Gå til innhold

sløve kjøkkenkniver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga når jeg sto på kjøkkenet med ribba annen juledag at knivene mine er veldig sløve. Kom meg ikke gjennom svoret uten å bruke MYE makt, og de vanligvis flotte rutene i svoret ble skeive og ribba så temmelig maltraktert ut (ble god likevell da :) )

Hva bruker dere for å slipe kniver? Mamma og pappa har en gedigen rund slipesten med håndtak som man må være to for å manøvrere...en til å sveive og en til å holde kniven mot steinen... tenker det blir litt tungvindt ;)

Bruker dere sånn stålstav eller en sånn "sprekk" man kjører kniven frem og tilbake i, eller en kvesse-stein? Hva fungerer best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har et lite bryne (liten sten) som fungerer fint.

du får også kjøpt slipestål (?), antat du får det på b.la til bords og jernia etc.

Skrevet

Jeg bruker skjerpestål til daglig, og får knivene satt opp av en proff knivsliper når det blir for gæli.

Til å rute svor med, bruker jeg aldri vanlige kjøkkenkniver. Til det bruk har jeg en liten tapetkniv.

Skrevet

Jeg har en liten sak som man bare drar knivbladet gjennom. Saken er av plast med slipestål inne i. Helt umulig å gjøre noe feil eller kutte seg selv. Mener at den er kjøpt på en kjøkkenbutikk eller jernia.

Skrevet
Jeg har en liten sak som man bare drar knivbladet gjennom. Saken er av plast med slipestål inne i. Helt umulig å gjøre noe feil eller kutte seg selv. Mener at den er kjøpt på en kjøkkenbutikk eller jernia.

Sånn har jeg også, bare min er fra Tupperware. Veldig grei. Ellers pleier mannen min å slipe knivene mot hverandre i et heftig tempo!! DET tør ikke jeg prøve meg på... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...