Topsi Skrevet 14. mars 2023 #21 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (Akkurat nå): Kan bare si: fastlegen min er skeptisk til at jeg gikk på p-piller. Joda. Men det finnes andre prevensjonsmidler, f eks kondom og noe annet man.bruker lokalt, i tillegg til f eks kobberspiral. Svangerskap øker risikoen for blodpropp, og abort som prevensjon er heller ikke noe særlig. Sikter til kommentaren din om at ubeskyttet sex er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #22 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Rent praktisk er den jo relativt høy. Du har valgt å ha sex helt uten beskyttelse. Da blir 1 av 4 kvinner gravide i løpet av et kalenderår. Ønsker man ikke bli gravid må man bruke prevensjon. Anonymkode: 0691f...da4 Men da vil det også si at det er 3 av 4 kvinner som ikke blir gravide også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #23 Del Skrevet 14. mars 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Siden det er 1 mnd siden du hadde sist mens..og la oss si du hadde eggløsning 14 dager etter..da burde du fått positive test nå Hvis hun hadde el 14 dager etter første dag i menssyklusen så er hun 100% ikke gravid siden samleiet det er snakk om skjedde 4. mars. Egget lever bare i 24-48 timer. Ikke fire hele dager. Annet enn det, siden ts har uregelmessig mens er det umulig å si noe om hun kan være gravid eller ikke. Dersom hun hadde hatt en regelmessig syklus på 28 dager er hun ikke gravid fordi egget lever ikke så lenge. Det har hun opplyst at hun ikke har, dermed kan eggløsning ha vært hvilken som helst dag. Kanskje hun enda ikke har hatt eggløsning denne syklusen? 🤷🏼♀️ umulig å si. Best å ta en test ts. Det er såpass lenge siden at testen burde slå ut nå. Anonymkode: 63fe7...fbf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #24 Del Skrevet 14. mars 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Joda. Men det finnes andre prevensjonsmidler, f eks kondom og noe annet man.bruker lokalt, i tillegg til f eks kobberspiral. Svangerskap øker risikoen for blodpropp, og abort som prevensjon er heller ikke noe særlig. Sikter til kommentaren din om at ubeskyttet sex er best. Jeg sliter med store blødninger når jeg har mensen og har hørt fra andre at spiral har funka mot det. Med de er ferdige med å få barn. Er det lett å få fjernet spiralen når tiden passer for å prøve å bli gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 14. mars 2023 #25 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (Akkurat nå): Jeg sliter med store blødninger når jeg har mensen og har hørt fra andre at spiral har funka mot det. Med de er ferdige med å få barn. Er det lett å få fjernet spiralen når tiden passer for å prøve å bli gravid? Ja. Det er lett å få fjernet spiralen,.og fruktbarheten returnerer så godt som umiddelbart. Kobberspiralen gir økte blødninger de første månedene men så går det over. Ingen hornonbivirkninger i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #26 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg fjernet kobberspiralen min i januar, null smerter ved selve fjerninger, men litt murringer dagene etter. Har likevel vært veldig fornøyd med spiralen, tross økt blødning under mensen. Rakk å ha mensen en gang før jeg ble gravid etter fjerning, så er ikke slik noe henger igjen/gjør deg mindre fruktbar i tiden etter heller. Anonymkode: f7589...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #27 Del Skrevet 14. mars 2023 Tusen takk for gode råd alle sammen. Hodet mitt ble en del lettere av dette. Har fått snakka litt med kjæresten i ettermiddag, og han er enig at det kan være lurt å ta en test. Og så tenker jeg vi får ta det derifra hvis den er positiv. Var nok jeg som ble bekymret for hvordan han ville reagere. Har erfaring fra tidligere forhold at det var vanskelig å snakke om vanskelig og seriøse emner. Men han jeg er sammen med nå, har en helt annen personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 14. mars 2023 #28 Del Skrevet 14. mars 2023 Har du pco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #29 Del Skrevet 14. mars 2023 Sofakona skrev (12 minutter siden): Har du pco? Ikke som jeg vet om. Men jeg har mye hårvekst i ansiktet som jeg må vokse min en gang i mnd. Men jeg er ikke overvektig. Heller vært motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #30 Del Skrevet 14. mars 2023 Hadde masse mensmurringer de gangene jeg har vært gravid. Anonymkode: 3b96c...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 14. mars 2023 #31 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (1 time siden): Ikke som jeg vet om. Men jeg har mye hårvekst i ansiktet som jeg må vokse min en gang i mnd. Men jeg er ikke overvektig. Heller vært motsatt. Jeg hadde gått til gynekolog og se om du kanskje har dette. Høres slikt ut. Da vil du få uregelmessig sykluser og vanskelig for å bli gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 14. mars 2023 #32 Del Skrevet 14. mars 2023 Hvordan går det TS? Hva ble resultatet? 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #33 Del Skrevet 14. mars 2023 Sofakona skrev (11 minutter siden): Jeg hadde gått til gynekolog og se om du kanskje har dette. Høres slikt ut. Da vil du få uregelmessig sykluser og vanskelig for å bli gravid Jeg går til gynekolog når det kommer til cervix undersøkelsen. Da blir det også tatt ultralyd av livmora og eggstokkene. Hun har ikke sagt noe om det og sier at alt ser normalt ut. Turtellure12 skrev (7 minutter siden): Hvordan går det TS? Hva ble resultatet? 🤞 Jeg har ikke tatt det enda. Må få kjøpt test først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 14. mars 2023 #34 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (Akkurat nå): Jeg går til gynekolog når det kommer til cervix undersøkelsen. Da blir det også tatt ultralyd av livmora og eggstokkene. Hun har ikke sagt noe om det og sier at alt ser normalt ut. Jeg har ikke tatt det enda. Må få kjøpt test først. Lykke til i allefall 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #35 Del Skrevet 14. mars 2023 Clearblue har en tidlig test. Anonymkode: 7619f...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #36 Del Skrevet 14. mars 2023 Men jeg slapper mer av nå. Har vært for mye tenking på det i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #37 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (3 timer siden): Jeg vet. Men den gir meg en liten indikasjon. Er appen som min aktivitetsklokke er koblet opp mot. Og jeg vet selv at jeg har idiotiske tanker nå. Men tankene begynner å spinne når de man jobber med (leger) lurer på om jeg er gravid. Med sex 4. mars er det svært lite sannsynlig at tydelige symptomer i dag, 14. mars, skyldes graviditet. En test kan vise svakt positiv, være negativ fordi du ikke er gravid, eller vise negativ fordi det er for tidlig til å vises på test. Sæd lever i inntil 5 dager, mens egget lever i rundt 12-24 t. Så du kan være gravid, med EL mellom 4. og 9. mars. Men da vil du også være kun mellom 5 og 10 DPO. 10 DPO kan vise positiv på test for noen, men svært svak, for de har knapt HCG i kroppen. Hos andre har ikke egget festet seg ved 10 DPO. De fleste tester mener de vil vise positivt 14 DPO, så innen 23. mars bør du ha et svar. Test nå om du vil det, men negativt vil ikke bety annet enn at symptomene forklares av annet enn graviditet. Du kan ikke være sikker på at du ikke ble gravid før det har gått 2,5 til 3 uker etter sex. Lykke til! Anonymkode: 99cbc...bae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 18. mars 2023 #38 Del Skrevet 18. mars 2023 Testen ble negativ. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå