IsaLuna Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har en gutt på 17 mnd som våkner mye om natten. Han våkner gjerne, og så tar det 2-3 timer å få han til å falle i søvn på nytt. Føler jeg har runda Google etter tips. Helsesøster kommer med alle standardråd som faste leggerutiner osv. Vi har måtte gå over til vanlig seng da han klatrer ut av sprinkelseng. Vi prøver å være konsekvente og holde han i senga og ikke la han komme opp. Da kan vi sitte/ligge sammen med han i to-tre timer og prøve å roe. Han er stort sett alt annet enn rolig, og det nærmeste vi har kommet "løsning" er å se på peisbål, naturdokumentar etc. på telefonen for å holde han rolig. Han våkner gjerne, krabber rett ut av senga og begynner å leke, akkurat som det skulle vært dag. Noen råd eller erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Har han «alltid» vært sånn, eller har det kommet nå? Jeg har hørt om, og opplevd selv, at det er perioder der barna plutselig kan være lys våkne midt på natta. Utrolig slitsomt mens det pågår… Hva skjer hvis dere samsover? Jeg vet at det ikke er for alle, men hvis det gjør at dere alle får sovet bedre, er det noe jeg ville vurdert. Selv om jeg elsker å ikke ha barn i senga, kommer søvn over det igjen hos meg 😅 Håper du finner ut av det! Anonymkode: 7f740...48e
IsaLuna Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2023 Han har alltid vært sånn. Helt siden han ble født. Da han bare var noen måneder gammel samsvar vi og ammet i søvn, fordi det ga oss litt nattesøvn. Nå spiller det ingen rolle om han sover i vår seng eller sin egen han våkner like mye selv om vi samsover. Men det var gull den tiden han kunne ligge til puppen og vi fikk sove 😄👌
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Hvordan sover han på dagtid? Anonymkode: 91a98...cf5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Vi hadde en sånn periode på ca 2-3 mnd fra barnet var 15 mnd. Var ikke like våken som du beskriver, men var 2-3 timer våken hver natt. Har bare prøvde vi å være så rolige som mulig. Ikke gå ut av rommet, ikke på med lys sitte på fanget, legge seg ved siden av osv. Gikk egentlig over av seg selv, uten at vi gjorde noe spesielt. Så var nok kanskje bare en periode. Anonymkode: 42dff...993
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Kan han være sulten før leggetid? Anonymkode: f69a1...5a3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 Når legger han seg? Hvordan sover han på dagen? Anonymkode: 87e9c...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå