Gå til innhold

Glemte å fjerne pissepotte, nå vet "alle" i barnehagen det..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, slutt da. Dette er vel ikke et problem

Anonymkode: ce288...cc7

At foreldre ikke gidder å følgw barnet sitt på do mens avspiser det likle barnet med nedverdigelsen å måtte gå på potte inne på rommet, alene i mørket? Jo. Det er et problem.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var da vanlig for alle før i tida..

Anonymkode: edd61...599

Det var også vanlig å slå barn, så hva er poenget ditt? Det var forøvrig ikke vanlig at en 4-åring måtte ligge på et rom alene om natten i det hele tatt siden de færreste hadde så store hus, så nei, det var ikke vanlig at småbarn måtte gå på nattpotte alene om natten.

Anonymkode: 1e624...2d2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alvorlig talt, nattpotte var vanlig mange steder til ikke lenge siden. Toalett i hver etasje har ikke vært vanlig så lenge. 

Dette hadde jeg lett klart å gjøre til et ikke- problem ovenfor mitt barn. Det man ikke skammer seg over selv kan nemlig ingen bruke mot deg. 

Anonymkode: c9ff5...a1d

Absolutt ikke vanlig «for ikke så lenge siden». Med mindre du anser 100 år for «ikke så lenge siden»

Helt normalt å ikke ha do i alle etasjer, helt normalt å gå i en trapp for å gå på so, ikke normalt med nattpotte, og enda mindre normalt å ha nattpotte fordi man ikke gidder å følge det redde barnet sitt på do.

Vanlig på 70- 80-tallet også.

ts

Anonymkode: 7d169...5b2

Nei, absolutt ikke vanlig på 70-80-tallet, jeg levde da og har aldri sett en nattpotte eller hørt om noen som har brukt det. 
Og om det hadde vært vanlig hadde det uansett ikke vært et argument for at du skal bedrive omsorgssvikt fordi du heller prioriterer babyen din. Grusom måte å behandle 5-åringen, ikke rart ungen plutselig har issues med do.

Anonymkode: 1e624...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig på 70- 80-tallet også.

ts

Absolutt ikke. Var det vanlig hos dere og du i tilegg har klart å finne en mann som også er vant til det, ja da lurer jeg på hvor dere har vokst opp. 

Hvis dere ikke orker å ta dere av den ungen dere allerede har, burde dere virkelig ikke ha fått en til. Dere svikter 5-åringen fullstendig. Tenk så nedverdigende for et barn som er vant til å gå på toalettet  å måtte begynne med potte igjen fordi dere ikke gidder å følge henne. Det er på grensen til omsorgssvikt. 

Anonymkode: 964cc...a43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke gi henne drikke om kvelden før sengetid.

Gjør hun nr to i potten også?

Typisk menn å glemme sånne viktige ting som å fjerne potte.

Anonymkode: 0fc40...213

Typisk menn?

Hva med mor som velger å la sin 5 åring tisse på potte, i stede for å følge barnet sitt.

Dette barnet begynner straks på skolen. Sånne ting glemmes ikke. 

Anonymkode: 55336...7d2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også vant med nattpotte hos besteforeldre, på 90-tallet. Dette fordi det var 'uhøflig' å gå gjennom huset og forstyrre de andre ved å gå på do. 

Anonymkode: ff052...b3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Barnet på 5 år er redd for å gå på do alene om natta, derfor ble løsningen å sette potte og en dorull inn på rommet hver kveld. Dette gjør at vi foreldre slipper å bli vekket hver natt for å følge barnet på do. Vi har allerede en baby som vekker oss hver natt utenom.

Pottea fjernes selvsagt om morgenen, men på fredag i forrige uke hadde far glemt dette og da barnet hadde to venner fra bhg med hjem ble det selvsagt lagt merke til av besøket...I dag kommer barnet hjem fra bhg og forteller helt knust at nå vet alle det i hele bhg. De kaller henne stygge ting og nå vil hun ikke gå i bhg i morgen.

Hva skal jeg gjøre for å få ordnet opp i dette? 

Følg barnet på do om natten! Stakkars barn!!!!!

Dere valgte å få ett til, men dere må ta vare på den andre og!!!

Dere følger på do!!!

Anonymkode: 9ea68...963

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hun har gått på do om natten uten problemer i over 1 år. Det er nå de siste ukene hun har begynt å vekke oss hver natt for å følge henne. 

ts

Snakk med barnehagen. De kan hjelpe med dette. Det er naturlig å være mørkeredd og noen er det i perioder. Tenk så flott å greie seg selv bla, bla…  

Hun klarer jo fint å tisse på potta på natten alene. Ros henne for det. Snart er hun klar for å gå på do på natten. Ha på et nattlys og legg et kosedyr på badet. Et eller annet dere kan bruke for å gjøre det mindre skummelt. 

Jeg syns dere er løsningsorienterte jeg da. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Gi dere da. Broren min hadde tissebøtte på rommet ganske lenge fordi det var mørkt i trappa og langt å gå når det hastet om natta. Den ble brukt av både ham og meg som er fire år eldre i et knipetak. Jeg tror faktisk min mor også var innom der en gang 🤔

Anonymkode: e92fb...b00

Æsj. Hvorfor i alle verdens går det ikke ann å ha på et lys?!! 

Og ja, her bør faktisk foreldrene gidde å stå opp. Ikke være så late og la det stakkars barnet tisse på en potte inne på rommet sitt. Æsj. Og stakkars unge! 

Anonymkode: 22436...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å si at den brukes til dukker?

Anonymkode: 68cad...819

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men at en 5-åring btuker bleke, er på kg helt nornalt…

Anonymkode: aa585...9eb

At det var?

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja både jeg og min mann er oppvokst med det.

ts

Så flott for dere! Jeg er oppvokst med å kjøre bil uten bilbelte i baksetet. Hva tror du hadde skjedd om jeg ga blaffen i å bruke bilbelte på mine nå voksne barn, kun fordi jeg selv var oppvokst med det? 

Dette er ren latskap fra foreldrene sin side, beklager for å si det. Barnet vekker dere for å gå på do - da blir dere med barnet på do.

Anonymkode: 4491e...34f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men at en 5-åring btuker bleke, er på kg helt nornalt…

Anonymkode: aa585...9eb

Og det er det faktisk også!

Anonymkode: 7fb2d...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...