Gå til innhold

edderkopper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, kommer edderkopper inn på denne tiden av året ?? har veldig angst for å få edderkopper inn …

Anonymkode: c4022...27d

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende du finner edderkopper inne på denne tiden av året også, ja. Oftest har de tatt bo inne over tid da. Veldig kjedelig, men sånn er naturen :) Det er heldigvis færre av de nå, fant én i gangen her om dagen da jeg skulle flytte på noen gamle sko. Sånt som skjer. Er heller ikke særlig begeistret for de, men trøster meg med at vi i det minste ikke bor i Australia.

Anonymkode: ba1b0...b55

Skrevet (endret)

Synsk Skjeggkkre og Sølvkre er mye eklere. Jeg med vilje, lar noen edderkopper bare bo her, for det er så mye annet ekkelheter som får meg til å grøsse. Og disse spiser edderkoppene. 

Endret av Sitronterte
  • Liker 1
Skrevet

Spray insektmiddel rundt vindu og dører. Jeg har enda ikke sett noen edderkopper

AnonymBruker
Skrevet

Det verste er disse overvintrede husedderkoppene som kommer frem når det våres ute. Svære og trege. Får frysninger!

Anonymkode: 54780...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på i hvilket hus du bor. Noen steder er det edderkopper hele året, og de kommer ikke inn, de bor i huset. Husedderkopp har det navnet nettopp fordi den bor i huset, samme med kjelleredderkopp.
Mens andre steder ser man knapt en edderkopp, og dukker de opp så er de små.

Anonymkode: 4aab2...691

Skrevet

Ja, jeg hadde veranda døra på soverommet oppe, og det kom en liten edderkopp inn.

Har ALLTID permetrin stående, og samtlige edderkopper jeg ser får en real dusj. Sprayer også dør- og vindusprekker jevnlig utover vår/sommer/høst. 

Gjest Lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 6.37):

Det verste er disse overvintrede husedderkoppene som kommer frem når det våres ute. Svære og trege. Får frysninger!

Anonymkode: 54780...7e2

Ja fy flate. De er dritskumle og jævlige

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 3.33):

Det kan godt hende du finner edderkopper inne på denne tiden av året også, ja. Oftest har de tatt bo inne over tid da. Veldig kjedelig, men sånn er naturen :) Det er heldigvis færre av de nå, fant én i gangen her om dagen da jeg skulle flytte på noen gamle sko. Sånt som skjer. Er heller ikke særlig begeistret for de, men trøster meg med at vi i det minste ikke bor i Australia.

Anonymkode: ba1b0...b55

Jeg så en dokumentar fra Australia som tik for seg edderkopper og slanger. Var en familie som bodde i 8 etg i blokk som hver eneste gang de skulle ta på sko, så måtte de sjekker om det var giftig edderkopp der. Slanger lå på fortauet og solet seg selv i storbyer.

Jeg har alltid hatt lyst til å oppleve Australia, men kjenner nå at det vil gå helt fint om jeg aldri reiser dit. Eneste årsak er disse ekle dyrene.

På denne tiden av året har jeg sterk angst for å finne edderkopper hjemme. Spesiellt i skittentøysdunken har jeg opplevd de flere ganger både vår og høst. 
Eklere skapninger enn slanger og edderkopper finnes ikke. Jeg er 100% sikker på at om noen kastet en tarantella opp i senga mi, så hadde jeg daua av skrekk. Samme med orm vi har her hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i et hus der det var viltvoksende gress rundt hele huset, og i det gresset må det ha bodd grønne store grønne edderkopper, for de kom inn hver vår og forsommer. Plutselig stod de på veggen på kjøkkenet eller stua, og de var av en slik størrelse at man så skinn i øynene på dem fra blitzen når jeg tok bilde. Disse var så pene at de kurerte meg litt fra skrekken. Sliter ikke lenger med å se små edderkopper, men hus- og kjelleredderkopper sliter jeg med enda. Heldigvis har det vært lite edderkopper der jeg har bodd de siste årene.
Her er mine grønne venner, smaragdederkoppen eller green huntsman, veldig fine: https://www.google.com/search?q=smaragdederkopp&tbm=isch&ved=2ahUKEwjFwLnI5uD9AhVMwCoKHSzLDFIQ2-cCegQIABAA&oq=smaragdederkopp&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECCMQJzoICAAQgAQQsQM6BQgAEIAEOgQIABBDOgQIABAeUIgFWOYcYN0faABwAHgAgAGPAYgBkgySAQM5LjeYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=mzoTZIWHO8yAqwGslrOQBQ&bih=580&biw=1229

En annen edderkopp som er veldig pen og som jeg ikke er redd overhodet er hoppe-edderkoppen som man ofte finner på solveggen av huset, her sebraedderkopp:  https://snl.no/sebraedderkopp

Anonymkode: 4aab2...691

AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (3 timer siden):

Jeg så en dokumentar fra Australia som tik for seg edderkopper og slanger. Var en familie som bodde i 8 etg i blokk som hver eneste gang de skulle ta på sko, så måtte de sjekker om det var giftig edderkopp der. Slanger lå på fortauet og solet seg selv i storbyer.

Jeg har alltid hatt lyst til å oppleve Australia, men kjenner nå at det vil gå helt fint om jeg aldri reiser dit. Eneste årsak er disse ekle dyrene.

På denne tiden av året har jeg sterk angst for å finne edderkopper hjemme. Spesiellt i skittentøysdunken har jeg opplevd de flere ganger både vår og høst. 
Eklere skapninger enn slanger og edderkopper finnes ikke. Jeg er 100% sikker på at om noen kastet en tarantella opp i senga mi, så hadde jeg daua av skrekk. Samme med orm vi har her hjemme.

Dette har jeg tenkt på flere. Tenk å bo i Australia, hadde blitt kjempeparanoid! Sjekke sko for edderkopper. Man kan ikke bare sette seg ned i sofaen, for det kan være en edderkopp bak sofaputen. Slippe hunden ut i hagen? Der kan det ligge en slange. Sjekke dynen og dynetrekket hver gang man skal legge seg…

Mange australiere har jo huntsmans boende hos seg. De er svære, men spiser de giftige. 

Anonymkode: 8a955...d0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette har jeg tenkt på flere. Tenk å bo i Australia, hadde blitt kjempeparanoid! Sjekke sko for edderkopper. Man kan ikke bare sette seg ned i sofaen, for det kan være en edderkopp bak sofaputen. Slippe hunden ut i hagen? Der kan det ligge en slange. Sjekke dynen og dynetrekket hver gang man skal legge seg…

Mange australiere har jo huntsmans boende hos seg. De er svære, men spiser de giftige. 

Anonymkode: 8a955...d0b

Huff, grøsser bare ved tanken. Det hadde ikke hjulpet med noen huntsman hjemme hos meg. Jeg er livredd de uansett hvor snille og ufarlige de er.

Jeg slår de ihjel tvert ellers henter støvsugeren og støvsuger de levende. Setter støvsugeren ut i garasjen i tilfelle de overlevde.

For mange år siden hadde en nabo ett helt rom med edderkopper og skorpioner. De har heldigvis flyttet nå, men jeg fryktet at de skulle rømme og komme over til meg. Om det hadde skjedd måtte jeg ha flyttet ut til de var funnet eller i beste fall fryst ihjel ute.

Jeg orker ikke se video eller bilder av edderkopper engang og kommer aldri til å søke om hjelp til denne fobien. Aldri i verden om jeg frivillig oppholder meg i ett rom med en edderkopp hvor målet er at jeg til slutt skal holde den i hånda. Før går jeg heller og tar livet mitt ved å hoppe foran ett tog.  Dette gjelder slanger og ormer av alle slag også. Jeg velger frivillig døden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...