Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 Hun: 33 år Han: 46 år Er aldersforskjellen for stor? Er de for gamle til å få barn sammen? (tenker da på HAN) Hadde vært fint å høre noen reaksjoner
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 Jeg svarer nei på begge spørsmål, men synes nok han er litt gammel. Min far var 45 da jeg ble født, og han er en veldig gammel bestefar for ungene mine, det mangler liksom en generasjon.
Gjest ung23 Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Jeg har barn! og er alene med det... Uansett alder har vi aldri noen garanti! om det er rett eller ikke må de vite selv
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 hva om han er 33, og hun 46? er det galt å få barn sammen da?
Gjest 2324 Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Jeg synes ikke man burde få barn i en alder av 46, det er for gammelt!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 Jeg blir så provosert av at noen syns man er for gammel til å få barn når man er x antall år. Når man er 46 har man ofte andre kvaliteter enn når man er 25. Man er kanskje mer rolig og etablert, har god økonomi, sikker på forholdet og seg selv etc, etc. Det er du og mannen din selv som kan finne ut om dere blir gode foreldre, ikke "kjerringa" i nabohuset. Mannen min var 42 da vi fikk vårt 3 barn og han er en skikkelig guttunge samtidig som han er en meget omsorgsfull og god far.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Aldersforskjellen er det ingenting i veien med. Og de er da ikke for gamle for å få barn heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #9 Skrevet 29. desember 2005 Jeg ser ikke noe problem verken med aldersforskjellen eller det å skulle få barn sammen i det forholdet du nevner.
Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 29. desember 2005 #10 Skrevet 29. desember 2005 hva om han er 33, og hun 46? er det galt å få barn sammen da? ← Hæ??
Izaria Skrevet 29. desember 2005 #11 Skrevet 29. desember 2005 Klart han kan bli far i en alderav 46 år. Min egen fra var 45 da jeg kom til verden. Jeg syns ikke 13 år forskjell er så stort heller. Det var 20 år mellom min mor og far..
monja Skrevet 29. desember 2005 #12 Skrevet 29. desember 2005 (endret) Synes ikke aldersforkjellen er for stor - og de kan godt få barn sammen. Eks'en min er 46 år og har nettopp fått barn med ei på 29. De har det toppers sammen de. Alder ingen hindring. Endret 29. desember 2005 av monja
Trampe Skrevet 29. desember 2005 #13 Skrevet 29. desember 2005 Aldersforskjellen er ikke for stor, nei. Men en mann på 46 bør ikke få barn. Han skal tross alt være der gjennom barnets oppvekst også, og det er kanskje koselig å være til stede i begivenheter som skal finne sted etterhvert? En 46 år gammel nybakt pappa er alt for gammel etter min mening.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #14 Skrevet 29. desember 2005 Hvorfor spørre? Spiller det en rolle hva en gjeng med fremmede uten kjenskap til deg eller denne mannen mener. Jeg tror du stiller spørsmålet fordi du er ukomfortabel med variablene selv. Svaret ligger i spørsmålet. Mvh
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #15 Skrevet 31. desember 2005 Tone skrev Men en mann på 46 bør ikke få barn. Han skal tross alt være der gjennom barnets oppvekst også, og det er kanskje koselig å være til stede i begivenheter som skal finne sted etterhvert? HÆ? En mann på 46 er jo ikke gammel da!! Om 20 år er han fremdeles bare 66, og barnet er voksent. De fleste lever langt lenger enn det i Norge i dag, men noen garantier, det har man selvfølgelig aldri.......ikke om man er 22 og nybakt far heller. Tror man har veldig mange kvaliteter som voksen forelder, og synes absolutt ikke det er for sent å få barn når man er 46. Blir litt paff over en del meninger her.....
Laina Skrevet 31. desember 2005 #16 Skrevet 31. desember 2005 Aldersforskjellen er ikke for stor, nei. Men en mann på 46 bør ikke få barn. Han skal tross alt være der gjennom barnets oppvekst også, og det er kanskje koselig å være til stede i begivenheter som skal finne sted etterhvert? En 46 år gammel nybakt pappa er alt for gammel etter min mening. ← Sånne utsagn provoserer meg! Det blir nesten som å si at jeg ikke burde fått sønnen min, fordi jeg visste at faren ikke ville stille opp etter fødselen, det. (Og ja, jeg vet at mange har meninger om 2 foreldre og den slags. Det har faktisk jeg også.) Det er ingen som har noen garanti for hvor lenge man skal leve, og jeg tror eldre foreldre har mange gode egenskaper som yngre foreldre ikke har, og motsatt. Når min mor har passet barna mine, sier hun ofte at hun skjønner hvorfor man som regel får barn i ung alder. Når man er eldre blir man fortere sliten, og hun er glad hun er ferdig med småbarnsstadiet. Dette er noe hver enkelt må avgjøre selv, mener jeg. Og de fleste som velger å få barn, tenker vel igjennom hva de har å tilby barnet? Hva med alle de som får en attpåklatt? Selv har jeg en bror som er 10 år yngre, og en søster som er 15 år yngre enn meg selv. Det slo meg aldri at min far var for gammel til å få barn da min søster ble født. Han nærmer seg 60 når hun nærmer seg 20. Har heller aldri fått noen reaksjoner fra andre ift at han var for gammel. De reaksjonene jeg har fått er om ikke det er rart å få en søster når jeg er 15 år. Er det annerledes om de "gamle" foreldrene har barn fra før?
Shagya Skrevet 31. desember 2005 #17 Skrevet 31. desember 2005 Aldersforskjell på 13 år er ikke akkurat hårreisende, og så lenge begge er fornøyde får andre mene hva de vil, men ha vett nok til å ti still om det skulle plage dem. Jeg syns man bør ha gjort seg ferdig med å få barn før man blir 46 år.
Gjest Pecado Skrevet 31. desember 2005 #18 Skrevet 31. desember 2005 Vil man ha barn, burde man kunne få barn uten at noen skal legge seg opp i alder. Og da snakker vi voksne mennesker ja, før noen får lyst å påpeke mindreårige og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå