Rosa Dartle Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Jeg er så lei av å prøve bukser, så spør om tips i stedet 😊 Etter at jeg fikk barn er det umulig å finne jeans. Jeg har fått stor rumpe og hofter, men er ganske smal rundt midje. Har kraftige bein og kan ikke ha noe som er for stramt rundt leggene. Ender stort sett i chinos, men prøver å finne fine jeans også. Tips til merker og modeller som kan funke?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Skrevet 14. mars 2023 Levis ribcage, dersom du liker den stilen 😊 Anonymkode: c6f73...a97
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Bootcut. Jeg liker carla og susan som man får kjøpt på kappahl. Anonymkode: d3d27...e84 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 Cubus sine straight curve passer meg i hvert fall. Anonymkode: 40a0f...f41 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 Hvilke størrelser bruker du da? Litt vanskelig å svare når det ikke er klart om det er vanlige størrelser eller store størrelser. Jeg liker Levis ribcage, og generelt high-waist jeans fra kvalitetsmerker. Har smal midje og brede hofter. Low waist jeans ala 00' tallsmoten var og er et mareritt... Anonymkode: 20879...dfe 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 Sjekk Fitjeans og Fashion nova Anonymkode: 4154e...74a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 Mac jeans, gode i stretchen, sitter godt rundt både lår og rumpe, samt smal midje. Foretrekker de smale selv, men de har varianter med rettere bein og bootcut også. Anonymkode: 490fe...b82 1
Roci Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har samme utfordring - smal midje, stor rumpe og kraftiige bein. De jeansene jeg liker best, er Ribcage fra Levi's, som noen andre foreslå her. - rette bein, 1% elastan. Vær obs på at størrelsene visstnok varierer noe i forhold til farge/stoffkvalitet, jeg opplever generelt at de er litt store i str. Dr. Denim Moxy - rette, litt vide bein, 2% elastan. Om du liker stilen, så har Dr. Denim Worker Jeans også veldig fin passform til en figur med smal midje og større rumpe/lår. Tror også at modellen ECHO kan bli fin, den er forøverig uten stretch. COS Tapered ankle length jeans - disse er faktisk mye finere IRL enn på bildet, og framstår som mer rett i bena enn avsmalnende. Uten stretch, men veldig behagelige på likevel. Jeg prøvde nylig modellen High Waist Comfy Straight Jeans fra Gina Tricot, som satt utrolig fint på, men den er utsolgt nesten over alt. Ellos har noen str igjen. 2% stretch, litt tynn denim, så er usikker på kvaliteten. Hanna jeans fra Lindex er heller ikke så verst, den har rette bein og litt stretch, og her kan man nok også gå ned en str. 2
Carrot Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 Hvis du syns det er greit å betale litt for jeans er både mosmosh, munthe, day og Lois god kvalitet med mange modeller å velge fra.. 1
solflekken Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 Man trenger ikke å vise frem det ☺️ Med mindre du vil det da 😃😛 Du må hvertfall tenke deg godt om før du gjør noe slikt 🤔💭 Ikke for å være frekk 😊, vil bare at du ikke skal hende å ta feil valg 😢😭😖 Støtter deg 100% 😃😉🥰
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 solflekken skrev (4 minutter siden): Man trenger ikke å vise frem det ☺️ Med mindre du vil det da 😃😛 Du må hvertfall tenke deg godt om før du gjør noe slikt 🤔💭 Ikke for å være frekk 😊, vil bare at du ikke skal hende å ta feil valg 😢😭😖 Støtter deg 100% 😃😉🥰 eeh? What? hva har dette med jeans å gjøre? Anonymkode: ca820...1dc 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 solflekken skrev (58 minutter siden): Man trenger ikke å vise frem det ☺️ Med mindre du vil det da 😃😛 Du må hvertfall tenke deg godt om før du gjør noe slikt 🤔💭 Ikke for å være frekk 😊, vil bare at du ikke skal hende å ta feil valg 😢😭😖 Støtter deg 100% 😃😉🥰 Hæ??? Anonymkode: f012e...033 2
Rosa Dartle Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #13 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 14.3.2023 den 16.16): Hvilke størrelser bruker du da? Litt vanskelig å svare når det ikke er klart om det er vanlige størrelser eller store størrelser. Jeg liker Levis ribcage, og generelt high-waist jeans fra kvalitetsmerker. Har smal midje og brede hofter. Low waist jeans ala 00' tallsmoten var og er et mareritt... Anonymkode: 20879...dfe Takk for tips! Jeg bruker str 40 i chinos, og jeans vet jeg ikke lenger. 😄 AnonymBruker skrev (På 14.3.2023 den 19.13): Sjekk Fitjeans og Fashion nova Anonymkode: 4154e...74a Takk for tips! Er det spesielle modeller du vet om? AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mac jeans, gode i stretchen, sitter godt rundt både lår og rumpe, samt smal midje. Foretrekker de smale selv, men de har varianter med rettere bein og bootcut også. Anonymkode: 490fe...b82 Sjekker ut! Carrot skrev (11 timer siden): Hvis du syns det er greit å betale litt for jeans er både mosmosh, munthe, day og Lois god kvalitet med mange modeller å velge fra.. Takk for tips! Pris er ikke så viktig, men tar gjerne imot tips til modell 😊 Har sett en del og prøvd noen fra Lois, men fant nok ikke riktig modell.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #14 Skrevet 15. mars 2023 2 hours ago, Rosa Dartle said: Takk for tips! Er det spesielle modeller du vet om? Har disse fra Fitjeans https://no.fitjeans.com/collections/high-waisted/products/womens-traditional-v2-straight-leg-high-waisted-fitjeans-80s-blue https://no.fitjeans.com/collections/high-waisted/products/womens-360-v2-high-waisted-fitjeans-acid-wash?_pos=18&_fid=9b494504b&_ss=c https://no.fitjeans.com/collections/high-waisted/products/womens-regular-flared-high-waisted-fitjeans-arctic-light-blue Anonymkode: 4154e...74a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #15 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har disse fra Fitjeans https://no.fitjeans.com/collections/high-waisted/products/womens-traditional-v2-straight-leg-high-waisted-fitjeans-80s-blue https://no.fitjeans.com/collections/high-waisted/products/womens-360-v2-high-waisted-fitjeans-acid-wash?_pos=18&_fid=9b494504b&_ss=c https://no.fitjeans.com/collections/high-waisted/products/womens-regular-flared-high-waisted-fitjeans-arctic-light-blue Anonymkode: 4154e...74a Er ikke ts, men hvordan passer disse buksene i virkeligheten? Ser ut som man må ha poseringrumpe og minimidje. Kan se for meg at hvis modellene stod rett opp og ned eller ikke hadde rumpe operasjon at buksene er slappe i rumpa? Jeg har brede hofter og lår men relativt flat rumpe. Er det god stretch i livet? Anonymkode: 8d7e6...954 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke ts, men hvordan passer disse buksene i virkeligheten? Ser ut som man må ha poseringrumpe og minimidje. Kan se for meg at hvis modellene stod rett opp og ned eller ikke hadde rumpe operasjon at buksene er slappe i rumpa? Jeg har brede hofter og lår men relativt flat rumpe. Er det god stretch i livet? Anonymkode: 8d7e6...954 Ja veldig mye stretch i de Anonymkode: 4154e...74a
Carrot Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 Rosa Dartle skrev (12 timer siden): Takk for tips! Pris er ikke så viktig, men tar gjerne imot tips til modell 😊 Har sett en del og prøvd noen fra Lois, men fant nok ikke riktig modell. Hvilke type jeans er du mest komfortabel i da? Rette ben, slim fit, boot cut? Som et utgangspunkt da så har jeg for eksempel både Naomi fra mosmosh som er en skinny type og jeg har Alli som er boot cut og jeg elsker dem. Passformen er helt nydelig og de har god kvalitet. Men det er to helt ulike jeans.. MOS MOSH - Naomi Surf Jeans - Feel Good Store MOS MOSH - Alli Fleur Flare Jeans - Feel Good Store 1
skruf Skrevet 16. mars 2023 #18 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 14.3.2023 den 16.16): Hvilke størrelser bruker du da? Litt vanskelig å svare når det ikke er klart om det er vanlige størrelser eller store størrelser. Jeg liker Levis ribcage, og generelt high-waist jeans fra kvalitetsmerker. Har smal midje og brede hofter. Low waist jeans ala 00' tallsmoten var og er et mareritt... Anonymkode: 20879...dfe Sier meg enig i den; levis sine ribcage jeans er de beste jeansene jeg har hatt! Har de i flere varianter og farger. Levis ribcage straight og levis ribcage boot. Lysere blå og cropped til vår og sommer, og mørkere blå med lengre lengde til høst og vinter. Pluss ei ribcage boot i sort som er frynsete nederst Kvaliteten er helt super De koster litt, sånn ca 1000kr, pluss/minus. Men jeg følger med på salg+har kjøpt flere på Tise og Finn. Har to ganger kjøpt helt ubrukte bukser med merkelappen på til ca 400kr Ribcage passer uansett fasong føler jeg. For min del som er tynn så gir bootcut meg mere former. Straight bruker jeg for en mere baggy look. For de som har litt ekstra over magen så sitter den også fint på siden den er High waist. Og pga størrelsen er i tommer så er det enkelt å finne riktig midjemål Og ja; low waist-perioden var pyton, selv om jeg alltid har vært normal slank, Følte jeg måtte gå å heise opp buksa hele tiden😆 Eller som datteren min på 25 år sa; ikke rart vi alle var delvis spiseforstyrret på den tiden der (satt på spissen, hun hadde ikke spiseforstyrrelser). Så takk og lov for kvinner at High waist kom på moten, mye mere kvinnevennlig fasong. Dessverre er low waist på vei tilbake igjen…..søkte etter ny bukse på zalando i går, og da hadde levis ei bukse med skikkelig lavt liv. Typ må nesen ta en brasilian voks for å bruke buksa…. (nå høres det kanskje ut som om jeg kjøper nye bukser annenhver måned, men da jeg ble kreftsyk for to år siden så raste jeg ned i vekt og har hatt behov for endel nye klær. Særlig bukser) Jeg liker også jeans fra Lois, men synes ikke de har like god kvalitet som Levis, i tillegg så er de dyrere. Og de er litt små i størrelsen 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 Fashion nova-jeans syns jeg er litt trashy. I allefall ikke kvalitet. Hele siden oser harry.. https://www.fashionnova.com/collections/jeans Anonymkode: a5f18...249 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #20 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fashion nova-jeans syns jeg er litt trashy. I allefall ikke kvalitet. Hele siden oser harry.. https://www.fashionnova.com/collections/jeans Anonymkode: a5f18...249 Fine jeans der synes jeg Anonymkode: f012e...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå