Gå til innhold

Hund hjemme alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har mye hjemmekontor og turnus, og hunden vår på ett år har derfor ikke vært lenger hjemme alene enn i 3-4 timer.

Så hvis vi drar klokka 08 og er tilbake klokka tolv så opplever vi at hunden virkelig må på do. Når vi tar den ut så tisser og bæsjer den alltid kort tid etter turen har begynt. Den er selvsagt på tur på morgenen før vi drar og gjør fra seg da også. 

Nå må vi være borte ca 6-7 timer hver dag, men jeg er veldig i tvil om hun klarer å holde seg så lenge. Hvor lenge klarer deres hund å være hjemme? Kan det bli bedre med alderen?(hun blir 1 år i april)

Anonymkode: 78d13...a20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge klarer deres hund å være hjemme

Ni timer går helt greit, og innimellom skjer det noe som gjør at bikkja må være alene enda litt. Har aldri hatt noe uhell, men er veeldig klar for tur når vi kommer hjem.

Anonymkode: 1c40d...84e

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ni timer går helt greit, og innimellom skjer det noe som gjør at bikkja må være alene enda litt. Har aldri hatt noe uhell, men er veeldig klar for tur når vi kommer hjem.

Den er åtte år, men kan ikke huske at den har hatt problemer siden den var valp. Det går seg nok til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den er åtte år, men kan ikke huske at den har hatt problemer siden den var valp. Det går seg nok til.

Dere må venne den til de nye nye rutinene og så kommer den til å tilpasse seg disse. Når de er voksne så vender både de og kroppen seg til vaner. Gamle hunder venner seg til å bæsje hver morgen før dere forlater den og drikker mest når dere er på vei ut på tur. 

Anonymkode: 9ade5...d96

Skrevet

Min hund er 8 år, og klarer seg fint en hel del timer. Tisser kun om morgenen, aldri noe mer. Normalt er han alene nesten 8 timer, og MÅ ikke ut i det jeg kommer hjem. 

Opplever dog at det er situasjonsbetinget. Er han med på jobb, så vil han ut og bæsje etter en times tid. Har vi sløv helgemorgen, så trenger han ikke ut i det hele tatt før 13-14. Er han hjemme alene så bæsjer han mellom 16 og 17, alt etter når jeg kommer hjem. 

Virker som han skjønner når han kan og ikke kan, og at kroppen tilpasser seg. Opplever han aldri som urolig og veldig trengt hverken i helger eller når jeg kommer fra jobb.

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig at hunder må på do når de har ligget i ro lenge - og så kommer i aktivitet. 

Mine må på do når jeg kommer hjem, uavhengig om jeg har vært borte tre eller åtte timer. De holder seg fint i over 12 timer om de er rolige inne (gjennom natta f.eks), så det er ikke nødvendigvis blærekapasiteten det står på.  

Så om hunden deres ikke stresser når den er alene hjemme, kan det godt hende det er null problem å la den være alene i 6-7 timer uten dobesøk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...