-Fisken- Skrevet 12. januar 2006 #21 Skrevet 12. januar 2006 Min siste antibiotikakur het bactrim. Var hos øre nese penge legen i dag, og fikk noe nesespraygreier. Jeg har tørre slimhinner, så den ene var mot det, den andre var en kortisonspray. Blir spennede å se om det hjelper. God bedring!
Gjest meya84 Skrevet 12. januar 2006 #22 Skrevet 12. januar 2006 oki ja den typen har jeg ikke gått på. Nå virker det faktisk som nasonex (i kombinasjon med antibiotikan) har funket denne gangen Er ikke helt bra, men virker som det går rett vei.. Problemet er vel at det kommer til å komme tilbake så fort jeg prøver noen form for fysisk aktivitet Forresten må jeg ikke glemme å si at jeg har kuttet alt sukker og melk (som fører til mer slim) pluss melkesyrebakterier sammen med antibiotikan. Mulig derfor antibiotikan funket denne gang? Men kan akkupuntur være med på å forbygge bihuleplager også? God bedring til deg også Fisken
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #23 Skrevet 13. januar 2006 Men kan akkupuntur være med på å forbygge bihuleplager også? ← Jepp. I denne anledning - en liten anekdote fra det gamle Kina: Da betalte man nemlig sin lege (som da drev m akupunktør evt urter) kun så lenge man holdt seg frisk. Ble man derimot syk, fikk legen vær så god hjelpe til så man ble frisk igjen, uten betaling.. Det sier litt om synet på helse/sykdom - og hvor viktig det er å forebygge! (Så må jeg også nevne at man (i hvert fall slik jeg har inntrykk av) også har et litt annet syn på sitt eget ansvar for å holde seg frisk, enn vi har her. Men det virker jo som du tar ditt ansvar og vel så det - passer på kostholdet osv. Og det er kjempebra! Forresten stemmer det også i forhold til tradisjonell kinesisk medisin at melk og sukker er slimdannende.) En god akupunktør behandler ikke bare symptomene, men også de underliggende årsakene til symptomene. Hvis han eller hun KUN tar seg av bihulebetennelsen din, ved å behandle lokalt, vil betennelsen kunne komme lett tilbake. Men hvis h*n finner en underliggende årsak og behandler også den, forebygger du tilbakefall også. Dette er helt essensielt i klassisk akupunktur. Og bl.a. nettopp derfor bør du se etter en som er seriøs i sitt fag. Noen akupunktører driver kun med symptomatisk akupunktur - som kan være bra til noen ting. F.eks. kan mange fysioterapeuter noe triggerpunkt-akupunktur, der man stikker nåler i triggerpunkter for å løse opp stive muskler. Da behandler man symptomer og ikke årsaker. (Uten at det er noe galt i å behandle symptomer altså!! Dette skal IKKE forstås som en dissing av fysioterapeuter som stikker i triggerpunkter - har selv erfart hvor bra dette kan funke. Men nå er jeg jo langt ute på Finmarksvidda..) Ble du noe klokere? (Jeg studerer akupunktur, men de beste svarene får du nok av en som kan sitt fag SKIKKELIG, så ring heller en godkjent behandler..!) (Og- ps - jeg er ikke noen freak/fanatiker som sier at du aldri skal ta medisiner osv... Noen ganger må det jo til..)
Gjest meya84 Skrevet 14. januar 2006 #24 Skrevet 14. januar 2006 jada, tar i mot alle tips med stor takk jeg
-Fisken- Skrevet 14. januar 2006 #25 Skrevet 14. januar 2006 Tror jeg skal prøve akupunktur selv. Jeg har ikke lenger resistente bakterier, men er fortsatt like tett
Gjest meya84 Skrevet 17. januar 2006 #26 Skrevet 17. januar 2006 huff da.. men hvordan måler du disse resistente bakteriene? Hos meg har det skjedd noe merkelig, føler hele greia har flytta seg fra bihulene og over i ørene Nå er jeg tett i ørene istedet..merkelig opplegg. Har vært så mye nede hos legen i det siste at aner ikke hva jeg gjør nå..Selv om han sa jeg skulle si fra hvordan det gikk etter antibiotikan
MiniMjau Skrevet 17. januar 2006 #27 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Melder meg på denne bihule-gjengen her! Har tette bihuler(vet ikke om det kan kalles betennelse) stort sett hele tiden. Jeg kan kanskje ha 2-3 friske-uker innimellom før det er tilbake til snørr og gørr igjen... Er avhengig av å skylle med saltvann(et sånn nese-horn). Har ikke lyst å proppe meg full med antibiotika, og heller ikke operasjon. En tante av meg har operert, og hun er like tett.Det var også komplikasjoner rundt operasjonen så hun mistet veldig mye blod.Skremmende. Det "klikker" i ørene, akkurat som om det "er" noe der, vann eller annet gørr.... Endret 17. januar 2006 av MiniMjau
Gjest meya84 Skrevet 17. januar 2006 #28 Skrevet 17. januar 2006 jo velkommen det der høres jo veldig ut som en standar bihulebetennelse..(som du sikkert vet mer om enn meg) Men hver 2-3 uke, det var ofte Jeg har jo ikke noe snørr og gørr...bare dunking og hoven i ansiktet..men, alt det der kom jo etter en vanlig bihulebetennelse sånn som dere beskriver! Tror aldri jeg finner ut hva dette er, siden jeg er undersøkt på alle mulig måter..bare veldig glad for at antibiotikan tok noe av det denne gang Det har det jo aldri gjort før så...
Gjest meya84 Skrevet 24. januar 2006 #29 Skrevet 24. januar 2006 Drar opp denne siden jeg ser det var en annen tråd med samme tema Varte ikke så lenge den bedringen min, for nå er bihulebetennelsen tilbake for fullt.. Skulle prøve en antibiotikakur til, men etter den måtte vi se om det var noe annet å gjøre Fikk også rinexin som jeg skulle bruke en mnd faktisk..mener jeg har brukt den for et par år siden uten effekt, men det skader vel ikke å prøve.. En annen ting er hvorfor vi har bihuler..de har jo ingen funksjon eller hva
MiniMjau Skrevet 25. januar 2006 #30 Skrevet 25. januar 2006 Her er en ganske lang artikkel om bihulene men nederst står det en konklusjon om bihulenes funksjon. http://www.astrazeneca.no/azmedica/lunge/a...4_bihulene.html
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #31 Skrevet 25. januar 2006 Jeg har også slitt mye med bihulebetennelse. Hverken kortison eller antibiotika har hjulpet. Men har i den siste tiden (3årene) funne ut at jeg bihulen reagerer på ulike nesesprayer. (hver gang jeg bruker nesespray får jeg tette bihuler noen dager senerer) Jeg har derfor kuttet ut all nesespray og benytter kun saltvann (nesehorn).jeg har ikke hatt vondt i bihulene etter jeg sluttet med nesespray.
Gjest meya84 Skrevet 25. januar 2006 #32 Skrevet 25. januar 2006 oj, takk minimjau!! den skal jeg virkelig lese gjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå