mannor Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har vært singel store deler av livet. De siste årene har jeg kjent på et enormt savn etter nærhet. Hva gjør andre i samme situasjon for å bøte på savnet?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Skrevet 14. mars 2023 Jeg kjøpte meg hund Anonymkode: 7204b...ccb 4 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Gode venner. Et kjæledyr. Anonymkode: 04ba1...413 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 I følge flere på kvinneguiden så er intimitet og nærhet noe man ikke trenger. Kan du ikke prøve å fortrenge disse behovene og følelsene ts? Anonymkode: 2d887...5eb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I følge flere på kvinneguiden så er intimitet og nærhet noe man ikke trenger. Kan du ikke prøve å fortrenge disse behovene og følelsene ts? Anonymkode: 2d887...5eb Tror du misforstår. Det er stor forskjell på å ikke trenge nærhet og intimitet i hverdagen, og på å trenge det, men fortrenge det. Jeg trenger absolutt ikke nærhet og intimitet etter jeg ble «stor». Fortrenger ingen verdens ting. Anonymkode: 9ea09...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I følge flere på kvinneguiden så er intimitet og nærhet noe man ikke trenger. Kan du ikke prøve å fortrenge disse behovene og følelsene ts? Anonymkode: 2d887...5eb Det stemmer det. Man trenger ikke nærhet og sex for å ha et bra liv, ingen av delene er blandt menneskets behov for å overleve. Jeg har aldri hatt kjæreste og har hatt sex under 20 ganger i løpet av livet (ca like mye vanlige folk har på en måned i forhold), er over 30 år nå og har det helt fint Er dame og fyller livet mitt med andre givende ting. Det betyr ikke at jeg fortrenger noe behov for nærhet og sex, men at jeg har sluttet å tenke på det og dermed fått mye mer kvalitet i livet. Går jeg å tenker på hvor lite penger jeg har og fantaserer om yatch og villa så blir man deprimert og føler seg mislykket og dyrker et savn da også. Men bruk tankene på noe bedre! Munker og nonner er gode forbilder! Anonymkode: 155c0...aaf 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 Har du prøvd massasje, type velværemassasje på et respektabelt sted? Det kan være helt nydelig. Min fokuserte mye på avslappende berøring, ikke en sportsmassasje eller dypvevsmassasje. Anonymkode: 81474...64b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #8 Skrevet 14. mars 2023 Kjøp en Whippet. Verdens beste venn som elsker å ligge inntil deg å kose. (Ja dette er rase-typisk) Anonymkode: ab90d...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Skrevet 14. mars 2023 Få deg en elskerinne som også liker å kose. Anonymkode: f71d0...31d
Påkrevd Skrevet 14. mars 2023 #10 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det stemmer det. Man trenger ikke nærhet og sex for å ha et bra liv, ingen av delene er blandt menneskets behov for å overleve. Jeg har aldri hatt kjæreste og har hatt sex under 20 ganger i løpet av livet (ca like mye vanlige folk har på en måned i forhold), er over 30 år nå og har det helt fint Er dame og fyller livet mitt med andre givende ting. Det betyr ikke at jeg fortrenger noe behov for nærhet og sex, men at jeg har sluttet å tenke på det og dermed fått mye mer kvalitet i livet. Går jeg å tenker på hvor lite penger jeg har og fantaserer om yatch og villa så blir man deprimert og føler seg mislykket og dyrker et savn da også. Men bruk tankene på noe bedre! Munker og nonner er gode forbilder! Anonymkode: 155c0...aaf Å overleve er ikke ensbetydende med å ha det bra. Nærhet/intimitet med andre setter i gang en ganske kompleks kjemisk prossess i kroppen, og det er bred enighet om at det har positiv effekt på alt fra angst og blodtrykk, til immunforsvar og generell psykisk helse. Selv om de fleste av oss, som du sier, overlever uten (dog muligens kortere og betydelig mindre lykkelige liv), så er det et sterkt behov for mennesket som rase. At det finnes sånne som deg, som kan fylle dagene med meningsfulle gjøremål og være happy med det, er jo greit, men de aller fleste av oss har andre behov, og det er ingen av/på knapp for dette. Hvis du bytter ut «man» med «jeg» i den uthevede setningen, så er vi litt nærmere virkeligheten👍 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #11 Skrevet 14. mars 2023 Påkrevd skrev (2 minutter siden): Å overleve er ikke ensbetydende med å ha det bra. Nærhet/intimitet med andre setter i gang en ganske kompleks kjemisk prossess i kroppen, og det er bred enighet om at det har positiv effekt på alt fra angst og blodtrykk, til immunforsvar og generell psykisk helse. Selv om de fleste av oss, som du sier, overlever uten (dog muligens kortere og betydelig mindre lykkelige liv), så er det et sterkt behov for mennesket som rase. At det finnes sånne som deg, som kan fylle dagene med meningsfulle gjøremål og være happy med det, er jo greit, men de aller fleste av oss har andre behov, og det er ingen av/på knapp for dette. Hvis du bytter ut «man» med «jeg» i den uthevede setningen, så er vi litt nærmere virkeligheten👍 Det du kaller kompleks kjemisk prosess i hjernen er at hjernen utløser dopamin og oxytocin. Dette er ikke kompleks, hjernen skiller ut dopamin hver dag og man kan få samme effekten av trening, mørk sjokolade, onani, adrenalinfyllte aktiviteter, mestring, gå på tur i skogen, ta isbad og en uendelig rekke av ting man kan gjøre. Oxytocin skilles ut av fysisk nærhet, men kan like gjerne komme fra å klemme en venn eller forelder eller klappe en hund i mer enn ti sekunder. Du har rett i at det har positiv effekt på en rekke ting som angst, depresjon, blodtrykk og stress men å ha en sexpartner og/eller kjærlighetspartner er altså langt fra eneste måten disse kjemiske prosessene i hjernen settes i gang. Du kan ikke påstå at de fleste blir mindre lykkelige uten sex og har et "sterkt behov for nærhet". Eller dvs mange er programmert til å tro at de trenger det pga et hyperseksualisert samfunn som har fått oss til å tro at sex er nødvendig for suksess og selvverd, men det er det jo ikke. Og det er først i nyere tid at det i det hele tatt har blitt vanlig at mann og kone sover sammen for å kose, før i tiden hadde man separate senger eller i fattige familier at alle delte samme seng, ikke for kos og nærhet men pga plassmangel. Behovet for kos og sex er like selvbestemt som behovet for å være pen eller rik. Altså noe man kan velge å akseptere at ikke er en del av ens liv og ved aksept også slippe savnet og det såkalte behovet. Det er der typiske incel og andre som lider av manglende sex gjør feil, for de vanner denne ideen om at sex er noe de trenger, noe de er ulykkelige uten og noe som sier noe om deres selvverd, men det gjør det ikke. De må slippe den ideen og slutte å klage over alt de ikke har, begynne å bli mer takknemlig for hva de har og få det bedre. Anonymkode: 7204b...ccb 3
Påkrevd Skrevet 14. mars 2023 #12 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det du kaller kompleks kjemisk prosess i hjernen er at hjernen utløser dopamin og oxytocin. Dette er ikke kompleks, hjernen skiller ut dopamin hver dag og man kan få samme effekten av trening, mørk sjokolade, onani, adrenalinfyllte aktiviteter, mestring, gå på tur i skogen, ta isbad og en uendelig rekke av ting man kan gjøre. Oxytocin skilles ut av fysisk nærhet, men kan like gjerne komme fra å klemme en venn eller forelder eller klappe en hund i mer enn ti sekunder. Du har rett i at det har positiv effekt på en rekke ting som angst, depresjon, blodtrykk og stress men å ha en sexpartner og/eller kjærlighetspartner er altså langt fra eneste måten disse kjemiske prosessene i hjernen settes i gang. Du kan ikke påstå at de fleste blir mindre lykkelige uten sex og har et "sterkt behov for nærhet". Eller dvs mange er programmert til å tro at de trenger det pga et hyperseksualisert samfunn som har fått oss til å tro at sex er nødvendig for suksess og selvverd, men det er det jo ikke. Og det er først i nyere tid at det i det hele tatt har blitt vanlig at mann og kone sover sammen for å kose, før i tiden hadde man separate senger eller i fattige familier at alle delte samme seng, ikke for kos og nærhet men pga plassmangel. Behovet for kos og sex er like selvbestemt som behovet for å være pen eller rik. Altså noe man kan velge å akseptere at ikke er en del av ens liv og ved aksept også slippe savnet og det såkalte behovet. Det er der typiske incel og andre som lider av manglende sex gjør feil, for de vanner denne ideen om at sex er noe de trenger, noe de er ulykkelige uten og noe som sier noe om deres selvverd, men det gjør det ikke. De må slippe den ideen og slutte å klage over alt de ikke har, begynne å bli mer takknemlig for hva de har og få det bedre. Anonymkode: 7204b...ccb Tråden omhandler nærhet til en partner. Det ser ut til at du tolker det nærmest utelukkende til det som skjer i senga. Jeg tolker det mye bredere. Ja, man kan regulere hormoner både med en runk og en joggetur. Man kan også få i seg de nødvendige kaloriene man trenger ved å sitte alene ute i regnet om natten og spise fra en søppelkasse. Det er vel kanskje her det begynner å bli komplisert. Psyken spiller en stor rolle også. Å alltid spise alene i lite trivelige omgivelser, vil fort kunne føre til depresjoner, som igjen fører til fordøyelsesproblemer og dermed dårlig opptak av næringsstoffer osv, selv om man får i seg det en vanlig kropp trenger. Den samme næringen gjør mye bedre nytte for seg hos en som koser seg hjemme med nære og kjære. Samme med hormoner. En klem, sex, ligge inntil en partner på sofaen foran TV'n eller hva det måtte være, da gjør hormonene jobben sin så mye bedre enn ved å runke i et tørkepapir eller klappe en hund i ti sekunder, selv om man får samme dose hormoninnsprøyting. (Understreker at jeg snakker generelt. I en befolkning vil det alltid være noen som ikke passer inn i "normen". Du nevner at folk sov i separate senger I før i tiden. Ja, det vel hende, men for å bruke det som argument, må man jo i så fall anta at "gamledager" er fasiten på lykke. Vet ikke helt om det stemmer. Det kan like gjerne ha vært prestens reprimander mot "skitne aktiviteter" utenom ren barneproduksjon som skremte på den tiden. Ikke vet jeg. Kvinnene her i landet fikk ikke stemmerett før i samme århundre som jeg er født, og i Norge var vi tidlig ute med det. Voksne dengte barn som ikke nødvendigvis gjorde noe annet galt enn å være barn. Man trodde genuint at det var "overmennesker" og "undermennesker". Jeg er ikke så sikker på at gamledager = riktig, nei. Jeg står på mitt. Mennesket (som rase) har behov for både fysisk og emosjonell nærhet med hverandre. Hvis ikke, hadde vi vel alle bare delt livet med en bikkje vi kunne klappe en 10-12 sekunder nå og da. Mye lettere, men det blir ikke det samme. 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har kjæreste, men bor aleine med en intenst kosete og sosial katt. Det gir meg "klemmer" hver dag. Jeg får også månedlig massasje enten jeg er singel eller ei. Og klemmer på venner og familie når jeg kan. Anonymkode: 60305...120 1
svartkatt Skrevet 15. mars 2023 #14 Skrevet 15. mars 2023 Det er ikke så mye å gjøre med det.. Dyr, ja, men det er ingen kosegaranti. Sex med diverse hjelper ikke nødvendigvis heller. Klem de du kan og vil om du har muligheten.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #15 Skrevet 15. mars 2023 mannor skrev (15 timer siden): Jeg har vært singel store deler av livet. De siste årene har jeg kjent på et enormt savn etter nærhet. Hva gjør andre i samme situasjon for å bøte på savnet? Den åpenbare løsningen er at du skaffer deg kjæreste? Eller ønsker du å være single? Jeg så at en skrev at du kunne gå til massasje. Ikke sånn tvilsomt opplegg, men en seriøs aktør som fokuserer på velvære. Det hørtes ikke så dumt ut. Det er også koselig med dyr, men det avhenger jo av at du liker dyr og har muligheten til å ta deg av det på en god måte. Det vil kreve en del av deg, så ikke anskaff dyr om det ikke er gjennomtenkt. Anonymkode: d90b7...97a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #16 Skrevet 15. mars 2023 Påkrevd skrev (7 timer siden): Tråden omhandler nærhet til en partner. Det ser ut til at du tolker det nærmest utelukkende til det som skjer i senga. Jeg tolker det mye bredere. Hvis man ser bort fra det som skjer i senga, hvorfor løses ikke behovet ved at man finner en venn med samme problem og klemmer den personen hver dag? Anonymkode: 52765...584 1
Isambard Skrevet 15. mars 2023 #17 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): I følge flere på kvinneguiden så er intimitet og nærhet noe man ikke trenger. Kan du ikke prøve å fortrenge disse behovene og følelsene ts? Anonymkode: 2d887...5eb Spot on😅 Det er noen enslige som ikke savnet det, og derfor trenger ingen å savne det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #18 Skrevet 15. mars 2023 Du kan jo enten gjøre noen aktive valg som Tinder hvor alle kvinner får, eller så kan du som sagt kjøpe deg hund. Men da må du ut å gå tur morgen, ettermiddag og kveld. Anonymkode: de47e...d0c
Påkrevd Skrevet 15. mars 2023 #19 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis man ser bort fra det som skjer i senga, hvorfor løses ikke behovet ved at man finner en venn med samme problem og klemmer den personen hver dag? Anonymkode: 52765...584 Joda, det er bedre enn ingenting, og holder nok for noen, men de fleste foretrekker vel en skikkelig middag etter jobb, selv om noen klarer seg med en brødskive.
Andro Skrevet 15. mars 2023 #20 Skrevet 15. mars 2023 (endret) Jeg har en mann jeg møter jevnlig, og får noe av behovet mitt dekket der. Det er først og fremst en seksuell relasjon, så jeg har behov for mer nærhet enn det vi har sammen. Min løsning er at jeg har noen venner som er så nære og fortrolige at vi kan sitte i kosepositur, og se på tv f.eks. eller sove i skje. Det er også naturlig med f.eks. nakkemassasje eller hårstell når man er så nær hverandre. Jeg har stor glede av den nærheten som ligger i disse ikke-seksuelle relasjonene. Det er kanskje derfor vi kvinner trives best som single; at vi likevel kan ha noen slike relasjoner og ikke føler oss alene uten en å bo sammen med. Jeg ble glad i går da jeg så en nyhetsartikkel om noen som arrangerte møljekos. Ikke noe for meg som ikke liker å ta på fremmede, men helt sikkert noe som mange kan kose seg med. https://www.nytfestivalen.no/event/cuddle-party-moljekos/ Endret 15. mars 2023 av Andro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå