Gå til innhold

Hvor ofte skifte sokker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte skifter dere sokker?

Selv bruker jeg sokker kun de dager jeg er på kontoret (2-5 dager i uka), jeg svetter ikke på føttene og tar de a med engang jeg kommer hjem og henger de på sko hylla, bruker de gjerne 1-2 uker før jeg skifter

Anonymkode: e007f...4e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selv bruker jeg sokker kun de dager jeg er på kontoret (2-5 dager i uka), jeg svetter ikke på føttene og tar de a med engang jeg kommer hjem og henger de på sko hylla, bruker de gjerne 1-2 uker før jeg skifter

Skifter sokker daglig. Tror det er rimelig normalt, samme med underbukse.

Anonymkode: 977d3...89c

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg bytter to ganger til dagen, men det er kun fordi jeg bruker egne på jobb (uniform). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Skifter sokker daglig. Tror det er rimelig normalt, samme med underbukse.

Ja truse skifter jeg selvfølgelig hver dag og oftere hvis jeg har trent, men sokker bruker jeg kun på jobb i vinterhalvåret (for å slippe kommentarer)

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig så skiftes sokker hver dag!

Anonymkode: 425f9...0b0

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sokker skiftes _hver_ dag, selv om de kun er brukt noen timer. Slask. 

Anonymkode: c5d8f...920

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare tynne ullsokker eller hjemmestrikka ullsokker. De kan brukes flere dager. Sliter ikke med fotsvette. Men bomullsokker/sokker med syntetisk stoff bør skiftes daglig. Samme med nylonstrømper/ strømpebukser.

Anonymkode: 823dd...2e0

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skifter sokker de dagene jeg dusjer, dvs et par ganger i uka.

Anonymkode: 57a77...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja truse skifter jeg selvfølgelig hver dag og oftere hvis jeg har trent, men sokker bruker jeg kun på jobb i vinterhalvåret (for å slippe kommentarer)

For oss fleste er det nok like mye selvfølge å skifte sokker, men enhver sin greie.

AnonymBruker
Skrevet

Skifter hver dag. 

Anonymkode: dd1a9...b5d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😐 hver dag...

Anonymkode: c19ad...199

• Liker 2
Skrevet

Hver 14 dag eller noe sånt tenker jeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg kaster sokker i skittentøyet etter hver bruk. Det er totalt uten sammenheng med hygiene - jeg bare liker ikke ha på meg brukte sokker (ja, det betyr at en dag kan bestå av: jobb - sokker i skittentøy. Trening - nye skitne sokker. Besøk - enda et par sokker). 

Hvorfor velger du å vaske dem så sjelden? Det er jo ikke noe arbeid å vaske og tørke sokker? 

Om sokkene dine er av ull er jo selvsagt alt forklart. Mine ullsokker blir ikke vasket utover på slutten av sesongen, før de pakkes ned. Å vaske ullsokker er unødvendig. De blir ikke ekle.

Anonymkode: e295f...763

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg kaster sokker i skittentøyet etter hver bruk. Det er totalt uten sammenheng med hygiene - jeg bare liker ikke ha på meg brukte sokker (ja, det betyr at en dag kan bestå av: jobb - sokker i skittentøy. Trening - nye skitne sokker. Besøk - enda et par sokker). 

Hvorfor velger du å vaske dem så sjelden? Det er jo ikke noe arbeid å vaske og tørke sokker? 

Om sokkene dine er av ull er jo selvsagt alt forklart. Mine ullsokker blir ikke vasket utover på slutten av sesongen, før de pakkes ned. Å vaske ullsokker er unødvendig. De blir ikke ekle.

Anonymkode: e295f...763

Hovedårsaken er at jeg bare har 3 par sokker og kan ikke sette på en maskin bare for 1 eller 2 par sokker

AnonymBruker
Skrevet

En gang i uka. Truse ca en gang i mnd. Bruker den 14 dager på retta før jeg vrenger den og bruker den 14 dager på vranga. Viktig å spare på strøm og vann i disse tider. 

Anonymkode: 6056e...0ed

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag.

Anonymkode: 0036d...eda

• Nyttig 1
Skrevet

Hver dag. Har masse sokker. Og har nok til å fylle opp en maskin når de skal vaskes. 

Skrevet

Minst en gang om dagen. Bytter alltid etter jobb da jeg blir svett etter 8 timer med tette innesko. Ullsokker eller kosesokker som bare brukes hjemme brukes gjerne 2-3 dager før vask.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hovedårsaken er at jeg bare har 3 par sokker og kan ikke sette på en maskin bare for 1 eller 2 par sokker

Ingen har bare tre par sokker, det er bare tull

Anonymkode: a58cd...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen har bare tre par sokker, det er bare tull

Anonymkode: a58cd...bcc

Nei jeg har bare 3 par 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...