klarer å holde prisene såpass lave. Når det gjelder Granactive Retinoid/HPR (Hydroxypinacolone Retinoate), er ikke dette retinol, men et såkalt retinsyreester. Det er lite dokumentasjon på effektiviteten av dette i forhold til f.eks. retinol eller retinaldehyd, og de studiene som er gjort, er for det meste utført av produsenten, så det er grunn til å ta påstandene med en liten klype salt inntil videre. Det betyr ikke at HPR er dårlig, bare at det foreløpig er usikkert på hvor effektivt virkestoffet er. Når du går tom, kan du f.eks. bytte til TO Retinol 0,2% in Squalane, dette er også betraktelig rimeligere enn Granactive Retinoid. Det finnes over 50 års godt dokumentert forskning på at retinol fungerer. Dette serumet er foreløpig utsolgt, men det kombinerer niacinamide og 0,3% retinol, og er veldig rimelig innkjøp. Dessverre er dette den eneste norske forhandleren som har såpass lav pris. Når det gjelder de sorte prikkene, tenker jeg at du antakelig ville hatt god effekt av et produkt med BHA, altså salicylsyre. Den løser opp talg i porene, regulerer talgproduksjonen og forebygger dermed at nye talgpropper dannes. BHA er eksfolierende, så det holder å bruke det 1-2 ganger i uka. Rimelige produkter med BHA er f.eks The Ordinary Direct Acids Salicylic Acid eller Pure & Care Serum 2% BHA, som fås kjøpt hos Normal, men ikke la deg skremme av det, PUCA er bra produkter med gode ingredienser. Jeg vil gjerne si noen ord om HA også. Du sier at du har begynt å få fine linjer, og en av de beste måtene å få disse til å framstå som mindre synlig, er å tilføre masse fukt. Bruk av aktive ingredienser som retinol og c-vitamin kan også ha en viss uttørkende effekt på huden, så selv om du ikke har tørr hud, er det viktig å tilføre ekstra fukt når du bruker disse. HA virker ved å trekke til seg fukt fra omgivelsene og inn i huden. Problemet oppstår når det ikke finnes tilstrekkelig fukt i omgivelsene (tenk tørr, norsk vinterluft både ute og inne), da vil HA trekke til seg fukt fra de dypere hudlagene i stedet for, og kan på sikt føre til dehydrering av huden. Hvis du synes HA fungerer for deg, skal du selvsagt ikke slutte å bruke det, men jeg vil tipse deg om å prøve et serum med kollagen, for meg var det en "gamechanger" når det gjelder fukt! En av mine favoritter er faktisk kollagenserumet fra Pure & Care. Dersom du foretrekker å fortsette med HA, vil jeg foreslå at du prøver Serum EGF - Peptide fra Pure & Care, da får du peptider "på kjøpet". Bruk gjerne fuktserum om kvelden også, du kan aldri få for mye fukt! Jeg har forøvrig fått synlig "plumpere" hud og mer glød etter at jeg begynte å bruke dette serumet kombinert med en antioksidantmist Håper dette var til hjelp Endret 16. mars 2023 av Roci 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 Roci skrev (På 16.3.2023 den 10.08): Peptider er kjeder av aminosyrer som finnes i alle levende organismer og har viktige oppgaver i cellene, også i hudcellene, og det er her peptider i hudpleie kommer inn, ved å bygge strukturer som bidrar til økt produksjon av kollagen og elastin, som gir fylde og volum til huden. Peptider er i nyere kliniske studier (altså forskningsstudier utført på mennesker) bevist å ha effekt på huden. God og effektiv hudpleie handler om å finne den kombinasjonen av produkter med ingredienser som er best for akkurat din hud og hudtilstand, og det kan ofte kreve litt prøving og feiling. men det hjelper noe å vite hva de ulike virkestoffene gjør. Og så er det jo ofte et spørsmål om pris/budsjett. Det er ikke alle som kan eller vil bruke store summer på hudpleie, meg selv inkludert. TO er noen av de rimeligste produktene på markedet som har gode og effektive ingredienser, og selv om du må kjøpe flere serum, er prisen likevel så lav at det kan bli vanskelig å finne kombinasjonsprodukter til tilsvarende lav pris - tross påstanden min Mange produkter som kombinerer virkestoffer, er gjerne litt dyrere fordi det krever en mer "sofistikert" formulering, som ikke er nødvendig når man bare har èn aktiv ingrediens i produktet. Dette er en del av forklaringen på at TO klarer å holde prisene såpass lave. Når det gjelder Granactive Retinoid/HPR (Hydroxypinacolone Retinoate), er ikke dette retinol, men et såkalt retinsyreester. Det er lite dokumentasjon på effektiviteten av dette i forhold til f.eks. retinol eller retinaldehyd, og de studiene som er gjort, er for det meste utført av produsenten, så det er grunn til å ta påstandene med en liten klype salt inntil videre. Det betyr ikke at HPR er dårlig, bare at det foreløpig er usikkert på hvor effektivt virkestoffet er. Når du går tom, kan du f.eks. bytte til