Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite (stort?) dilemma...

Jeg har store mistanker (og egentlig litt bevis) for at kjæresten til en venninne av meg har vært utro. Hun er ikke sånn egentlig venninne, er egentlig kjæresten hennes jeg kjenner, da han er kompis med exen min. Går til henne regelmessig for å klippe meg, for jeg får klippe meg svart hos henne.

Det begynte for et par år tilbake. Da fortalte xen min at kjæresten hennes hadde klina med en jente ute på fylla. I sommer la han ann på meg, og sa jeg var kjempepen osv.. etter at det ble slutt mellom meg og exen. Jeg avviste han, så skjedde ikke noe der.

I tillegg fortalte exen min følgende før jul: Det som skjedde var at guttegjengen til xen min hadde vært på byen, inkludert kjæresten til venninna mi. Klokka halv fem på natta ringte venninna mi til exen min og spurte om han hadde sett noe til kjærsten hennes. TIdligere på kvelden hadde xen min sett kjæresten hennes forsvinne sammen med en dame ut av utestedet, og ikke hørt noe mer fra han, så han sa nei, og ringte til en annen kompis for å advare han om at hun sikkert kom til å ringe. De fant derfor på et skalkeskul og sa at han var på nachspiel hjemme hos dem. Senere kom kjærsten hennes hjem klokka fem om natta, og da var vel alt ok regner jeg med.... Men jeg er jo nå ganske sikker på at han har vært hos ei dame....

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg fortelle dette til henne, eller vil det være å stikke nesa mi der jeg ikke hører hjemme?....

Hilsen jente på 25.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke fortell det!

siden du ikke står henne nær, vet du ikke om det kan bli deg som blir lagt for hat.

du vet heller ikke om hvordan forholdet dems egentlig er ?

Og strengtatt så har du vel heller ikke noe med det....

jeg hadde iallefall holdt munn

Skrevet

ja, det er det jeg har vært redd for... vil liksom ikke blande meg inn.. men syns jo litt synd på henne da... men du har kanskje rett i det. kan jo hende at de har ordnet opp.

Skrevet

Eventuelt at han har kommet "unna" med episoden..

La det uansett ligge !

Det kommer ikke noe godt ut av det.

Skrevet

Siden du baserer mistanken din på rykter og antagelser er det kanskje lurt å ikke si noe. Ikke ødelegg et forhold fordi du tror du vet noe. Egentlig vet du ingenting, og kan hvertfal ikke bevise noe. Mulig han er flørtete på fest, men ikke sikkert han ville tatt steget helt ut av den grunn. Du VET heller ikke hva som skjedde da han forsvant med den andre dama, du har kun hørt rykter og antagelser fra din samboer...

1 fjær blir meget enkelt til 5 høns når folk spekulerer på hva andre driver med....

Skrevet

Da jeg var i begynnelsen av 20-årene var jeg sammen med en skikkelig dust som var notorisk utro. Jeg skulle så inderlig gjerne ønske at noen hadde kommet til meg og sagt rett ut hvordan det var den gangen - da hadde jeg slippet mange vonde opplevelser og mange gjetteleker. Det var mange som visste om det, særlig kameratene hans (som også var mine kamerater - gutter jeg hadde blitt kjent med før jeg ble kjent med han jeg var sammen med). Etterhvert som jeg begynte å oppdage hvordan det hele hang sammen sporet jeg opp flere av de jentene han hadde vært utro med. Jeg oppsøkte en av dem på jobb, husker jeg - hun jobbet på en bensinstasjon. Jeg presenterte meg, spurte forsiktig om hun kjente vedkommende, og spurte om jeg kunne få en liten prat med henne. Hun sa ja, og vi gikk inn på et rom hvor vi kunne være for oss selv. Jeg fortalte at jeg var sammen med han, men at jeg nå hadde gjort det slutt fordi jeg fant ut at han var en ussel og utro løgner. Jeg snakket til henne med respekt, og sa at jeg på ingen måte ville hindre henne i å være sammen med han dersom det var det hun ønsket, men at jeg ville fortelle henne hvordan han var - fordi jeg skulle ønske at noen hadde tatt seg bryet med å gjøre det samme overfor meg. Hun takket meg, og sa at det stemte at hun hadde et forhold til han (samtidig som han hadde et forhold til både meg og en annen kvinne som jeg også fant ut av etterhvert). Hun bestemte seg også for å avslutte forholdet til han. Det var også noen andre jenter jeg snakket med som jeg så han flørte med på byen - jeg henvendte meg også til disse jentene på en respektfull måte, og sa at jeg på ingen måte fortalte dem om dette fordi jeg var sjalu, men fordi jeg ønsket at de skulle vite hvordan ting hang sammen før de eventuelt fikk sterke følelser for mannen. På denne måten ville de kunne velge selv om dette var en mann de ønsket å ha et forhold til eller ikke. Samtlige jenter takket meg og satte pris på at jeg "advarte" dem og fortalte dem hvordan det hang sammen. Jeg var på ingen måte ute etter hevn, men de opplevelsene denne mannen hadde gitt meg var så vonde at jeg simpelthen ikke unnet noen annen å oppleve det samme. Det var ting jeg ikke hadde noe med, det vet jeg - men jeg valgte allikevel å informere de andre jentene slik at de selv kunne velge, som sagt av den grunn at jeg hadde ønsket noen ville ha advart meg da jeg selv ble sammen med ham.

Jeg vet ikke om dette innlegget var til noe hjelp -men dersom du velger å fortelle henne, gjør det for all del på en respektfull og hensynsfull måte.

Nelle

Gjest christineemily
Skrevet

Hadde det vært en nær venninne måtte du ha fortalt det mener jeg. Så lenge det er mer en bekjent av deg bør du holde munn, du risikerer mest sannsynlig å ende opp med svarteper.

Skrevet

Jeg personlig hadde villet vite det, hvis min kjæreste var utro.

Nå pleier gjerne denslags være det siste en selv får vite.

Rare greier. "Folk" vet. Snakker om det bak ryggen vår.

Men sier ingenting til den som sitter hjemme...

Ærlighet er det beste, selv om det kan bli fryktelig vondt.

Skrevet

Du har ikke bevis for at noe har skjedd, så da bør du tie. Hvis du derimot får mer konkrete bevis synes jeg du gjør en god gjerning ved å fortelle. Men da må du VITE at noe har skjedd! Jeg fikk vite om eksens utroskap av en venninne, hun hadde hørt det direkte fra dama han lå med. Jeg er henne evig takknemlig!

Skrevet

Du har for lite "bevis" og er en for perifer person til henne det gjelder til at du bør legge deg opp i dette, etter min mening.

Hvis man skal være bringeren av så dårlige nyheter som dette, så må det være fordi du genuint mener mottageren av nyheten vil ha store fordeler av informasjonen. Ett eksempel er hvis du vet med sikkerhet at noens kjæreste har pådratt seg HIV-smitte ved et sidesprang - da mener jeg informasjonen i seg selv er så viktig at du kan velge å overse mottagerens følelser.

For øvrig er det som regel slik at du sjelden vet hvordan par har det sammen og for seg selv, og derfor kan du veldig sjelden gjøre en god bedømming av hvordan et slikt godt ment innspill vil slå ut. Noen av svarerne her skulle ønske de hadde blitt fortalt, men ikke alle har det sånn.

Skrevet
Hadde det vært en nær venninne måtte du ha fortalt det mener jeg. Så lenge det er mer en bekjent av deg bør du holde munn, du risikerer mest sannsynlig å ende opp med svarteper.

Jeg sier meg enig med christineemily her. Hadde det vært ei nær venninne ville jeg sagt fra uansett. Er det spekulasjoner så blir det løst, er det noe i det får hun vite. Men siden dette er lenge siden, og at du egentlig ikke kjenner jenta, la det ligge. Er han utro igjen får hun tidsnok vite det. Og får du nye mistanker får du ta opp saken til vurdering en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...