Gå til innhold

Parterapi eller gå i fra hverandre? Har barn sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Han kaller meg stygge ting når han blir sint. Vi krangler mye i perioder og av og til foran barna. Jeg syntes ikke det er greit. Vil ikke ha det sånn. Utenom dette har vi det ganske greit. Vi har lite sex. Jeg kan merke jeg ofte er opptatt av andre menn.

Råd? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten grunnleggende respekt i forholdet er det ikke liv laga. Han respekterer deg ikke. Parterapi er bortkastet penger og han ser tydeligvis ikke problemet heller, da hadde han sluttet å kalle deg stygge ting. 

Ikke kast bort fler år av livet ditt på å være med en mann som ikke respekterer deg! 

Anonymkode: b0cae...e7e

• Nyttig 2
Skrevet

Høres ikke som dere bør være sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At dere har barn forsterker viktigheten av å gjøre det slutt og sette en grense når han behandler deg sånn. Ellers lærer du barna at det er sånn parforhold er og de vil dermed ikke selve forstå røde flagg når de møter en partner som utøver psykisk eller fysisk vold mot de og bli i forholdet 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
mammaemma skrev (5 minutter siden):

Erfaringer? Han kaller meg stygge ting når han blir sint. Vi krangler mye i perioder og av og til foran barna. Jeg syntes ikke det er greit. Vil ikke ha det sånn. Utenom dette har vi det ganske greit. Vi har lite sex. Jeg kan merke jeg ofte er opptatt av andre menn.

Råd? Erfaringer?

Prøv parterapi først. Så kan du si til deg i ettertid selv hvis det ikke funker mellom dere to at du prøvde å fikse forholdet men det funket ikke. 

Endret av Serafin
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville alltid forsøkt parterapi, før ende et samliv med en jeg har valgt å få barn med eller er gift med. 

Anonymkode: 40948...70e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Viss du vil prøv med parterapi, men husk at begge må ville det like mye. Og jobbe like mye. Vi prøvde parterapi, han ville ikke, møtte opp på noen få. Jobbet ikke med forholdet. Så jeg var alene med det. Han var også mye sinna og kalte meg stygge ting. Ble bare verre. Til slutt orket jeg ikke mer. Jeg visste det ikke gikk an å reparere. Er det noe gnist igjen kan dere prøve. Er det ingen gnist, ville jeg gått. Jeg kastet bort de siste årene å prøve. Men det går ikke når bare en gjør innsats.

Anonymkode: 0413e...661

AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (23 minutter siden):

Prøv parterapi først. Så kan du si til deg i ettertid selv hvis det ikke funker mellom dere to at du prøvde å fikse forholdet men det funket ikke. 

Parterapi hjelper ikke på psykisk vold. Ingen skal bli i et forhold med psykisk vold, det er horribelt at du oppfordrer til det 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Parterapi hjelper ikke på psykisk vold. Ingen skal bli i et forhold med psykisk vold, det er horribelt at du oppfordrer til det 

Det får være dine ord. Jeg er helt uenig med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...