TO Retinol 0,2% in Squalane, dette er også betraktelig rimeligere enn Granactive Retinoid. Det finnes over 50 års godt dokumentert forskning på at retinol fungerer. Dette serumet er foreløpig utsolgt, men det kombinerer niacinamide og 0,3% retinol, og er veldig rimelig innkjøp. Dessverre er dette den eneste norske forhandleren som har såpass lav pris. Når det gjelder de sorte prikkene, tenker jeg at du antakelig ville hatt god effekt av et produkt med BHA, altså salicylsyre. Den løser opp talg i porene, regulerer talgproduksjonen og forebygger dermed at nye talgpropper dannes. BHA er eksfolierende, så det holder å bruke det 1-2 ganger i uka. Rimelige produkter med BHA er f.eks The Ordinary Direct Acids Salicylic Acid eller Pure & Care Serum 2% BHA, som fås kjøpt hos Normal, men ikke la deg skremme av det, PUCA er bra produkter med gode ingredienser. Jeg vil gjerne si noen ord om HA også. Du sier at du har begynt å få fine linjer, og en av de beste måtene å få disse til å framstå som mindre synlig, er å tilføre masse fukt. Bruk av aktive ingredienser som retinol og c-vitamin kan også ha en viss uttørkende effekt på huden, så selv om du ikke har tørr hud, er det viktig å tilføre ekstra fukt når du bruker disse. HA virker ved å trekke til seg fukt fra omgivelsene og inn i huden. Problemet oppstår når det ikke finnes tilstrekkelig fukt i omgivelsene (tenk tørr, norsk vinterluft både ute og inne), da vil HA trekke til seg fukt fra de dypere hudlagene i stedet for, og kan på sikt føre til dehydrering av huden. Hvis du synes HA fungerer for deg, skal du selvsagt ikke slutte å bruke det, men jeg vil tipse deg om å prøve et serum med kollagen, for meg var det en "gamechanger" når det gjelder fukt! En av mine favoritter er faktisk kollagenserumet fra Pure & Care. Dersom du foretrekker å fortsette med HA, vil jeg foreslå at du prøver Serum EGF - Peptide fra Pure & Care, da får du peptider "på kjøpet". Bruk gjerne fuktserum om kvelden også, du kan aldri få for mye fukt! Jeg har forøvrig fått synlig "plumpere" hud og mer glød etter at jeg begynte å bruke dette serumet kombinert med en antioksidantmist Håper dette var til hjelp Hva er din erfaring med den danske nettbutikken som du lenker til? Hvor mye blir det i ekstrakostnader for frakt, merverdiavgift osv? Vurderer å kjøpe 2 av hvert serum som du linker til der inne, får jo lyst til å prøve ut kollagen 😊 Anonymkode: 9a2f5...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 https://lyko.com/no/revolution-skincare/revolution-skincare-stabilised-active-collagen- Hva tror du forresten om dette collagen-serumet @Roci? I følge ingredienslisten så inneholder det b la methylparaben, så det er kanskje ikke så bra? Anonymkode: 9a2f5...e1a
Maddy25 Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er din erfaring med den danske nettbutikken som du lenker til? Hvor mye blir det i ekstrakostnader for frakt, merverdiavgift osv? Vurderer å kjøpe 2 av hvert serum som du linker til der inne, får jo lyst til å prøve ut kollagen 😊 Anonymkode: 9a2f5...e1a De Pure & Care serumene får du kjøpt hos Normal🙂 1
Hespe3 Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er din erfaring med den danske nettbutikken som du lenker til? Hvor mye blir det i ekstrakostnader for frakt, merverdiavgift osv? Vurderer å kjøpe 2 av hvert serum som du linker til der inne, får jo lyst til å prøve ut kollagen 😊 Anonymkode: 9a2f5...e1a Endret 25. mars 2023 av Hespe3 Feilpost
Roci Skrevet 26. mars 2023 #12 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er din erfaring med den danske nettbutikken som du lenker til? Hvor mye blir det i ekstrakostnader for frakt, merverdiavgift osv? Vurderer å kjøpe 2 av hvert serum som du linker til der inne, får jo lyst til å prøve ut kollagen 😊 Anonymkode: 9a2f5...e1a Som @Maddy25 påpeker, så får du kjøpt disse hos Normal. Jeg har aldri handlet fra den danske nettbutikken nettopp pga kostnadene. AnonymBruker skrev (14 timer siden): https://lyko.com/no/revolution-skincare/revolution-skincare-stabilised-active-collagen- Hva tror du forresten om dette collagen-serumet @Roci? I følge ingredienslisten så inneholder det b la methylparaben, så det er kanskje ikke så bra? Anonymkode: 9a2f5...e1a Nå er methylparaben regnet som trygt i små doser, så jeg ville ikke legge så stor vekt på det. Serumet fra Pure & Care er imidlertid bedre etter min vurdering, da det inneholder flere andre ingredienser som også er gunstige for huden 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #13 Skrevet 26. mars 2023 Roci skrev (1 time siden): Som @Maddy25 påpeker, så får du kjøpt disse hos Normal. Jeg har aldri handlet fra den danske nettbutikken nettopp pga kostnadene. Nå er methylparaben regnet som trygt i små doser, så jeg ville ikke legge så stor vekt på det. Serumet fra Pure & Care er imidlertid bedre etter min vurdering, da det inneholder flere andre ingredienser som også er gunstige for huden 🙂 Tusen takk, da skal jeg dra på Normal 🤗🤗 Anonymkode: 9a2f5...e1a
Anonym28 Skrevet 26. mars 2023 #14 Skrevet 26. mars 2023 (endret) On 3/16/2023 at 10:08 AM, Roci said: Peptider er kjeder av aminosyrer som finnes i alle levende organismer og har viktige oppgaver i cellene, også i hudcellene, og det er her peptider i hudpleie kommer inn, ved å bygge strukturer som bidrar til økt produksjon av kollagen og elastin, som gir fylde og volum til huden. Peptider er i nyere kliniske studier (altså forskningsstudier utført på mennesker) bevist å ha effekt på huden. God og effektiv hudpleie handler om å finne den kombinasjonen av produkter med ingredienser som er best for akkurat din hud og hudtilstand, og det kan ofte kreve litt prøving og feiling. men det hjelper noe å vite hva de ulike virkestoffene gjør. Og så er det jo ofte et spørsmål om pris/budsjett. Det er ikke alle som kan eller vil bruke store summer på hudpleie, meg selv inkludert. TO er noen av de rimeligste produktene på markedet som har gode og effektive ingredienser, og selv om du må kjøpe flere serum, er prisen likevel så lav at det kan bli vanskelig å finne kombinasjonsprodukter til tilsvarende lav pris - tross påstanden min Mange produkter som kombinerer virkestoffer, er gjerne litt dyrere fordi det krever en mer "sofistikert" formulering, som ikke er nødvendig når man bare har èn aktiv ingrediens i produktet. Dette er en del av forklaringen på at TO klarer å holde prisene såpass lave. Når det gjelder Granactive Retinoid/HPR (Hydroxypinacolone Retinoate), er ikke dette retinol, men et såkalt retinsyreester. Det er lite dokumentasjon på effektiviteten av dette i forhold til f.eks. retinol eller retinaldehyd, og de studiene som er gjort, er for det meste utført av produsenten, så det er grunn til å ta påstandene med en liten klype salt inntil videre. Det betyr ikke at HPR er dårlig, bare at det foreløpig er usikkert på hvor effektivt virkestoffet er. Når du går tom, kan du f.eks. bytte til TO Retinol 0,2% in Squalane, dette er også betraktelig rimeligere enn Granactive Retinoid. Det finnes over 50 års godt dokumentert forskning på at retinol fungerer. Dette serumet er foreløpig utsolgt, men det kombinerer niacinamide og 0,3% retinol, og er veldig rimelig innkjøp. Dessverre er dette den eneste norske forhandleren som har såpass lav pris. Når det gjelder de sorte prikkene, tenker jeg at du antakelig ville hatt god effekt av et produkt med BHA, altså salicylsyre. Den løser opp talg i porene, regulerer talgproduksjonen og forebygger dermed at nye talgpropper dannes. BHA er eksfolierende, så det holder å bruke det 1-2 ganger i uka. Rimelige produkter med BHA er f.eks The Ordinary Direct Acids Salicylic Acid eller Pure & Care Serum 2% BHA, som fås kjøpt hos Normal, men ikke la deg skremme av det, PUCA er bra produkter med gode ingredienser. Jeg vil gjerne si noen ord om HA også. Du sier at du har begynt å få fine linjer, og en av de beste måtene å få disse til å framstå som mindre synlig, er å tilføre masse fukt. Bruk av aktive ingredienser som retinol og c-vitamin kan også ha en viss uttørkende effekt på huden, så selv om du ikke har tørr hud, er det viktig å tilføre ekstra fukt når du bruker disse. HA virker ved å trekke til seg fukt fra omgivelsene og inn i huden. Problemet oppstår når det ikke finnes tilstrekkelig fukt i omgivelsene (tenk tørr, norsk vinterluft både ute og inne), da vil HA trekke til seg fukt fra de dypere hudlagene i stedet for, og kan på sikt føre til dehydrering av huden. Hvis du synes HA fungerer for deg, skal du selvsagt ikke slutte å bruke det, men jeg vil tipse deg om å prøve et serum med kollagen, for meg var det en "gamechanger" når det gjelder fukt! En av mine favoritter er faktisk kollagenserumet fra Pure & Care. Dersom du foretrekker å fortsette med HA, vil jeg foreslå at du prøver Serum EGF - Peptide fra Pure & Care, da får du peptider "på kjøpet". Bruk gjerne fuktserum om kvelden også, du kan aldri få for mye fukt! Jeg har forøvrig fått synlig "plumpere" hud og mer glød etter at jeg begynte å bruke dette serumet kombinert med en antioksidantmist Håper dette var til hjelp Jeg er enig med denne! Bruk BHA masken fra The ordinary et par kvelder i uken - det hjelper masse på porer! Husk å bruk solfaktor bare! Endret 26. mars 2023 av Anonym28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå