AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Er hinsides kvalm. Skikkelig uggen følelse hele tiden. Brekker meg mye. Det er sånn skikkelig fyllasyk, sånn der det hjelper spy. Har hatt det sånn i tre uker. Så kvalm at jeg så inderlig ønsker å spy for å få litt mindre kvalme. Bare brekker og brekker meg og er svimmel og kvalm. Hva hjelper? Anonymkode: a2861...237
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Skrevet 14. mars 2023 Spiser du jevnlig? For mange kan småspising være redningen. Anonymkode: bf12e...9e3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Føler med deg ❤️ Hos meg hjalp småspising litt, men kan ikke si at det var redningen... Var også viktig å spise proteinrik mat, ikke bare "tørre kjeks" eller frukt. Da ble blodsukkeret mer stabil. Jeg tålte kokte egg og neutral kjøttpålegg noenlunde ok, men det er veldig individuelt. Det ble bedre rundt uke 10-12. Anonymkode: c7c84...295
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Spiser jevnlig når jeg får ned noe. Nesten all mat jeg likte før er liksom kvalmende nå. Takk for tips om proteiner. Det har gått litt i tørre riskjeks... Anonymkode: a2861...237
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Jeg hadde ingen hjelp av å småspise, og her kom det ofte bare opp igjen og. Uten at det ble noe bedre av å spy, det var den største forskjellen på svangerskapskvalme og annen kvalme for min del. Det sagt så kastet jeg opp 10 ganger om dagen i de verste ukene, men det var den lammende kvalmen som var virkelig fæl. Mine tips er drikke, små mengder og hyppig. Det er ekstra viktig når en kaster opp, men det kan nok være kvalmen i seg selv gjør at du får i deg lite væske også. Velg noe som ikke føles så kvalmende, om det så er vann med isbiter, selv om det ikke har noe ekstra næring. Det kan være et par slurker hvert 10. minutt. Og ellers, gå til legen. Det finnes kvalmestillende du kan få som kan hjelpe litt eller mye. Anonymkode: 6793c...980 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Jeg levde på sjokolademelk. Det ga litt fett og sukker, og var så mildt å kaste opp igjen. De dagene hvor oppkastet aldri kom, så stakk jeg rett og slett fingen i halsen, for å bare bli kvitt det. (Etter jeg helt brått begynte å kaste opp mens jeg kjørte bilen med ungene, i en tunnel uten mulighet til å stoppe, så fant jeg ut at det var bedre å bare kvitte seg med mageinnholdet under mer kontrollerte omgivelser). Min metode anbefales definitivt ikke. Men jeg hadde det slik i 40 uker med alle tre ungene. Så jeg vet hvor jæ.. det er. Heldigvis er det en god premie i enden av løpet! Anonymkode: aeef5...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 Min erfaring er at å kaste opp som gravid ikke har den samme befriende følelsen etterpå som det det ellers gjør når man er oppkastkvalm, man er like dønn kvalm sekundet hodet kommer opp av skåla igjen. Små og ofte måltider tar en liten del av toppen, men her ble tabletter det eneste som faktisk hadde noe effekt. Nå har det jo kommet ut en kvalmestillende (xonvea) som er laget for nettopp svangerskapskvalme som jeg ser mange i termingruppa har hatt veldig god effekt av! Selv gikk jeg på Postafen, b6 og afipran. Kanskje verdt å drøfte med legen, da det statistisk sett fort blir noen uker til med kvalmen. Anonymkode: b78da...a29
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 On 3/14/2023 at 2:19 PM, AnonymBruker said: Er hinsides kvalm. Skikkelig uggen følelse hele tiden. Brekker meg mye. Det er sånn skikkelig fyllasyk, sånn der det hjelper spy. Har hatt det sånn i tre uker. Så kvalm at jeg så inderlig ønsker å spy for å få litt mindre kvalme. Bare brekker og brekker meg og er svimmel og kvalm. Hva hjelper? Anonymkode: a2861...237 Be legen om kvalmestillende medikamenter. Ta full dose og gi det minst en uke før du konkluderer med at det ikke hjelper. Anonymkode: 37381...7a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå