AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Jeg ønsker å få mest utav BSU-kontoen min og renter på den e før jeg kjøper bolig . Er det noen som vet hvor det er best rente på BSU -konto etter fylte 34/36 år? Anonymkode: 88b9d...e8b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Skrevet 14. mars 2023 I Sparebanken Vest beholder man den "vanlige" renten en stund etter at man har fylt 34 år. Rådgiveren min ville ikke si eksakt, men "et par år". Anonymkode: 52612...91a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 De har jeg snakket med (Sparebanken Vest altså) , og man får rente på høyrentekonto etter fylte 36 år, rundt 1,8%. Anonymkode: 88b9d...e8b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 Det er en normal høyrentekonto som er alternativet til BSU, og hit må man flytte pengene når man blir for gammel til å ha BSU-konto. De fleste banker som tilbyr BSU vil be deg om å flytte penge over på en høyrentekonto i samme bank etter du fyller 34 (eller, det skjer vel automatisk). Renta på denne kontoen er sjeldent særlig høy. Du bør se deg om etter andre banker å flytte pengene til. Jeg har for tiden 2.95% rente i min Bank Norwegian sparekonto. Anonymkode: 589e6...2bb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en normal høyrentekonto som er alternativet til BSU, og hit må man flytte pengene når man blir for gammel til å ha BSU-konto. De fleste banker som tilbyr BSU vil be deg om å flytte penge over på en høyrentekonto i samme bank etter du fyller 34 (eller, det skjer vel automatisk). Renta på denne kontoen er sjeldent særlig høy. Du bør se deg om etter andre banker å flytte pengene til. Jeg har for tiden 2.95% rente i min Bank Norwegian sparekonto. Anonymkode: 589e6...2bb Ja , det stemmer nok det, at det flyttes til høyrentekonto. Så hvilken har best høyrentekonto OG BSU, blir vel spørsmålet da? At renten er 2,95% i bank Norwegian hjelper vel lite , de tar ikke imot BSU kontoer. Anonymkode: 88b9d...e8b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja , det stemmer nok det, at det flyttes til høyrentekonto. Så hvilken har best høyrentekonto OG BSU, blir vel spørsmålet da? At renten er 2,95% i bank Norwegian hjelper vel lite , de tar ikke imot BSU kontoer. Anonymkode: 88b9d...e8b Når BSU-tiden er ferdig, frigjøres vel pengene slik at de fritt kan flyttes hvor man vil? Eller er pengene fortsatt låst til én bank til man dør? Anonymkode: 589e6...2bb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Når BSU-tiden er ferdig, frigjøres vel pengene slik at de fritt kan flyttes hvor man vil? Eller er pengene fortsatt låst til én bank til man dør? Anonymkode: 589e6...2bb En BSU-konto er fremdeles låst til boligkjøp selv om renten blir lavere. Man kan bytte bank ja, men ikke til en Internett bank som bank Norwegian er går jeg utifra? Hvordan skal de , om BSU-konto flyttes til deres høyrentekonto, kunne skille mellom at det er BSU -konto og ikke vanlige penger på høyrentekonto? Korriger meg gjerne. Anonymkode: 88b9d...e8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå