Gå til innhold

Dundyne eller syntetisk dyne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dundyne varmere enn syntetisk dyne? Jeg fryser sånn kontant.

Anonymkode: 7c6bf...506

• Liker 1
Skrevet

For meg så fungerer i hvertfall dundyne mye bedre enn syntetisk vinterdyne. Gir bedre varme, samtidig som det ikke blir klamt av at det blir for varmt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva ser jeg etter om jeg kan sammenligne dyner?

Trenger varmest mulig men under 2000 kroner. Tenkte å vente nå så kanskje det er på tilbud. Skal ha dobbeldyne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dundyne! De er på salg til 40-50% ganske jevnlig. Sjekk hoie, bohus, skeidar, princess osv.

Anonymkode: beacf...37e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dundynene best på jysk, KID eller princess?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan vet jeg hvilken dyne som er varmest mulig til under 2000 kroner for en dobbeldyne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av de du nevner ville jeg valgt Princess. Vent til de har tilbud, og så snakker du med selger i butikken.

Hvis du fryser lett, er det greit å ha et overkast eller sengeteppe til å legge over, det gjør det mye lunere. Det finnes også varmetepper som du kan legge i sengen for å varme den opp før du legger deg.

Anonymkode: 6a5ce...a21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntetiske dyner kan også være veldig gode og varme.

Jeg er allergisk mot dun, og må derfor kjøpe syntetisk.

Vi kjøpte oss denne før jul, den er kjempevarm: https://hoie.no/produkt/4272/hoie-hygea-varm-dyne

Ligger med vid åpent vindu selv om det er 10 minusgrader ute, og fryser ikke 🙂

Anonymkode: a590a...e26

Skrevet

jeg velger alltid dun - men du kan kjøpe vektteppe å legge oppå dyna du har evt? Kanskje det hjelper, så kan du ta bort vektteppet til sommeren?? 

AnonymBruker
Skrevet

Dundyne er varmere før meg, men et rent helvete å vedlikeholde. Å vaske en dundyne i vaskemaskin er helt grusomt. Tror jeg brukte flere dager med tørketrommel før jeg fikk den noenlunde tørr - og det stinket bikkje av den lenge etterpå.

Syntetisk blir så jævlig statisk!!!! Drit. Men er lettere å vaske. 

Tror neste dyne blir noe slags bomull, eventuell noe anti-allergi/syntetisk som ikke blir statisk. Jeg pleier uansett å ha kosepledd over dyna mi når det er kjempekaldt.

Anonymkode: 8483d...24d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker min dundyne men jeg er også eneste i min familie. Barna må ha vekt på dynene sine og dynene til barna må vaskes, så for de kjøpte jeg "hoteldyner" = syntetiske dyner som tåler 90graders vask. Og mannen blir for varm og for svett under dundyne, og fuktig svett dundyne tar evighet å tørke, og igjen, tåler ikke så mange vask. Så han bruker tynn syntetisk dyne. 

så hvis du svetter eller av andre grunner trenger dyne som trenger å vaskes, ikke velg dun. men ellers, velg dun. 🙂 

Anonymkode: f8fbb...1a9

Skrevet

Allergisk mot fugler, så styrer unna dun. De varme dynene til IKEA er varme - og billige.

AnonymBruker
Skrevet
On 3/15/2023 at 3:12 PM, AnonymBruker said:

Tror neste dyne blir noe slags bomull, eventuell noe anti-allergi/syntetisk som ikke blir statisk. Jeg pleier uansett å ha kosepledd over dyna mi når det er kjempekaldt.

Vi kjøper alltid anti-allergi-dyner og -puter fra Høie, og har aldri opplevd at de har blitt statiske. Så kan anbefale de 🙂

Anonymkode: a590a...e26

AnonymBruker
Skrevet

Dundyne. Ikea har rimelige 

Anonymkode: 8fa25...34b

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 15.12):

Dundyne er varmere før meg, men et rent helvete å vedlikeholde. Å vaske en dundyne i vaskemaskin er helt grusomt. Tror jeg brukte flere dager med tørketrommel før jeg fikk den noenlunde tørr - og det stinket bikkje av den lenge etterpå.

Jeg har vasket dundyner mange ganger, har aldri hatt noe problem med det. Bruker vaskeballer.

Gjør det gjerne om sommeren, da kan du bare henge opp dyna på et stativ etter tørketromling, og den er helt fin og tørr til å legge på sengen til natten. Dynene våre har vært helt som nye.

Anonymkode: 6a5ce...a21

Skrevet

Duundyne 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...