Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie som tenker å reise til Kroatia i sommer. Flyr til Split og ser etter noe i nærheten her.
Vi liker rolige små landsbyer, gåavstand til strand og spisested. 
Tips? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Baska Voda eller Brela er vi veldig glad i. Tror ikke du finner rolige landsbyer i Kroatia om sommeren lenger. Det er ganske mange turister og fulle strender. Men tror du bør skynde deg med å finne sted å overnatte da det pleier å fylles opp tidlig.

Anonymkode: d98c7...a84

AnonymBruker
Skrevet

Besøkte Trogir for endel år siden, det var en koselig historisk by. 

Anonymkode: 4f16d...107

• Liker 2
Skrevet
Gullsko skrev (På 14.3.2023 den 18.04):

Vi er en familie som tenker å reise til Kroatia i sommer. Flyr til Split og ser etter noe i nærheten her.
Vi liker rolige små landsbyer, gåavstand til strand og spisested. 
Tips? 

Makarska riviera.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rovinj!! Fly til Pula, 30-40 min med taxi/buss til verdens koseligste by. Bo på Hotel Lone, eller Grand Hotel Park (høyt prisnivå). 

Anonymkode: d32b6...057

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (13 timer siden):

Makarska riviera.

Huff, nei. Det er jo syden verre enn Arguineguin. 

Men støtter flere av de andre forslagene. Finn en airbnb et sted der charterhotellene ikke har "slått rot". 

Anonymkode: 5224e...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vis er nydelig! Det går ferge fra Split. Få med dere Blue Grotto (eller Cave, usikker på hva den heter) hvis dere drar dit.

Anonymkode: b9f0f...ca4

Skrevet

Vi var noen dager i Split og så reiste vi ut til en øy som heter Hvar. Var sinnsykt flott der!!! Men vi reiste helt på tampen av sesongen og fikk nesten hele øyen for oss selv..

AnonymBruker
Skrevet

Hater Kroatia.

Anonymkode: 85925...adb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hater Kroatia.

Kunne du utdypet? 

Jeg hater enkelte steder, der charter-hotellene har tatt over, og du hører britisk/skandinavisk på hver restaurant. 

Jeg hater innlandet i Juli, når gradetstokken kryper over 40. 

Jeg hater enkelte steder som er overbefolket om sommeren da de rett og slett har blitt for populære, men som var helt fantastiske for 15-20 år siden. 

Men utenfor sesong, og på enkelte småsteder, er det mange perler. Fersk sjømat, lokal vin, krystallklart vann, gjestfrie mennesker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere leir bil, vil jeg anbefale å ta turen over til Slovenia, til kyststripen. Mindre turistifisert, mer avslappet og hyggekigere folk. Portoroz og Piran er helt fantastiske kyst-småbyer.

Anonymkode: ebdca...4b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hater Kroatia.

Det som er verst med Kroatia er livsfarlige og  hensynløse bussjåfører.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 20.32):

Dersom dere leir bil, vil jeg anbefale å ta turen over til Slovenia, til kyststripen. Mindre turistifisert, mer avslappet og hyggekigere folk. Portoroz og Piran er helt fantastiske kyst-småbyer.

Anonymkode: ebdca...4b1

Piran og Slovenia har jeg vurdert en stund. Har du noe hotelltips her? Og ville du bodd i Portoroz eller Piran? Hvor mange dager ville du anbefalt her?

Anonymkode: a3aa2...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Primosten 

Anonymkode: 99180...240

Skrevet

Hvar eller Korcula. Nydelige øyer

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 18.56):

Men utenfor sesong, og på enkelte småsteder, er det mange perler. Fersk sjømat, lokal vin, krystallklart vann, gjestfrie mennesker. 

når utenfor sesong tenker du da? september oktober? eller april mai?

AnonymBruker
Skrevet

4 t fra Split ligger Rijeka og ca 15 minutter derfra ligger Split - et fantastisk lite sted - på den måten får man byferie og ro i samme område.. 

Anonymkode: e659a...b2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4 t fra Split ligger Rijeka og ca 15 minutter derfra ligger Opatija - et fantastisk lite sted - på den måten får man byferie og ro i samme område.. 

sorry - skrivefeil

Skrevet

Sjekk Cavtat - ikke lange veien til Dubrovnik. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

4 t fra Split ligger Rijeka og ca 15 minutter derfra ligger Split - et fantastisk lite sted - på den måten får man byferie og ro i samme område.. 

Skal man til nord-vest området av Kroatia er det raskere å fly til Zagreb. Med leiebil/buss Zagreb-Rijeka tar det halvannen time. 
Det ligger mange perler bortover kysten fra Rijeka. Volosko, Opatija, Lovran, Mošćenička Draga…for ikke å snakke om Istriaområdet. 
Sjekk Airbnb.

Anonymkode: 4cd66...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...