AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har gått på behandlingen i snart ett år. Går på lavdose så derfor tar det ekstra lang tid, men opplever at jeg ikke er fornøyd med det stedet jeg går til nå. Skal man ikke inn til sjekk eller ta blodprøver i løpet av den tiden behandlingen tar? Jeg har kun tatt blodprøver en gang helt på begynnelsen av behandlingen. Jeg har ikke merket noe, men har tenkt at det har vært litt rart at jeg har fått så lite oppfølging. Gikk innom i dag for å spørre om diverse, men fikk dårlige svar og plutselig får jeg vite at jeg må gå på behandlingen lenger enn jeg trodde. Jeg kunne sikkert bestille time hos hudlegen, men var egentlig ikke helt fornøyd med legen. I tillegg så er det en privat klinikk så det koster litt. Uansett, så lurer på om det går an å bytte behandler? Anonymkode: 11b72...9e4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Skrevet 14. mars 2023 opplever selv at det er veldig lite hjelp å få. Har prøvd både offentlig og privat hudlege. Har ikke fått noe oppfølging noen steder. i tillegg har de satt feil diagnose . Anonymkode: 35d71...71c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har gått på Iso i to runder. Har gått til privat hudlege og ble nøye fulgt opp med blodprøver. Fikk aldri ny resept før prøvesvar fra blodprøve forelå. Kjæresten min ble ikke fulgt opp med blodprøver, han gikk til en annen privat hudlege. Blodprøver skal følges opp når en står på Iso! Anonymkode: 2a58b...da3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har gått på Iso i to runder. Har gått til privat hudlege og ble nøye fulgt opp med blodprøver. Fikk aldri ny resept før prøvesvar fra blodprøve forelå. Kjæresten min ble ikke fulgt opp med blodprøver, han gikk til en annen privat hudlege. Blodprøver skal følges opp når en står på Iso! Anonymkode: 2a58b...da3 Ja, det er det jeg også har lest. Nå ser jeg at der jeg har gått til nå er den eneste private klinikken som også har hudlege. I hvert fall klarer jeg ikke å finne noen andre, men ønsker egentlig ikke å gå der noe mer når de virker såpass useriøse. Anonymkode: 11b72...9e4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 Jeg skulle gå på iso i 11 måneder og da på 1 pille/dagen. Etter to måneder spurte jeg hudlegen min om jeg kunne begynne å gå på 2 piller/dagen. Fikk da beskjed om at jeg måtte ta blodprøve først for å se om alt var greit før jeg kunne starte på 2. Søsteren til venninna mi måtte ta blodprøve og få svar tilbake før hun kunne begynne på iso. Siden jeg studerer i utlandet så tok jeg blodprøve samme dag som jeg startet på iso (altså sjekket de ikke prøveresultatene før jeg startet). I løpet av hele kuren som varte i 7 mnd så tok jeg blodprøve 2 ganger siden jeg ikke kunne komme tilbake til Norge hver måned bare for å ta en blodprøve. Men virket som at legen stolte på meg. Vet man burde ta blodprøve en gang i måneden, men hvorfor føler du at du må ha oppfølging? Vet ikke om du er dame eller man, men hvis du er dame, er du redd for det med graviditet? Er det derfor du vil ha tettere oppfølging? Anonymkode: d984e...e36
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skulle gå på iso i 11 måneder og da på 1 pille/dagen. Etter to måneder spurte jeg hudlegen min om jeg kunne begynne å gå på 2 piller/dagen. Fikk da beskjed om at jeg måtte ta blodprøve først for å se om alt var greit før jeg kunne starte på 2. Søsteren til venninna mi måtte ta blodprøve og få svar tilbake før hun kunne begynne på iso. Siden jeg studerer i utlandet så tok jeg blodprøve samme dag som jeg startet på iso (altså sjekket de ikke prøveresultatene før jeg startet). I løpet av hele kuren som varte i 7 mnd så tok jeg blodprøve 2 ganger siden jeg ikke kunne komme tilbake til Norge hver måned bare for å ta en blodprøve. Men virket som at legen stolte på meg. Vet man burde ta blodprøve en gang i måneden, men hvorfor føler du at du må ha oppfølging? Vet ikke om du er dame eller man, men hvis du er dame, er du redd for det med graviditet? Er det derfor du vil ha tettere oppfølging? Anonymkode: d984e...e36 Jeg tar urinprøve hver gang jeg fornyer resepten så akkurat det er ikke noe problem. Det er mer det at jeg kunne tenke meg at alt ble gjort på en trygg måte. Nå har jeg ikke tatt blodprøve siden jeg startet på kuren, men har ikke merket noe selv. Allikevel hadde jeg foretrukket å gjøre det på den "riktige" måten siden det er sterke bivirkninger som går på for eksempel leveren. Jeg synes også at jeg har fått lite informasjon og oppfølging. Legen bare gjorde alt raskt unna og sendte meg ut gjennom døra. Så kommer jeg for å spørre om ting og blir møtt på en litt ufin måte. Anonymkode: 11b72...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skulle gå på iso i 11 måneder og da på 1 pille/dagen. Etter to måneder spurte jeg hudlegen min om jeg kunne begynne å gå på 2 piller/dagen. Fikk da beskjed om at jeg måtte ta blodprøve først for å se om alt var greit før jeg kunne starte på 2. Søsteren til venninna mi måtte ta blodprøve og få svar tilbake før hun kunne begynne på iso. Siden jeg studerer i utlandet så tok jeg blodprøve samme dag som jeg startet på iso (altså sjekket de ikke prøveresultatene før jeg startet). I løpet av hele kuren som varte i 7 mnd så tok jeg blodprøve 2 ganger siden jeg ikke kunne komme tilbake til Norge hver måned bare for å ta en blodprøve. Men virket som at legen stolte på meg. Vet man burde ta blodprøve en gang i måneden, men hvorfor føler du at du må ha oppfølging? Vet ikke om du er dame eller man, men hvis du er dame, er du redd for det med graviditet? Er det derfor du vil ha tettere oppfølging? Anonymkode: d984e...e36 Det handler ikke om hvorvidt legen stoler på deg eller ikke. Det handler om hvordan leveren din, og fettstoffene i blodet ditt påvirkes av Iso. Anonymkode: 2a58b...da3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #8 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har tatt to kurer med Roaccutan og begge gangene tok jeg blodprøve og leverte urinprøve én gang i måneden gjennom hele behandlingen, for å sjekke leververdier og om jeg var gravid. Høres ut som du får mangelfull oppfølgning! Jeg tok for øvrig tre piller annenhver dag og fire annenhver dag, så høydose (basert på kroppsvekt). Anonymkode: 28061...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Skrevet 14. mars 2023 Jeg tok blodprøver i forkant av hver reseptfornyelse. Gikk privat. Anonymkode: 12dd3...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er det jeg også har lest. Nå ser jeg at der jeg har gått til nå er den eneste private klinikken som også har hudlege. I hvert fall klarer jeg ikke å finne noen andre, men ønsker egentlig ikke å gå der noe mer når de virker såpass useriøse. Anonymkode: 11b72...9e4 trondheim ? Anonymkode: 35d71...71c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): trondheim ? Anonymkode: 35d71...71c Nei, ikke Trondheim. Anonymkode: 11b72...9e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå